PDA

View Full Version : HNGD: Caparison Angelus.



YannickH
3 november 2011, 17:40
daarnet gaan ophalen.
mahogany body, ebony fretboard.
lekker zwaar beestje:)
ben er heel erg blij mee!
speelt goed, ziet er top uit.
er komen witte emg81 & 85 pickups in en waarschijnlijk een custom inlay als ik een goede bouwer vind.
foto's:
http://i44.tinypic.com/21jpz40.jpg
http://i41.tinypic.com/14m9suf.jpg
http://i41.tinypic.com/k2igyo.jpg

TimoSomers
3 november 2011, 17:42
Jij gaat wel lekker met je HNGD's he :D.
Of verkoop/ruil je ook shit?

Mooi ding man!

YannickH
3 november 2011, 17:48
Jij gaat wel lekker met je HNGD's he :D.
Of verkoop/ruil je ook shit?

Mooi ding man!

ik verkoop en ruil,anders had ik ondertussen 21 gitaren hier staan:p
nu doe ik er nog 1 de deur uit en dan is het goed geweest.
ik heb nu alles dat ik wil. (momenteel heb ik 6 gitaren)
en ik geef liever m'n geld uit aan m'n gear dan het weg te zuipen in de kroeg:)
dat is iets waar ik heel hard achter sta.

macwilliams
3 november 2011, 18:15
Wreed man. Vind hem wel mooi zo zonder inleg. Wat heeft nu het veld moeten ruimen?

YannickH
3 november 2011, 18:28
Wreed man. Vind hem wel mooi zo zonder inleg. Wat heeft nu het veld moeten ruimen?

mijn suhr pro series m2.
ik moet eerlijk zeggen, deze caparison ligt mij veel beter dan de suhr.
de suhr was ook een droom om op te spelen hoor maar de caparison was meer mijn ding:)

The Unforgiven
3 november 2011, 19:29
Mooi gitaartje, welke pups zitten er nu in?

YannickH
3 november 2011, 19:32
Mooi gitaartje, welke pups zitten er nu in?

stock pickups van caparison.
niet echt super moet ik zeggen...
ik heb daarjuist een witte emg 81 & 85 besteld bij thomann:)

Johannes
3 november 2011, 21:55
stock pickups van caparison.
niet echt super moet ik zeggen...
ik heb daarjuist een witte emg 81 & 85 besteld bij thomann:)

Gave gitaar, maar witte(?) EMG's erin? Ik vond de stock pickups van Caparison erg nice klinken (toen ik een paar bespeelde bij musikproduktiv) Maar zoals al gezegd: wat een supergave gitaar!!! :)

Mr. Dynamite
3 november 2011, 22:55
Vet ding, wil ik ook :D
D'r zit een gave body shape op, lijkt me erg prettig spelen, maar toch met een dikke sound :ok:

Maar dan in deze finish voor mij:
http://www.sikaudio.com/default.asp_files/caparison_angelus1-lil.jpg

YannickH
4 november 2011, 07:50
Gave gitaar, maar witte(?) EMG's erin? Ik vond de stock pickups van Caparison erg nice klinken (toen ik een paar bespeelde bij musikproduktiv) Maar zoals al gezegd: wat een supergave gitaar!!! :)

ja witte emg's. ik heb deze caparison al gezien met witte emg's er in en dat vind ik heel mooi.
nu heb ik het geluk dat ze in het wit bestaan want emg's blijven mijn favoriete pickups:)

het is idd erg fijn om op te spelen mr. dynamite, alleen is het ff wennen aan de kleine frets.
vanboven aan het fretboard niet maar als je van de 12-24 begint te spelen is het wel uitkijken:p ik ben jumbo frets gewend he:)

Mr. Dynamite
4 november 2011, 10:03
het is idd erg fijn om op te spelen mr. dynamite, alleen is het ff wennen aan de kleine frets.
vanboven aan het fretboard niet maar als je van de 12-24 begint te spelen is het wel uitkijken:p ik ben jumbo frets gewend he:)

Zijn ze zo laag ja? Ben iig erg benieuwd naar deze gitaren, waar heb jij hem vandaan als ik vragen mag?

caliban
4 november 2011, 11:27
Heel vet !

Coolguy
4 november 2011, 14:20
Hey Alexi, als je tevreden bent met je nieuwe aankoop is het goed he.
Zo vindt mijn oude Suhr ook weer een nieuwe thuis. :seriousf:


Ruilen is gewoon fijn als je eens iets anders wilt.
Alexi zijn ouder Luke heb ik onlangs ook geruild voor een nieuwe LP Trad. :lp:

YannickH
5 november 2011, 18:37
@ Mr. Dynamite: ik heb hem via een ruil. maar in duitsland kun je ze ook nog krijgen en forumlid baco van guitarcandy verkoopt ze ook.
deze witte maken ze wel niet meer.

