PDA

View Full Version : versterker hulp!



bigmuffguy
3 november 2011, 20:52
ik zit twijfelen tussen een vox ac15vr combo new of een ac30vr combo new maar ik weet niet of de ac 15 hard genoeg gaat

LGK
3 november 2011, 21:03
Wat speel je? Wil je echt een lekkere overdrive er uit halen of ben je meer van de clean? En heb je bv een studio ofzo? of is het gewoon voor thuis?
Maar buizen zijn erg hard, ik heb zelf een Laney cub 12 r en die heeft ook een 1w input en daar komt nog aardig wat geluid uit hoor! Dus denk hier even over na, en probeer ze Natuurlijk uit!

Veel succes ermee!! Gr

Nielsje
3 november 2011, 21:04
ligt er maar net aan in wat voor situatie je de versterker wil gaan gebruiken ik ken de beide voxjes niet specifiek maar wil je hem alleen op je slaapkamer gebruiken of ook in bandverband meestal zal een 15 watt versterker ook wel genoeg vermogen hebben ik gebruik er een van 15 watt in de band maar dat is wel een buizenversterker vaak hebben de kleinere versterkers ook een kleinere speaker zoek dat even op een 6 of 8 inch speaker klinkt meestal vrij plat en klein een grotere speaker scheelt aanzienlijk geef anders wat meer achtergrond informatie met betrekking tot je gitaren muziekstijl budget en dat soort dingen dan kunnen we een wat specifieker advies geven.

En misschien kan dat zelfs wel met HOOFDLETTERS en leestekens.
:)

mezelf
3 november 2011, 22:23
Nou beste kerel ,

In onze repetitie ruimte staat een Ac 15. Gaat hard zat , maar ook op laag volume klinkt hij top! Voor de repetitie ruimte , de huiskamer en kleine gigs wil dat prima , maar als je idd iets specefieker verteld waarvoor je hem wil gebruiken ( zoals hierboven ook vermeldt wordt ) zou dat mischien de situatie kunnen veranderen.

Leon.

kcaj
8 november 2011, 14:02
Hallo, ik heb een AC30VR en gaat behoorlijk hard. De 15 watter heb ik nooit geprobeerd maar het is altijd beter om wat extra vermogen over te houden. Je kan trouwens met de master volume alles op slaapkamerniveau houden.
Check maar eens bij Thoman music http://www.youtube.com/watch?v=UyoW-X9rHNg. Bovendien heeft de 30vr een tone cut en voor beide kanalen een toonregeling. Verder ben ik zeer tevreden over mijn amp. Ik speel in bandverband en heb zeker geen moeite om boven de drummer uit te komen. Ik gebruik het drive kanaal OD1 met de gain vol open. Dit geeft met mijn telecaster een lekkere crunch. Zeker voor blues met het halselement klinkt dit geweldig. Kik maar eens http://www.youtube.com/watch?v=IsIEoob3XfQ
Minpuntje vind ik de reverb. Deze is bruikbaar maar had voor mij wat meer effect mogen hebben. Verder veel succes met je keuze.:punk:

wireman
8 november 2011, 14:57
Waarom de VR serie?.. Indien je m nieuw aan wilt schaffen zou ik budget-technisch persoonlijk voor een 2e hands buizenbakje gaan.. Maar ik ben een sucker voor buizenamps..
voor de rest... PROBEREN PROBEREN PROBEREN... Ga naar een winkel en zet ze naast elkander.. Probeer gelijk wat meer.. check het verschil met een buizenbakje.. Misschien kom je nog voor verassingen te staan..

o0rollo0o
8 november 2011, 16:44
als je toch ceentjes uitgeeft gelijk een full buizenbak/combo halen met buizenpower amp, dat gaat pas hard. 2ehands net zo duur.

Tommeke90
8 november 2011, 18:39
Ik zou voor de Vox AC15C1 gaan ipv de Vox ac30VR. Deze kost maar een €50 meer dan de Vox AC30VR. En dan heb je een volledig lampen versterker.
Hangt natuurlijk af van je budget. Maar hij gaat zeker luid genoeg!

eggen_h
9 november 2011, 16:44
een leerling van mij heeft er 1, gaat hard hoor en klinkt goed!

ArcticGuitarMonkey
10 november 2011, 16:46
ac 15 gaat wel hard genoeg jimmy!