PDA

View Full Version : nieuwe tannhauserplaat!



jasses
3 november 2011, 09:35
Aloha iedereen,

onze nieuwe tannhauserplaat (songs are what we are) is eindelijk af, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

http://tannhausermusic.bandcamp.com/

(moest bandcamp niet gaan, het is ook te vinden op myspace:
http://www.myspace.com/tannhausermusic )

Het is iets minder een shoegaze-dreampop-plaat dan de vorige twee, maar het zit er nog duidelijk in en ik vind het een goeie plaat geworden.

soit, jullie gekruide mening?

jannest
3 november 2011, 12:57
het zal wel smaak zijn of aan het mp3 formaat liggen, maar ik mis een bepaalde "warmte" in het geluid die mij heel erg stoort

glennshred
4 november 2011, 09:50
Mooie plaat dat jullie gemaakt hebben, heb nog niet alles volledig
uitgeluisterd maar de begintrack Echo heart en End design smaken al
goed. 1ste song word al geshared op men Facebook :)

Groetjes
glenn

jasses
8 november 2011, 09:58
Aan andere welwillende luisteraars: voor een snelle eerste indruk zou ik eerst eens luisteren naar "end design" of "I just want to sleep". Als die smaken de rest ook eens proberen.

Voor persoonlijke kritiek op mij: 1984 is het enige nummer van de plaat dat ik (voor het merendeel) heb geschreven en waarin mijn inbreng groter is dan de bas (maar wel niet het meest representatieve nummer voor de plaat).

@ jannest: als het gemist aan een zekere "warmte" het belangrijkste is wat erover te zeggen is, vermoed ik dat het je muzikaal ook niet al te goed smaakt?
@glennshred: bedankt!

The Lo Lands
8 november 2011, 10:07
Jasses, dit klinkt best overtuigend en als hitwaardige muziek :) Hoewel ik persoonlijk geen fan van dit type muziek ben vind ik het goed in elkaar zitten! Klinkt in iedergeval A-Nederlands wat ik wel kan waarderen. En warmte genoeg dunkt mij. Op sommigen vlakken denk ik dat de bassgitaar misschien wel iets minder prominent in de mix mag maar aan de andere kant is dit misschien een bewuste keuze die zeker niet stoort!

Fraai album waar je trots op mag wezen! Mijn complimenten en ik luister nog even verder...

Duhsjaak
8 november 2011, 12:24
Hi
Heb een beetje laat gereageerd. Komt doordat er toch het nodige op je CD staat. Ik heb ook gezocht naar 'September' maar omdat ik altijd ruzie heb met de zoekfunctie......

In real life ben ik ook altijd aan het zoeken. Mijn lief zegt dat altijd: Je kunt niet zoeken! Da's natuurlijk niet waar. Ik kan goed zoeken, maar zij is beter in vinden.

Als ik het me goed herinner, is dit een flinke stap vooruit en het zal zeker schelen dat ik een groot liefhebber ben van Indie.

En als jij de bassist bent dan vind ik een extra comli op zijn/haar plaats. In iedere band hoort de bas (liefst in combi met drums) het fundament te zijn en dat is hier wel erg manifest.

Geef ze nou géén advies om er doorheen te zappen! Eis maar rustig je recht op om er even de tijd voor te nemen. Het is ook niet in 5 minuten geschreven!

End design is bijna hippie-achtig. Effe wachten totdat weer modern wordt voor de zoveelste keer en jullie kostje is gekocht. Ga er de boer mee op! Neem een scheermesscherpe manager en laat jullie boeken op alle festivalletjes volgend jaar. En ze hoppen tot aan de geluidstoren.

Zie verder Lo-Lands' verhaal. Een fraai persoonlijk geluid*, humor te over, fraaie dame op de hoes..... een grote stap ten opzichte van September, die ik ook al erg geslaagd vond.

Ben ik in Oud Heverlee, dan zal ik zeker aan jullie denken! En til ik in gedachten mijn petje op richting de buren. Een prestatie van formaat! *Hoeveel groepen slagen daarin???
Vriendelijke groet, Gus

jannest
15 november 2011, 01:24
het is juist wel mijn muziek smaak
vind de liedjes lekker, zitten strak in elkaar
de iewat nasale stem van de zanger past prima bij de muziek
ik hoor invloeden van veel bandjes die ik leuk vind
dus.....lekker


kan niet precies uitleggen wat ik niet zo goed vind zonder vage termen te gebruiken
maar ok
het had wat smoother en dirtier qua sound gekund imo

Duhsjaak
15 november 2011, 09:18
Hi
@Jannest
Fok eindelijk gevonden.

Je maakt me steeds nieuwsgieriger.

Tenzij je het al eerder hebt uitgelegd en ik die slag heb gemist:
Is het soms de schilderachtig goed schilderende A.M. Fok? Moeder van Ari. En lief van de nachtburgermeester van Rotterdam/de zwarte jager himself J.A. Deelder (waarbij ik mij nimmer verveelder?)????*

*Ik snap dat dit de uitleg niet is, maar wat is het dan wel?

Sorry TS, voor de kaping van je draad.
Vriendelijke groet, Gus

jannest
15 november 2011, 12:55
daar stond een hele tijd een advertentielink van me die allang verlopen was
maar ik heb heel lang moeten zoeken omdat te kunnen veranderen
toen ik het eindelijk had uitgevogeld hoe dat moest dacht ik

fok eindelijk gevonden

en heb ik dat, bij gebrek aan beter dat maar als sig gebruikt

datttu dus

btw heb je een linkje voor me naar de werken van lief deelder ?
ben nieuwsgierig geworden

Duhsjaak
16 november 2011, 10:28
Hi
Nee, helaas geen link voor. De dame wenst een beetje buiten de limelight en het legendarische zwartwascircuit te blijven. Ik heb niet zoveel met figuratief, maar kan dat van haar prima hebben.

Af en toe duiken er mooie schilderijen van haar op. Verder laat ze het mediacircus over aan Jules D. dus.

Ik heb nog een foto uit de serie 'Ben je gelukkig? Nee, gelukkig niet'*, die ik met plezier een keer scan en aan je mail, maar daar blijft het wel bij.

A.M.C. (Annemarie) Fok heet ze trouwens, typefout.

Er staat weinig concreets van haar/over haar op het net volgens mij. Maar op het gebied van fotograferen en schilderen ben ik overtuigd van haar talenten.

Anneke Hillhorst (weduwe van Edje van der Elsken) barst ook van het talent en hoor je helaas ook weinig van.

Vriendelijke groet, Gus
*ben niet zeker van de titel