@coolguy: haha je suhr is wel in goede handen hoor.
ik vond het een prachtgitaar maar eenmaal aan de les paul... je kent het verhaal zelf wel he:p
en toen na m'n les paul vond ik gitaren met een vaste brug toch beter voor me want de floyd gebruikte ik niet meer.
deze caparison is wel een goede opvuller voor m'n gibson. deze gaat lekker scheuren:D
hopelijk is m'n ex luke ook in goede handen he:)

YannickH
11 november 2011, 15:50
gisteren heb ik m'n emg pickups aangekregen en heb ze er meteen ingemonteerd.
dit ging niet zo vlot want de connector voor aan de neck puckup te hangen was te dik en geraakte niet voor de gaten die voorzien waren voor de kabels.
lekker doorgeknipt en gesoldeerd en alles werkt nu:)
ze staat in drop B maar ik heb er een setje 11-52 opliggen en als ik op de 3 dunste snaren speel klinkt ze ongelooflijk vals! (en op m'n tuner staat ze perfect in stemming:dontgeti:) dus morgen ff een setje 0.12 er opknallen.
foto's:

http://i43.tinypic.com/r033nm.jpg
http://i44.tinypic.com/2iudxn4.jpg

Lennert
11 november 2011, 16:22
Hmm, wel mooi die witte pickups. Maar die zwarte pupringen had ik dan weer niet gedaan denk ik. Wel echt een gave gitaar! proficiat :)

arcane
11 november 2011, 16:25
ze staat in drop B maar ik heb er een setje 11-52 opliggen en als ik op de 3 dunste snaren speel klinkt ze ongelooflijk vals! (en op m'n tuner staat ze perfect in stemming:dontgeti:) dus morgen ff een setje 0.12 er opknallen.


Heb je al geïntoneerd?

YannickH
11 november 2011, 16:28
Heb je al geïntoneerd?

bedoel je daarmee die kleine dingen op je brug waar ik voor de moment niet op de naam van kan komen verzetten?

Johannes
11 november 2011, 16:34
bedoel je daarmee die kleine dingen op je brug waar ik voor de moment niet op de naam van kan komen verzetten?

Als ik zo es naar de brug kijk op de fotos, dan staan de zadels (zo heten ze ;) ) zeker niet op de juiste plek. Een onzuivere gitaar als gevolg hebbende.

Witte pickups zien er bruut uit! Wel even witte raampjes erbij :)

YannickH
11 november 2011, 16:38
juist zadels dat was het!:D
straks eens ff goed zetten.
een open snaar moet toch hetzelfde klinken als op de 12de fret he?


en de zwarte raampjes blijven;) vind ik persoonlijk mooier. als alles wit is is het net een gitaar van de witte producten:stop:
:seriousf::seriousf::seriousf:

bass blom
11 november 2011, 16:49
hoog my first playmobil gehalte met die witte pups :D

YannickH
11 november 2011, 17:25
hoog my first playmobil gehalte met die witte pups :D

jij keurt ook echt alles van mij af he...
deze is te wit, men gibson is te grijs... alleen m'n amp is goed:p

bass blom
11 november 2011, 17:50
jij keurt ook echt alles van mij af he...
deze is te wit, men gibson is te grijs... alleen men amp is goed:p

heeft niets met jou te maken hoor :D

Misery Signals
11 november 2011, 17:56
Als ik zo es naar de brug kijk op de fotos, dan staan de zadels (zo heten ze ;) ) zeker niet op de juiste plek. Een onzuivere gitaar als gevolg hebbende.

Respect man dat jij dat op het zicht kan zien :chicken:

Ik heb drie gitaren in E, drie gitaren in drop C en op alle zes staan die saddles gewoon helemaal anders, perfect geïntoneerd. Hangt gewoon van je plank, halscurve, brughoogte en dikte van snaren af...

MS

pueblo
11 november 2011, 18:24
juist zadels dat was het!:D
straks eens ff goed zetten.
een open snaar moet toch hetzelfde klinken als op de 12de fret he?


en de zwarte raampjes blijven;) vind ik persoonlijk mooier. als alles wit is is het net een gitaar van de witte producten:stop:
:seriousf::seriousf::seriousf:

jep, open snaar en 12e fret moet exact een octaaf zijn.

en die zwarte raampjes staan hem goed


Respect man dat jij dat op het zicht kan zien :chicken:

Ik heb drie gitaren in E, drie gitaren in drop C en op alle zes staan die saddles gewoon helemaal anders, perfect geïntoneerd. Hangt gewoon van je plank, halscurve, brughoogte en dikte van snaren af...

MS
de zadels zitten precies helemaal naar achter geschoven, lijkt me ook sterk dat die dan perfect geïntoneerd is

Misery Signals
12 november 2011, 02:47
Zucht... :makeup:

MS

Johannes
12 november 2011, 03:03
Respect man dat jij dat op het zicht kan zien :chicken:

Ik heb drie gitaren in E, drie gitaren in drop C en op alle zes staan die saddles gewoon helemaal anders, perfect geïntoneerd. Hangt gewoon van je plank, halscurve, brughoogte en dikte van snaren af...

MS

Je hebt zeker gelijk dat de intonatie per gitaar anders is of kan zijn, maar dat zijn vrij kleine verschillen. In dit geval lijken de zadels allemaal volledig naar achteren gedraaid, dat is eigenlijk nooit goed.