PDA

View Full Version : HNGD: Gretsch G5122 Electromatic (dubbel gevoel)



den titten
2 november 2011, 13:24
Wat een leuk moment toch om een HNGD topic te openen. Dus hier komt het korte verhaal:

Mijn vriendin komt aan bij me thuis terwijl ik in mijn kamer zit. Wenst me een gelukkige verjaardag en overhandigt me een kaartje. Er staat, lief als ze is, een mooi tekstje in en onderaan een raadsel. Ze vertelt me dat wanneer ik de oplossing heb gevonden ik naar de keuken mag, want daar staat nog iets te wachten. (We zijn nu 2 weken verder en ik ben eindelijk uit mijn kamer geraakt...)
Eenmaal in de keuken aangekomen zie ik een groot pak staan en begin rustig de plakband los te maken om een idee te krijgen wat er in zit. Die rust blijft natuurlijk niet lang duren en na even begint het verpakkingspapier langs alle kanten te scheuren. Onder het papier zit een kartonnen doos, bijna rechthoekig. Enkele letters worden zichtbaar: Gre....t....sc....
(ooooo, fijn, ze heeft me een stoel gekocht van Gretsch of iets in die aard. Niet nadenken Tom, open maken!)
Bij het openen van de doos merk ik dat er geen stoel in zit. Maar wel een gloednieuwe Gretsch G5122 Electromatic in zwarte uitvoering!
Na het bekomen van de harde klap die mijn hoofd maakte met de keukenvloer, bedank ik mijn vriendin met welgemeende maar niet te lange kussen en plug ik snel de gitaar in.

Hemels, wat een geschenk ! Me is happy happy happy ! ! !

Hendriks
2 november 2011, 13:29
Gefeliciteerd met jou verjaardag , maar zolang ik geen foto's heb gezien geloof ik er geen zak van:)

lindstrom
2 november 2011, 13:30
Gefeliciteerd met jou verjaardag , maar zolang ik geen foto's heb gezien geloof ik er geen zak van:)

+1 ...............

den titten
2 november 2011, 13:32
Enkele dagen later krijg ik ook de rekening die ze gekregen heeft in de winkel, omdat deze nodig is indien ik gebruik moet maken van de garantie.
En op das kasticket zie ik een prijs die het gemiddelde van alle geraadpleegde sites ruim overstijgt.
Het betaalde bedrag begint met een 9 en niet een 7 zoals bij de meeste winkels.

Omdat ik toch wel licht geïrriteerd door was heb ik de winkel vriendelijk gemailed en om uitleg gevraagd. Het antwoord was niet echt wat ik wou horen: "Andere winkels vragen waarschijnlijk minder omdat je bij hen de gitaar zelf niet kan bespelen. Wij hebben de gitaar op stock en zo weet je echt wat je in handen hebt."

Ik had de gitaar al reeds in andere winkels wel zien staan en vind dit een goedkope uitleg. Zeker als je weet dat mijn vriendin zelf geen gitaar kan bespelen. Ze weten zelf dus al te goed dat de gitaar niet 'getest' was.

Ik weet niet wat ik er moet van denken. Van de winkel (en service) dan. Want de gitaar zelf:

Daar hou ik nu al van, net als van de vriendin :) :makeup:

LemmyNL
2 november 2011, 13:33
En wat is het dubbele gevoel dan? Wou je het net uitmaken?

den titten
2 november 2011, 13:34
Foto's komen er aan !!


En wat is het dubbele gevoel dan? Wou je het net uitmaken?

Dat stuk kwam met wat vertraging :)

bass blom
2 november 2011, 13:35
wow, mooi verhaal man!
jammer van dat teveel :chicken:
geniet er gewoon van!

Mr.Fingers
2 november 2011, 13:38
Besteld bij ene P. uit Deinze, Oost-Vlaanderen? Van hen kan ik zo'n prijzen, en die uitleg verwachten :sssh:

den titten
2 november 2011, 13:40
Besteld bij ene P. uit Deinze, Oost-Vlaanderen? Van hen kan ik zo'n prijzen, en die uitleg verwachten :sssh:

Laat ik mijn antwoord ook camoufleren met een Y.

Mr.Fingers
2 november 2011, 13:42
Bij deze de groetjes aan Patrick Piens, en ja, je bent een lul, en je winkel en winkelpersoneel zuigen ook apenkloten!

