PDA

View Full Version : HNGD: Tokai Breezy Sound 1982



guitarkid
2 november 2011, 10:50
Gisteravond opgehaald. Ik zag 'm een uurtje of twee daarvoor op MP en 't was in Appingedam, dus in de buurt.
Ik zocht een back up voor mijn 70 Tele. Da's mijn main gitaar op dit moment en als daarvan een snaartje knapt (en ik hak er stevig op af en toe, dus...) dan is het wel fijn om direct een serieuze Tele te kunnen pakken. Ik heb er nog één, maar die staat dan altijd in G en de Strat en de Les Paul kunnen niet wat de Teles kunnen (en andersom). Ik heb mijn eigen Tele meegenomen om te vergelijken en ik ben erg tevreden. Qua output, bite en treblebleed (dus de overal sound) zijn ze aan elkaar gewaagd, de Tokai speelt nu nog wat lichter, maar na een snarenwissel etc. wordt dat ook een workhorse!! Mooi is ook dat er door Rikkers jumbo-frets zijn opgezet en dat heeft hij keurig gedaan!
't Is een mooie see-through blonde en natuurlijk een maple hals, iets dat ik eigenlijk wel graag wilde!
De voor-vorige eigenaar heeft er (zeer profi) een 70's Fender-logo op geplakt en er zit een Fender-brug met messing zadels en een F-neckplate op. Dat van mij had niet gehoeven, maar ik ga het er niet afhalen!
En er had natuurlijk een 50's Spaghetti-logo op gemoeten dan! Nou ja....
Ik heb de originele slagplaat (zit er nu weer op) en de originele brug er wel bij gekregen.
Ik heb de laatste tijd veel Teles geprobeerd: de Classic 50's en 60's, de Classic Players, de Baja, Roadworn's, de Standard MN, etc. maar deze is echt voor mij veel beter en doet precies wat ik wil.
Kortom: HNGD!!!! :lovelove:

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0001-8.jpg

Hendriks
2 november 2011, 11:01
Die heb ik al eens in mijn handen gehad , die komt bij John weg , inderdaad heerlijke gitaar .
Gefeliciteerd Coos.

JeroenSchaaf
2 november 2011, 11:05
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0001-8.jpg

Ik zag hem ook al staan! Vond het persoonlijk ook jammer van het Fender logo! Maar wel een mooi gitaartje, gefeliciteerd

( He coos! je moet mijn tele ook nog eens aanslingeren :) )

guitarkid
2 november 2011, 11:25
Die heb ik al eens in mijn handen gehad , die komt bij John weg , inderdaad heerlijke gitaar .
Gefeliciteerd Coos.

Klopt! Vriendelijk vent ook en de prijs werd uiteindelijk zeer interessant.;)
En aangezien de Firebird verkocht is, leek het me wel tijd.... :seriousf:

Hendriks
2 november 2011, 11:30
Klopt! Vriendelijk vent ook en de prijs werd uiteindelijk zeer interessant.;)
En aangezien de Firebird verkocht is, leek het me wel tijd.... :seriousf:
Heb je zijn collectie ook nog even bewonderd?
Hij vlakt wel eens frets voor mij , ook al veel deals met hem gehad.
Tokai's zijn te gek , als ik mijn Baja verkocht hem komt er nog 1 bij .

zeiler
2 november 2011, 11:38
ik heb een Les Paul van hem ;)! Toffe gast en hij heeft inderdaad een paar enorm toffe gitaren staan: als ik deze had gezien had jij 'm niet gehad ;)! van harte, een mooi stuk hout heb je daar ;)!

guitarkid
2 november 2011, 12:20
ik heb een Les Paul van hem ;)! Toffe gast en hij heeft inderdaad een paar enorm toffe gitaren staan: als ik deze had gezien had jij 'm niet gehad ;)! van harte, een mooi stuk hout heb je daar ;)!

Gnah...!!!! Maar....., sportieve reactie!! :) En inderdaad, een mooi stuk hout achter mijn (voor)deur!


Heb je zijn collectie ook nog even bewonderd?
Hij vlakt wel eens frets voor mij , ook al veel deals met hem gehad.


Ik heb zijn CS '66 CAR Strat bespeeld, maar die moet wel even goed afgesteld. Wel een mooie gitaar, maar mijn 80's AVRI '62 bevalt gewoon erg goed! Zijn '58 VOS Les Paul is prachtig, maar die hals..... Boomstam en niet mijn ding!
Is hij goed met vlakken? Want dan heb ik wel een klusje voor hem. Mijn #1 Tele. Daar heeft hij gisteren dus op gespeeld, vond 'm fijner spelen dan de Tokai, maar die moet aan de bovenkant echt gevlakt, want die loopt m.i. iets te snel aan!

macwilliams
2 november 2011, 14:34
Mooi ding Coos, maar nu hebt u wel een nep fendert:seriousf:

guitarkid
2 november 2011, 15:03
Mooi ding Coos, maar nu hebt u wel een nep fendert:seriousf:

