PDA

View Full Version : Locking tuners, maar welke ?



Tunes
1 november 2011, 22:00
Op mijn gitaar, blade RH-2 of 4 dat ben ik nog aan het uitzoeken, zitten locking tuners maar niet de sperzel's zoals de gangbare zijn.
Deze hebben hun locking stroef niet aan de achterkant maar door het aandraaien van de as (waar je de snaar door steekt).
Ik kende dit systeem niet en er staat alleen maar switserland (blade he) op.

Wie weet welk merk dit zou kunnen zijn.

LAAT MAAR, ik dacht het niet snel te vinden maar het zijn kennelijk grover tuners:

http://www.morgansfamily.co.uk/photos_guitars/BlackStratLocking%20Tuners.JPG

Als je goed kijkt zie je een groef boven op de tuner as, da's dus om het met een schroevendraaier aan te draaien.

en voor de rest ben ik er dus nog niet uit of ik een blade RH2 of 4 heb, hij heeft kenmerken van de 4 (locking tuners, gouden hardware en headstock in body kleur) maar ook van de 2 (risewood toets).
Serial zegt ook niet zo veel, weet wel dat dit een wat vroegere blade is, heeft de fender headstock.

Overigens een geweldige gitaar, met VSC systeem, heel breed inzetbaar en damn wat een power (indien nodig).

telecastermaster
1 november 2011, 22:12
en voor de rest ben ik er dus nog niet uit of ik een blade RH2 of 4 heb, hij heeft kenmerken van de 4 (locking tuners, gouden hardware en headstock in body kleur) maar ook van de 2 (risewood toets).
Serial zegt ook niet zo veel, weet wel dat dit een wat vroegere blade is, heeft de fender headstock.

Overigens een geweldige gitaar, met VSC systeem, heel breed inzetbaar en damn wat een power (indien nodig).

Nou, laat maar zien dan. ;)

fred dons
2 november 2011, 08:48
de knopjes zijn van grover maar het locking systeem is het zelfde als de Gotoh Magnum lockers

BassAgent
2 november 2011, 08:57
Als je wil weten of je een RH2 of RH4 hebt: gewoon even wat foto's van je gitaar met het serienummer naar Blade mailen. In mijn ervaring is het een prima klantenservice, niet waanzinnig maar ze mailen je wel terug met de informatie waar je om vraagt. Ze kunnen je hoogstwaarschijnlijk ook 't bouwjaar vertellen.