BobvanKempen
2 november 2011, 14:27
Enkele dagen later krijg ik ook de rekening die ze gekregen heeft in de winkel, omdat deze nodig is indien ik gebruik moet maken van de garantie.
En op das kasticket zie ik een prijs die het gemiddelde van alle geraadpleegde sites ruim overstijgt.
Het betaalde bedrag begint met een 9 en niet een 7 zoals bij de meeste winkels.

Omdat ik toch wel licht geïrriteerd door was heb ik de winkel vriendelijk gemailed en om uitleg gevraagd. Het antwoord was niet echt wat ik wou horen: "Andere winkels vragen waarschijnlijk minder omdat je bij hen de gitaar zelf niet kan bespelen. Wij hebben de gitaar op stock en zo weet je echt wat je in handen hebt."

Ik had de gitaar al reeds in andere winkels wel zien staan en vind dit een goedkope uitleg. Zeker als je weet dat mijn vriendin zelf geen gitaar kan bespelen. Ze weten zelf dus al te goed dat de gitaar niet 'getest' was.

Ik weet niet wat ik er moet van denken. Van de winkel (en service) dan. Want de gitaar zelf:

Daar hou ik nu al van, net als van de vriendin :) :makeup:

Terugbrengen, andere terugkopen en van het resterende bedrag je vriendin mee uit eten nemen?

snaarplukker
2 november 2011, 14:59
Na het bekomen van de harde klap die mijn hoofd maakte met de keukenvloer, bedank ik mijn vriendin met welgemeende maar niet te lange kussen ......

Nou zeg, voor zoiets zou ik daar toch echt meer tijd aan besteden.;)

LemmyNL
2 november 2011, 15:07
Foto's komen er aan !!



Dat stuk kwam met wat vertraging :)

oeps, my bad.

den titten
2 november 2011, 15:14
Terugbrengen, andere terugkopen en van het resterende bedrag je vriendin mee uit eten nemen?

Goh, het zou eigelijk 'moeten'. Maar dat durf ik niet tegenover de vriendin. Lijkt alsof ik er niet blij met ben. En bij Piens zien ze mij niet meer... Maar jah, voor hen is dat geen verlies.


Nou zeg, voor zoiets zou ik daar toch echt meer tijd aan besteden.;)
Ik wou gewoon cool overkomen. Eigenlijk ben ik beginnen wenen in haar armen :p

Kritz
2 november 2011, 15:28
Goh, het zou eigelijk 'moeten'. Maar dat durf ik niet tegenover de vriendin. Lijkt alsof ik er niet blij met ben. En bij Piens zien ze mij niet meer... Maar jah, voor hen is dat geen verlies.


Ik wou gewoon cool overkomen. Eigenlijk ben ik beginnen wenen in haar armen :p

Ik kom daar al lang niet meer. Een teringl. is het, op zijn minst gezegd.

den titten
2 november 2011, 15:40
Welke winkels raden jullie dan aan ?

Kritz
2 november 2011, 16:03
Welke winkels raden jullie dan aan ?


Er zijn winkels genoeg hoor die nog eerlijk handelen. Persoonlijk zou ik terug gaan.:)

stikel
2 november 2011, 16:22
Er zijn winkels genoeg hoor die nog eerlijk handelen. Persoonlijk zou ik terug gaan.:)

Kansloos lijkt me. Er is een overeenkomst aangegaan met wederzijdse goedkeuring van zowel koper als verkoper. Jammer, maar in het vervolg beter de prijzen vergelijken. En gewoon blij zijn met je mooie kado.

Harry
2 november 2011, 16:43
ik zou de gitaar en de vriendin koesteren. Over de jaren dat je met beiden plezier hebt gerekend is dat bedrag verwaarloosbaar. Geld is geld, maar dit soort dingen (goede gitaren en een lieve vriendin) zijn onbetaalbaar.

RS-Rik
2 november 2011, 16:53
Fuck die 200 euro... wat nou je vriendin geeft m toch? Weet je wat een fokking mooi kado dat is man. Een gitaar, niet zomaar een gitaar, een Gretsch. Niet zomaar een Gretsch, nee de aller aller allermooiste.


Dit. is de allermooiste gitaar die in een doorsnee winkel kan hangen. Dit is smaak, stijl en passie. Éen brok rock en roll.


Hiervan moet je plezier hebben.
Uit eten is ook niet alles

Kritz
2 november 2011, 17:25
Fuck die 200 euro... wat nou je vriendin geeft m toch? Weet je wat een fokking mooi kado dat is man. Een gitaar, niet zomaar een gitaar, een Gretsch. Niet zomaar een Gretsch, nee de aller aller allermooiste.