Waaaaaaatttt...????? Is het geen Vendur...??????? Driewerf k*t. :seriousf:
Maar ik heb er wel een hele mooie Tele bij, die ik echt fijner vind dan elke Tele die ik geprobeerd heb. Ik heb zelfs op een Custom Shop relic met Nocaster pu's gespeeld bij Tonika. Ziet er übercool uit en kost 4195 euro. Klonk goed hoor, maar mag ik bedanken? :)

macwilliams
2 november 2011, 16:21
Waaaaaaatttt...????? Is het geen Vendur...??????? Driewerf k*t. :seriousf:
Maar ik heb er wel een hele mooie Tele bij, die ik echt fijner vind dan elke Tele die ik geprobeerd heb. Ik heb zelfs op een Custom Shop relic met Nocaster pu's gespeeld bij Tonika. Ziet er übercool uit en kost 4195 euro. Klonk goed hoor, maar mag ik bedanken? :)

€4195,- voor een door de fabriek beschadigde gitaar... Dat kan ik zelf veul goeiekoperder.
En die nocaster pickups (heb ik zelf ook) kosten ook nog geen €100,- bij de deutsche grössgrutter. De rest gaat dus op aan een dode boom?

guitarkid
2 november 2011, 23:22
€4195,- voor een door de fabriek beschadigde gitaar... Dat kan ik zelf veul goeiekoperder.
En die nocaster pickups (heb ik zelf ook) kosten ook nog geen €100,- bij de deutsche grössgrutter. De rest gaat dus op aan een dode boom?

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=001280

Nogmaals, mooi ding, maar niets voor mij!

Hendriks
3 november 2011, 07:34
Vlakken doet hij goed , keurig werk voor een paar tientjes .

zeiler
3 november 2011, 09:40
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=001280

Nogmaals, mooi ding, maar niets voor mij!

precies! Ik heb daar gister een H&K statesman aan de tand gevoeld (donders mooie amp btw!!!) en zag deze tele daar ook staan... een schoonheid ;)!

guitarkid
3 november 2011, 09:58
Vlakken doet hij goed , keurig werk voor een paar tientjes .

Ik zal hem eens vragen!

Ik wordt overigens steeds blijer met de gitaar. Met 10-52 klinkt hij nog wat strakker en dikker en speelt hij voor mij gewoon fijner. Ik kan nu tussen beide gitaren switchen en hoef niets te veranderen aan de instellingen op amp en/of pedalen. De 70's (met Ted Oberg pu's) klinkt misschien een fractie dikker, maar dat is echt een minimaal detail en bite hebben ze beide genoeg!!! En mooi is dat de één een rosewood toets heeft en de ander een maple! Gewoon omdat ik nog geen maple Tele had!
Zoals ik al schreef heb ik de laatste tijd veel Tele's geprobeerd en eerlijk gezegd vond ik daar geen enkele tussen die voldeed aan wat ik zocht. Mijn eigen Tele is voor mij echt perfect qua sound etc, maar moet dus even gevlakt in de hoge regionen.
En dan mijn Tele met "jouw" Rumpelstiltskin-pu's. Die is ook wel heel erg fijn, maar met iets meer output en nu hij niet meer als back-up hoeft te dienen "in nood" laat ik die pu's er maar inzitten, tenzij je ze echt graag weer terug wilt! Beloofd is tenslotte beloofd! Dan koop ik alsnog een setje Nocasters! ;)


precies! Ik heb daar gister een H&K statesman aan de tand gevoeld (donders mooie amp btw!!!) en zag deze tele daar ook staan... een schoonheid ;)!

Zeker, alleen met een hals die ik veel te dik vind. Bovendien, als ik zoveel geld aan een gitaar ga uitgeven koop ik toch wat anders! Maar inderdaad, een beauty om te zien!

JeroenSchaaf
3 november 2011, 10:03
Zeker, alleen met een hals die ik veel te dik vind. Bovendien, als ik zoveel geld aan een gitaar ga uitgeven koop ik toch wat anders! Maar inderdaad, een beauty om te zien!

Ik heb dat ding ook geprobeerd, idd dikke hals maar vond het wel een te gek ding, maar die prijs is achterlijk. :)

Mooi man dat je zo blij bent met deze tele!

frekie
3 november 2011, 12:50
Jammer van dat Fenderlogo maar verder congrats. De Tokai gekte lijkt wat over, werden erg gehypt de laatste jaren. Ik zie ze nu weer voor 400 a 500 op MP. Ook Fokai's :lovelove:

Hendriks
3 november 2011, 13:13
Jammer van dat Fenderlogo maar verder congrats. De Tokai gekte lijkt wat over, werden erg gehypt de laatste jaren. Ik zie ze nu weer voor 400 a 500 op MP. Ook Fokai's :lovelove:

tokai's zijn hun geld dik waard , 500-600 voor een goede Breezysound is helemaal niet verkeerd ,ik heb het altijs 52ri killers gevonden.

guitarkid
3 november 2011, 13:33
Jammer van dat Fenderlogo maar verder congrats. De Tokai gekte lijkt wat over, werden erg gehypt de laatste jaren. Ik zie ze nu weer voor 400 a 500 op MP. Ook Fokai's :lovelove:

Dank. Ach, het logo zit er mooi op. Zie geen verschil met mijn 70-er...;)
En 't is er zo weer af, maar da's ook zo kaal. En om er nou een replacement Tokai-decal (ze zijn er!!) op te zetten.....
De eerste Tokai's zijn toch wel erg goed, hoor. Ik heb ook wel latere geprobeerd, maar die waren het (net) niet.