PDA

View Full Version : Voodu-Valve, JFX1 of DST??



Metoshade
30 mei 2003, 13:19
Ik wil graag een (19") pre-ampje in de fx-return van mijn amp gooien. Ik heb in de versterker zelf een behoorlijk vol blues geluid zitten, en vintage rock gaat ook nog wel, maar de jaren 80 scheurtjes a la toto zitten er niet in. Vandaar een extra pre-ampje. Ik heb in de lokale muziektoko wat occasions gezien en met name de Rocktron VooduValve sprak me wel aan. Ik heb op dit moment dus de VooduValve, de Marshall JFX1 en de ART DST preamp op mijn lijstje staan. Wat zijn hierover de meningen op dit forum?

kokeleko
30 mei 2003, 13:30
De jfx-1 heeft geen preamp aan boord, wil je dan een preamp in je fx-loop hangen?

Metoshade
30 mei 2003, 13:54
Dat is wel de bedoeling. Ik omzijl op die manier dus de pre-amp van de versterker. Met een A/B switch wil ik dan kiezen tussen de input van mijn eigen versterker of de pre-amp. Dus inderdaad, in de fx/return, die gaat immers direct naar de post-amp.

srv-man
30 mei 2003, 21:19
Ik heb de JFX-1 een tijd gebruikt. Is inderdaad geen preamp en heeft alleen chorus, delay en reverb aan boord. Qua mogelijkheden enigszins vergelijkbaar met een Intellifex maar net wat beperkter, qua klank legt hij het gewoon af tegen de Intellifex.
Het enige dat voor de JFX-1 pleit is de zeer eenvoudige bediening, maar dat moet ook in het segment waarin Marshall opereert. :-D

Ik zou hem maar van mijn lijst schrappen, dit ding is gewoon achterhaald.

Metoshade
30 mei 2003, 22:30
Inderdaad, de JMP1 is misschien een betere optie? Is een Peavey Rockmaster ook nog iets leuks?

Ik heb even over een Voodu-valve gespeeld en dat klonk wel aardig. Ik ben alleen bang dat de scheurgeluidjes niet toereikend zullen zijn... Ik heb het helaas niet allemaal goed kunnen horen. Ik kan ook voor iets van 170 euro aan een Peavey Rockmaster komen, is dat een betere optie?

Enrique
31 mei 2003, 19:34
Persoonlijk zou ik kiezen voor een koch pedaltone, daar zit echt een superstrak geluid in! Er zitten ook erg veel opties op, in ieder geval 3 kanalen en een superfyne poweramp gain boost/switch/whatever... Erg versatile, zo kun je zelfs je hele pre-amp van die woodstock eruit schroeven en heb je geen A/B switch meer nodig! Gewoon Koch!
Ik denk wel dat er iemand boos op je wordt dan... :razz:

Metoshade
31 mei 2003, 19:45
Ik heb die pedaltone al gehoord, klinkt wel leuk, maar het leukste van dat geluid heb ik al in mijn Woodstock. Daarbij vind ik de highgain geluiden van de PDT net zoals die van de Multitone teveel een brij, teveel een smurrie. Maar dat is Koch eigen, je moet er van houden.

Ik ben bij de lokale muziekboer geweest en na veel getest en gezoek ben ik uitgekomen op iets heel anders dan ik had verwacht. De Carl Martin Crunch Drive. Deze gebruik ik op het crunch kanaal van mijn buizenbak. Zo kom je uit op het vloeiende solo geluid dat ik zocht. Satriani gebruikte ook nog altijd zijn boss scheurbakjes om aan zijn scheurtje te komen, dus waarom ik niet iets dergelijks :) Heel iets anders dan waar ik aan dacht, maar wel degelijk de beste oplossing (hoop ik, ik moet de boel nog op volume testen :-D )

zZoRgO
31 mei 2003, 19:54
engl preamp...?
eventueel mesa/boogie formula o.i.d.?

Metoshade
31 mei 2003, 19:58
Thanx voor de hulp, ik heb al even geluisterd en voorlopig ben ik weer even tevreden. Een Engl komt misschien ooit nog wel, maar nu ben ik wel blij met de geluidjes die ik nu heb :)

Enrique
1 juni 2003, 10:52
Ja, inderdaad, de high gain geluiden van de pedaltone zijn niet zo heel strak, maar ik heb wel ontdekt dat met de poweramp uit best vette scheur te krijgen is. Het verschil poweramp aan of uit is een beetje vergelijkbaar met een tubescreamer ervoor aangooien. Hm, heb jij niet laatst zo'n ding gekocht? Lekker he, zo'n smurrie!!

Metoshade
1 juni 2003, 12:13
Uhm... De drive op een poweramp is volgens jou hetzelfde als de drive op een pre-amp?? Een tube-screamer drukt nl een voortrap die net de vervorming ingaat naar een lekkere vette crunch, niets van doen met een eindtrap dus. De poweramp functie op de Koch is toch wel heel iets anders dacht ik zo. Nou ja, ik kan het mis hebben.

Ik gebruik mijn ts-9 iig niet teneinde highgain geluiden te krijgen, enkel op een vettere crunch met meer mid te krijgen.

Enrique
1 juni 2003, 13:20
He, loop niet zo te zieken ja! Als ik zeg dat het zo klinkt dan klinkt het zo :razz:

Metoshade
1 juni 2003, 16:04
Ok, wat jij wilt: Pedaltone met Poweramp uit klinkt hetzelfde als Pedaltone met TS9 ervoor... Hmmm

Hoe het ook zij, dit is allemaal behoorlijk off-topic!