Dit. is de allermooiste gitaar die in een doorsnee winkel kan hangen. Dit is smaak, stijl en passie. Éen brok rock en roll.


Hiervan moet je plezier hebben.
Uit eten is ook niet alles

Och misschien maar beter zo laten. Het is uiteindelijk allemaal geen ruzie waard. Een wetenschap rijker in elk geval. Het plezier van deze mensen ontneemt je niet mister Piens!!!!

ben79
2 november 2011, 19:45
+100 gewoon superblij zijn en niet lopen zeuren tegen haar over aankoopprijzen etc.. voor je het weet geef je haar een gevoel dat ze iets niet goeds heeft gedaan.. ze heeft er waarschijnlijk weken/maanden over lopen fantaseren dat je het kadootje uitpakt en hoe blij je ging zijn...

Kritz
2 november 2011, 19:53
+100 gewoon superblij zijn en niet lopen zeuren tegen haar over aankoopprijzen etc.. voor je het weet geef je haar een gevoel dat ze iets niet goeds heeft gedaan.. ze heeft er waarschijnlijk weken/maanden over lopen fantaseren dat je het kadootje uitpakt en hoe blij je ging zijn...


Helemaal gelijk, genieten is de boodschap. :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

macwilliams
2 november 2011, 20:33
Er is dan wel wat teveel betaald en gekocht bij een niet al te goedkope zaak maar ik zou toch willen zeggen.

Gefeliciteerd met zowel de gitaar als ook met zo een schat van een vriendin:ok:

nickofzo
2 november 2011, 21:23
hoe kom je aan zon vriendin:P?

titzenpitzer
2 november 2011, 21:29
Bij deze de groetjes aan Patrick Piens, en ja, je bent een lul, en je winkel en winkelpersoneel zuigen ook apenkloten!

Jajajaja, hou je maar gereed om gestalkt te worden, die gasten scouten naar't schijnt af en toe gitaarfora af op zoek naar commentaar ;)

BobvanKempen
2 november 2011, 21:36
Bij deze de groetjes aan Patrick Piens, en ja, je bent een lul, en je winkel en winkelpersoneel zuigen ook apenkloten!


Jajajaja, hou je maar gereed om gestalkt te worden, die gasten scouten naar't schijnt af en toe gitaarfora af op zoek naar commentaar ;)

Oh jah joh? Ik denk dat als PATRICK PIENS zijn centjes zo moet verdienen de titel Lul redelijk op zijn plaats is.

Kritz
2 november 2011, 21:40
Oh jah joh? Ik denk dat als PATRICK PIENS zijn centjes zo moet verdienen de titel Lul redelijk op zijn plaats is.


Niet redelijk maar, HELEMAAL!!!!!!!

spirit
2 november 2011, 21:58
Jajajaja, hou je maar gereed om gestalkt te worden, die gasten scouten naar't schijnt af en toe gitaarfora af op zoek naar commentaar ;)

Dan zullen ze het wel druk hebben :soinnocent: Ik lees alleen maar negatieve ervaringen :seriousf:

Maar on-topic. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, zo'n vriendin moet je zuinig op zijn.

En nu die foto's posten.

zeiler
2 november 2011, 22:19
hoe kom je aan zon vriendin:P?

+1 en waar blijven de foto's ;)!?

BobvanKempen
2 november 2011, 22:22
Idd totaal vergeten maar +100 voor een vriendin die een gitaar voor je koopt. Zuinig op zijn!!

DemolitionColorScheme
2 november 2011, 22:26
Lucky bastard ... !
Wat een geweldig cadeau!

FruscianteFan
2 november 2011, 22:49
Wow, da's een wel erg mooi cadeau!

Ik heb zelf een keer op zoëen gespeeld, erg fijne gitaar. Nu heb ik wel een hekel aan mensen die tegen iemand die net iets nieuws hebben gaan lopen zeggen dat ze er meteen het een en ander aan moeten veranderen, maar persoonlijk zou ik wel vrij snel een setje Filtertrons proberen te scoren...

Mr. Dynamite
2 november 2011, 22:52
Kameraad heeft er ook een, een rooie. Machtig mooie gitaren, erg classy :satisfie:

Maareh, wij willen foto's zien!

rijsberman
3 november 2011, 01:27
een zwarte ook nog?

