PDA

View Full Version : Welke professionele bouwer voor een handmade Fireman?



Matthijs24
2 november 2011, 13:58
Er zijn 2 Fireman gitaren, de FRM1 en de FRM100. De eerste kost bijna 7000 euro, de 2e ongeveer 800 euro. Veel verschil in prijs dus. Sommige specs zijn verschillend tussen de 2. En ook is veel van de FRM1 met de hand gedaan en de FRM100 is volgens mij uit de Chinese frabriek. Maar ik wil de kwaliteit van de FRM1. Maarja ik ga niet zoveel betalen omdat hij limited is, omdat hij in een andere fabriek gebouwd moest worden door het giftige Korina, omdat er allemaal gedoe bij zit. Dus nu wil ik dat hij nagebouwd is. Gewoon met de hand. Dan ben ik goedkoper uit en is de kwaliteit misschien wel iets beter zelfs. En echt, ik kan dat niet zelf:seriousf:.

Welke gitaarbouwer is volgens jullie het best, zorgvuldigst en kan hem precies namaken met de specs en gegevens? Desnoods kom ik aan de onderdelen zoals de bridge enzo.

Want ik wil dus het beste mogelijk stuk Korina waar aan te komen is en dat de vorm hetzelfde is.
Ik hoop dat dit mogelijk is en dat iemand dit wil doen.

Zou bijv. de nek nagemaakt kunnen worden met de gegevens van deze site?:
http://www.ibanez.com/ElectricGuitars/model-PGMFRM1

En zou de lak precies hetzelfde gemaakt kunnen worden? Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

bass blom
2 november 2011, 14:15
of hij het wil weet ik niet maar dat hij het kan weet ik vrij zeker, oigun :sssh:

G.G.
2 november 2011, 14:23
Sluit me bij Bass aan. heb van het weekend twee gitaren van Oigun in het echt gezien en als er iemand is die secuur, strak en heel erg netjes kan werken is het oigun wel.

of hij interesse heeft in zo´n project? Geen idee! stuur hem eens een PM.

het zal geen €800 zijn, maar ook zeker niet in de buurt komen van €7000.

snaarplukker
2 november 2011, 14:53
Wellicht kan je hier (http://www.stijlvorm.nl/index.htm) een offerte aanvragen.

Nee, ik heb hier geen aandelen in.;)

Orpheo
2 november 2011, 15:13
Crimson Guitars? zal niet meer dan 1700 euro kosten denk ik.

Matthijs24
2 november 2011, 15:16
Inmiddels een PM gestuurd naar oigun.
@Orpheo: dat was toch die man die zijn afspraken niet na kwam en er een miljoen jaar over deed?

Rock Bottom
2 november 2011, 15:19
Crimson Guitars? zal niet meer dan 1700 euro kosten denk ik.

Want daar heb jij zulke goede ervaringen mee?

Orpheo
2 november 2011, 15:24
Want daar heb jij zulke goede ervaringen mee?

ondanks de wachttijd zijn het de beste gitaren die ik ooit geprobeerd en gehad heb.

Matthijs24
2 november 2011, 15:26
Als ik dat ene topic zie dan is het wel erg slecht en heeft hij geen geld meer voor al die dingen.... Je hebt het zelf onafgemaakt terug gekregen toch omdat je geen gevaar wilde lopen? Of je was er zelfs heen gevlogen?

Rock Bottom
2 november 2011, 15:41
Hoe ben met jou als klant is omgegaan had ik nooit maar dan ook nooit gepikt. Daarnaast liet bij de hollowbody de naad in de top niet los en had een van de andere een mega lelijke reparatie of opvulling gehad?

Tristan
2 november 2011, 16:40
Zwier is goed, werkt ook veel met Korina:
www.zwiergitaarbouw.nl

Verder heb ik goede ervaringen met Huub van Schooneveld:
www.vanschooneveldgitaren.nl

Mesjoggah
2 november 2011, 17:12
Ik hoor erg positieve verhalen over Fotis Anagnostou, check: http://www.easinstruments.nl/

Ike57
2 november 2011, 17:44
Sluit me bij Bass aan. heb van het weekend twee gitaren van Oigun in het echt gezien en als er iemand is die secuur, strak en heel erg netjes kan werken is het oigun wel.

+1

Helemaal waar! Oigun is da man :ok:

universe777
2 november 2011, 18:19
Als ik de kunstwerken hier op het forum zie zijn er hier zat die iets heel moois kunnen bouwen.
Als we het over "beroeps" bouwers hebben dan kan ik uit persoonlijke ervaringen Zwier van harte aanbevelen. Hij is momenteel de laatste hand aan het leggen aan mijn tweede.

