PDA

View Full Version : PEARL JAM - PJ20 Dvd



wireman
4 november 2011, 11:02
Nu ik toch bezig ben... Toen ik in de stad was en de Gingerpig cd kocht (zie vorige post) ging ik eigenlijk voor de PJ20 Dvd van Pearl Jam. Let op.. Dit is GEEN concert dvd, maar een docu wat door Grunge kenner Cameron Crowe is gemaakt. Uiteraard wel met heel veel muziek.

Goedkoopste is de Mediamarkt.. 15,95,- en dan heb je wel twee uur Pearl Jam geschiedenis inclusief oud Mother Love Bone, Green River materiaal. Opnames van de 2e gig EVER van Pearl Jam. De Mama San demo en noem maar op.. Voor oude PJ fans een must! Nooit eerder vertoond materiaal en mooie nostalgische opnames.. Hoe raar dingen soms kunnen lopen.
Het gaat van het ontstaan van Pearl Jam tot opnames van dit jaar.. Kortom 20 jaar Pearl Jam geschiedenis. Iedereen komt aan het woord en veel gave interviews en prive-opnames. Opnames uit 'oude' studio's waar tot nu toe alleen over gelezen kon worden.. ECHT GAAF!

Hoogtepunt is toch wel een met een camera dollende Stone die in 1989 na een concert van the Cult in een parkeergarage oid de vraag van een politieagent krijgt.. "Is this MTV?"
Stone antwoord dan.. "no... but it very well could be any time"..

ze moesten eens weten.....

Mooiste is toch wel de eerste drie kwartier.. De jonge, wilde Vedder en de teringzooi op het podium.. De ommekeer van de ingetogen Vedder naar de vuurspuwende stuiterbal.. Erg gaaf om te zien!! De groei van een talentvolle garageband naar een grootse stadionband.. Filosofie van de bandleden en hun kijk op muziek.. volwassen worden... verlies van onschuld en het monster McCready dat los gaat.. Veel live opnames en bijzondere momenten.

Dit is niet ZOMAAR een docu.. (stiekem ben ik bang dat het een soort afscheid is.. Ik heb namelijk al gelezen dat de mannen een onbepaalde hiatus hebben ingelast.)

Anyhoe.... wat een legacy!... soms moet je gewoon weer opnieuw verliefd worden op sommige muziek.. En ik besef nu weer dat Pearl Jam de reden is dat ik nu gitaar speel... :lovelove:

Swaag
4 november 2011, 15:59
Ik hou het kort: je hebt helemaal gelijk!! Ik speelde alleen al eerder gitaar, ik ben door Neil gaan spelen.

new deep
7 november 2011, 14:02
Coolen film, had hem al gezien in de bios en meteen de soundtrack gekocht.

Vooral de achtergronden mbt andere bands/de Seattle scène en de voorgeschiedenis en de eerste samenkomst van vedder en de rest vond ik interessant.