Zoals een 5120 oranje hoort te zijn en een ES355 cherry red, zo hoort een 5122 zwart! Prachtig!

den titten
9 december 2011, 18:24
EINDELIJK :)

http://users.telenet.be/dentittn/Gitaar/Gretsch1.JPG

http://users.telenet.be/dentittn/Gitaar/Gretsch2.JPG

http://users.telenet.be/dentittn/Gitaar/Gretsch3.JPG

Ondertussen was iedereen het al vergeten natuurlijk :)

langun
9 december 2011, 18:54
Nee, er werd juist een knokploeg aangesteld om te zorgen dat je je belofte na zou komen. Hoeft nu dus ook niet meer ;)

Proficiat met de prachtige gitaar, nog altijd even tevreden van na een maand? :)

Nog even over de prijs:


Toch ergens een lagere prijs gezien?
Daarvoor dient de Piens Prijs-Garantie.
Wij maken u graag een aanbod tegen dezelfde prijs en geboden service-voorwaarden en dit vooraleer u uw aankoop bij ons doet. Het is uw garantie dat u altijd de voor u meest interessante voorwaarden krijgt.

Heeft u al gekocht? Dan is de Prijs-Garantie vanzelfsprekend niet langer van toepassing.

Vooral dat laatste zinnetje :p

Squier4ever
9 december 2011, 19:29
EINDELIJK :)

http://users.telenet.be/dentittn/Gitaar/Gretsch1.JPG

http://users.telenet.be/dentittn/Gitaar/Gretsch2.JPG

http://users.telenet.be/dentittn/Gitaar/Gretsch3.JPG

Ondertussen was iedereen het al vergeten natuurlijk :)

Helemaal goed! Geweldig van je vriendin om je een gitaar en dan meteen maar een Gretsch te kopen! Vraag je voor kerst nog even deze en dan wil je nooit iets anders meer:

http://www.themusiczoo.com/images/Accessories_9-02-08/TV_Classic_Plus_Bridge_Pickup_Chrome_TV_Jones_Cove r_Front_576.jpg

Mr. Dynamite
9 december 2011, 20:07
Ondertussen was iedereen het al vergeten natuurlijk :)

Nee, toevallig keek ik hem gister nog door i.v.m. GAS voor 'n Gretsch :dontgeti:

den titten
9 december 2011, 20:24
Ik vind hem nog steeds fantastisch ! Klinkt elke keer mooi. Even herschrijven: hij zou mooi kunnen klinken moest een gitarist hem vasthebben ...

Misery Signals
9 december 2011, 21:26
http://images.piens.be/breakingnews/130000.jpg

Kamperen voor die winkel zeg ik!

BTW verhaal zo oud als de straat: Key Music is opgericht door een ex-Piens werknemer die is gaan lopen met de vrouw van de eigenaar van Piens. Sappig: Key Music is véél groter dan Piens en ze hanteren met gemak Duitse prijzen.

MS

crapton
9 december 2011, 21:50
Woah mooie gitaar! En mag ik jouw vriendin overnemen, dan mag jij die gitaar houden... Bofkont - en een gitaar en een vriendin die gitaren voor je koopt.

Mbt Piens ik weet dat die zotte prijzen vraagt in Belgistan. Ik heb echter een aantal keren bij een van hun websites (Guitarweetikveel.com) wat Ibanezzen een H&K amp en wat Line6 rotzooi gekocht. En dat was tegen heeeeel scherpe prijzen - internationaal heb ik alles vergeleken en zij zaten er dik onder. Het was wel degelijk van Piens want die versterker heb ik in de winkel opgehaald. Levering was wel eens wat lastig want volgens mij hebben ze niet alles op voorraad en kopen ze gewoon van de importeur. Als die het heeft liggen stuurt Piens het meteen door. Dus dat Piens altijd duur is is niet waar, tenminste als je via de website koopt vanuit het buitenland.

Heb er verder weinig slechte ervaringen mee gehad, maar ook weer geen bijzonder goede. Wel een mooie winkel. Wat service en prijzen tegenwoordig moet je toch bij Musicstore of Thomann zijn, heel soms in de UK.

Die mooie blonde chick hierboven heb ik bij Piens helaas nooit gezien... anders ging ik wel vaker.

Gretsch 5120
9 december 2011, 22:32
Gefeliciteerd met je gitaar!!!
Overigens.. ben ik de enige die dat stuur vrij eehh suggestief op de foto vind staan? :soinnocent:

oigun
9 december 2011, 23:09
Ik snap je dubbele gevoel. je vriendin genaaid door mijnheer piens...
Niet meer aan denken en:

SPEULEUH!