Dennis_Ajax
2 november 2011, 21:42
Crimson Guitars? zal niet meer dan 1700 euro kosten denk ik.Heb hem laatst gemailed, prijzen zijn omhoog gegaan. Nu rond de 2200 euro, en wachtlijst van 1 jaar

Snaar'n Bennie
3 november 2011, 11:23
Sander de Gier in Schiedam. Vakman pur sang en ook nog's een hele toffe relaxte jongen. Kijk anders maar eens op zijn website. Succes!

wireman
3 november 2011, 11:41
+1

Ik heb niet veel ervaringen met gitaarbouwers.. Maar ik moet zeggen dat de gitaren van Sander de Gier met veel passie worden gemaakt.. De gitaren die hij in de shop heeft staan zijn echt super.. erg mooie afwerking en feel..
Omdat je echt een specifiek iets wil.. tja.. Het enige wat ik kan zeggen is dat het bij Sander zeker goed zal zijn..

Anderzijds zou ik zeker de 'chinese' firebrand zeker eens aan de tand voelen.. Misschien is het wel een hele goeie gitaar die je goed past.. Waarom dan zo moeilijk doen?.. :hide:

Tristan
3 november 2011, 12:33
Die is ook erg goed inderdaad, maar wel heel erg duur, een normale bolt-on gitaar kost al ruim over de 2000 euro bij hem.
Daarnaast heeft hij een bepaalde manier van bouwen die echt een moderne sound oplevert, topkwaliteit, dat wel, maar als je meer een vintage vibe wil (ik weet niet of dat zo is) dan moet je naar mijn persoonlijke mening niet bij hem zijn.

frekie
3 november 2011, 12:54
Ik heb eens met een gitaarbouwer gepraat die altijd exacte GLP copies had gebouwd. Hij begon toch wel benauwd te worden voor rechtszaken en dacht erover zijn ontwerpen aan te passen. Je vraagt dus een gitaarbouwer om een ontwerp van een grote fabriek exact na te bouwen. Mmm...:hide:

Guitarleon
3 november 2011, 13:35
de naam die direct bij mij naar boven komt is Dick Dijkman..
een van de meest geroutineerde en gerespecteerde bouwers van NL.
www.dickdijkman-guitardesign.com

barno
3 november 2011, 14:01
de naam die direct bij mij naar boven komt is Dick Dijkman..
een van de meest geroutineerde en gerespecteerde bouwers van NL.
www.dickdijkman-guitardesign.com

heeft al meer dan 1000 gitaren gebouwd, staat er, dan zal ie het zeker in de vingers hebben. alleen gek om je shop guitardesign te noemen terwijl ik alleen maar ontwerpen van grote merken zie.

Cocobolo
3 november 2011, 18:51
Wat dacht je van Stijn Kenens? Weet je ook zeker dat het goed komt (net als bij Oigun natuurlijk) :)

Duhsjaak
5 november 2011, 07:58
Hi
Om nu Oigun nog als suggestie mee te geven, is een beetje mosterd na de maaltijd. Normaal kun je met een dweiltje heel wat bereiken als je een mooie gitaar in handen hebt, bij een uitzonderlijk geval kwijl ik nog wel eens uit twee mondhoeken tegelijk. Maar de lastste keer dat ik in Haarlem was, moesten de gemalen op dubbele snelheid pompen.

Zie ook de tele die hij twee weken geleden heeft afgeleverd en die een uitgebreide draad had op het forum.

Dit geldt zeker en vast ook voor een andere gitaarbouwer.
Die andere rete goede gitaarbouwer? 'BARNO'.

Toegegeven, hij laat zich verdomd weinig zien en horen op het forum, maar dat maakt zijn kwaliteiten niet minder.

Zend hem eens een PM'etje. Dan hoor je vanzelf wat ie ervan vind en of ie er gat in ziet.

Kijk eens op Guttlin Guitars en als je een bonk hoort, is dat je onderkaak op je veters.
Overigens roep je gelijk de reden waarom ikzelf ook nog geen Fireman heb.
€ 7.000,00? Eerst even een bank overvallen. O shit nee, die hebben dat niet meer in kas!!!

Ik ben benieuwd welk besluit je gaat nemen en hoop dat hier ergens terug te vinden.

Vriendelijke groet, Gus

barno
5 november 2011, 08:29
vriendelijk hoor Gus :) maar geloof me, oi is een veel betere keuze. of een van de andere profi bouwers die zijn genoemd. ik ben meer een ontwerper dan een bouwer. Qua afwerking tip ik niet aan die gasten. Maar bedankt voor het compliment! :)

YannickH
5 november 2011, 18:42
barno, maak jij ook andere modellen want ik zie alleen maar dezelfde guttlin gitaren.(de vorm toch)

Mitch
5 november 2011, 19:45
Sander de Gier in Schiedam. Vakman pur sang en ook nog's een hele toffe relaxte jongen. Kijk anders maar eens op zijn website. Succes!

Sterker nog, die heeft al eens een dergelijke gitaar gebouwd op verzoek van een klant, jaren geleden. In zilver, heb die gozer er ook wel eens mee zien optreden later. Kan zijn dat het een iets ander model was, ben niet zo'n Ibanez kenner op gitaargebied, maar sterk vergelijkbaar was het zeker.