PDA

View Full Version : Beste Crunch pedaal



rupke
3 november 2011, 14:08
Hoi,

Ik ben op zoek naar een Crunch pedaal. Een pedaal voor vette oversturing heb ik al in de vorm van een Brunetti Mercury pedaal.

Voorda tik als een debiel allerlei pedalen ga uitproberen zou ik graag wat adviesen voorbij zien komen. Dan kan ik al een voorselectie maken.

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Rupke

lindstrom
3 november 2011, 14:20
Soms is het goed om als een debiel pedalen te testen.

Maar ik adviseer je een T-rex Mudhoney..

HaroldA
3 november 2011, 14:35
Amp? Gitaar? Elementen?

Maleco
3 november 2011, 15:42
Budget? Muziek voorkeur?

lindstrom
3 november 2011, 15:47
plectrum, snaren, huidskleur, stand van de maan? :stop:

geef die jongen gewoon wat suggesties, hij zegt het zelf al, een voorselectie.

dus gewoon wat roepen waar je zelf erg blij van kunt worden.

HaroldA
3 november 2011, 16:34
dus gewoon wat roepen waar je zelf erg blij van kunt worden.

Gain knop op je buizenversterker verder open zetten en natuurlijk humbuckers! :ok:

lindstrom
3 november 2011, 16:46
Gain knop op je buizenversterker verder open zetten en natuurlijk humbuckers! :ok:

Ik haal uit de mudhoney een betere sound dan de drive kanalen van:

- JCM 900
- JCM 2000 DSL
- 30th Anni model
- Epiphone socal 50

Humbuckers en single werken beiden erg goed met de mudhoney.

HaroldA
3 november 2011, 16:49
Ik haal uit de mudhoney een betere sound dan de drive kanalen van:

- JCM 900
- JCM 2000 DSL
- 30th Anni model
- Epiphone socal 50

...maar niet uit een fatsoenlijke Marshall.

humbucker
3 november 2011, 17:00
Hehe,

Daarnaast zijn er volgens mij wel betere crunch pedalen als een Mudhoney, dat is toch vooral een vettige distortion imo.

Ik zeg, Blues Pro, fulldrive, ocd, DLS, ...

the sure thing
3 november 2011, 18:05
Type gitaar en amp vind ik toch essentiele info...

HaroldA
3 november 2011, 18:07
Type gitaar en amp vind ik toch essentiele info...

Lindstrom niet, die vind de mudhoney essentiëler. Ongeacht de rest van je gear is de mudhoney veruit de beste oplossing.

rupke
3 november 2011, 18:33
Als ik het goed begrijp willen jullie wat meer info ;-)

Nou komt ie

AMP: Brunetti Singleman 35 wat
Gitaar: Gibson LP (burstbuckers I) / PS sc 245 (stock elementen)

Gr. Rupke

Mitch
3 november 2011, 18:51
plectrum, snaren, huidskleur, stand van de maan? :stop:

geef die jongen gewoon wat suggesties, hij zegt het zelf al, een voorselectie.

dus gewoon wat roepen waar je zelf erg blij van kunt worden.
Effe in het groen omdat rood niet gepast is:
Nee, dat dus gewoon niet. Wat krijg je dan? Iedereen roept maar wat. Dat doen we in Off Topic al.
Door die tactiek hier toe te passen krijg je totaal onzinnige lijstjes met individuele voorkeuren binnen setups die in de verste verte niet lijken op wat de topic starter gebruikt. Als je een klein beetje ervaring hebt, weet je dat een pedaal zo goed of zo slecht is als de combinatie binnen een setup.
De vraag om de rest van de setup is dus volledig legitiem.

Dat gezegd hebbende: voor een single channel amp en dergelijke gitaren zou je in de iets smoothere crunch kunnen kijken in de hoek Barber LTD, MI Audio Blues Pro. Minder smooth, meer 'hairy': Catalinbread DLS, Fulltone OCD.
Een persoonlijke topper is een gemodde Ibanez SML of MS10 (zelfde beestje). De pedalen kom je regelmatig tegen voor een schappelijke prijs, omdat ze niet zo geweldig zijn. Maar eenmaal gemod zijn ze super voor een randje, tikkie sustain en een mooie, niet-neuzige nadruk op het mid.

Nielsje
3 november 2011, 19:09
Ja, ja, allemaal leuk en aardig Mitch, maar toch werkt een Mudhoney veel beter, duh.
Dat weet je zelf ook wel, maar omdat je er zelf niet een hebt...

rupke
4 november 2011, 07:20
Hoi Ik heb nog wat extra info.

Het Crunchy geluid wat ik zoek is zoals in het nummer Girl van Anouk. De rythm gitaar.

Gr. rupke

lindstrom
4 november 2011, 08:10
...maar niet uit een fatsoenlijke Marshall.

een 30th anni vind jij geen fatsoenlijke marshall? :stop:

lindstrom
4 november 2011, 08:11
Hoi Ik heb nog wat extra info.

Het Crunchy geluid wat ik zoek is zoals in het nummer Girl van Anouk. De rythm gitaar.

Gr. rupke

Dat doet me meer denken aan een fuzz..

Mitch
4 november 2011, 08:58
Dat zijn twee partijen; de heldere,bijna cleane is laag in de mix gezet, de drive partij met de toonknop een beetje dicht is duidelijker te horen. Met de eerder genoemde pedalen is dat prima te benaderen.

even
5 november 2011, 08:58
Zvex distortron, de naam doet anders vermoeden maar heeft een hele lekkere crunch en is betaalbaar. Heb 'm zelf nu ruim een jaar en ben nog zeer tevreden.

rocker_71
6 november 2011, 11:42
Zvex distortron, de naam doet anders vermoeden maar heeft een hele lekkere crunch en is betaalbaar. Heb 'm zelf nu ruim een jaar en ben nog zeer tevreden.

Vind ik ook een toppertje!
Genoeg mogelijkheden met de toggle switches (oa een bass cut) en een hele open en dynamische crunch. Niet super high gain, maar meer vintage Marshall crunch. Ik heb hem eigenlijk 90% vd tijd aan staan met mijn band. Geeft het geheel een lekkere rock saus. Een levendig geluid met ballen.


edit: oh ja, ik heb de Mudhoney ook. Heb hem zelfs een keer verkocht en later weer gekocht. Maar dat is een heel ander beestje. Met de boost knop uit is het een opgevoerde tubescreamer en met de boost aan heeft het meer een fuzzy distortion karakter. Die gebruik ik voor meer stoner achtige slag gitaar. Een meer zompig geluid. Richting Big Muff, maar dan niet zo heftig en met wat meer mids.