PDA

View Full Version : computer gitaar



yeahyeahyeah
30 mei 2003, 11:44
wie heeft hier die gitaar met computer uitgang als eens geprobeerd?
ziet er weird uit

FNaRK
30 mei 2003, 11:49
What de fuk is een computer uitgang ?
.
.......http://www.exitfestival.org/rootpic/exit.gif

RadiuS
30 mei 2003, 12:05
je bedoelt zeker die line6 variax?? lijkt me nix...

FNaRK
30 mei 2003, 12:36
is volgens mij al ergens een post over geweest....
Ik speel zelf nu over een Line6 POD Pro maar dat is toch wel het uiterste. MIjn gitaar blijft gewoon een houten plank met snaren en geen computer-shit erin !! 8-)

RadiuS
30 mei 2003, 15:48
een pod pro zie ik ook anderes ja. Pain of Salvation speelt er ook over en dat klinkt ook wel erg vet!

yeahyeahyeah
31 mei 2003, 13:28
er is een gibson op de markt die rechtstreekse verbinding (via usb???) heeft met de computer. hij komt volgens mij deze zomer uit en je kunt op deze manier elke snaar een ander effect geven, dus een distortion op de E en chorus op de A etc....je kunt ook andere instrumenten sounds krijgen met je gitaar, lijkt me erg gaaf, want ik ben beter in gitaar spelen dan in keyboard spelen en op deze manier kan ik het allebei...

FNaRK
31 mei 2003, 13:33
HUHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ????

Website ? Meer info ??
Klinkt bizar maar nu je het zo zegt meen ik me te herinneren dat ik er ook iets over gelezen heb....

Mithrandir
31 mei 2003, 14:01
Daar zijn op dit forum zelfs al meerdere topics over geweest. Het gaat over dat MAGIC (Media-Accelerated Global Information Carrier) protocol waardoor media over een breedband verbinding naar diverse ontvangers kan worden verstuurd zonder latency.

Het gaat niet via USB maar via een Ethernet verbinding (draadloos of met snoer, dat maakt dan niet uit, alleen draadloos is de bandbreedte nog beperkt)

Doel is volgens mij een uniforme, transparante en snelle manier om media bij ontvangers te krijgen en dat die ontvangers dan meteen weten om wat voor een zender het gaat en wat hij er dan mee moet doen.

Voorbeeld, je plugt je gitaar in een netwerkhub, de centrale computer ziet meteen dat 'jouw' gitaar online is en ken settings gaan instellen zoals jij dat wilt.

RadiuS
31 mei 2003, 14:13
er is een gibson op de markt die rechtstreekse verbinding (via usb???) heeft met de computer. hij komt volgens mij deze zomer uit en je kunt op deze manier elke snaar een ander effect geven, dus een distortion op de E en chorus op de A etc....je kunt ook andere instrumenten sounds krijgen met je gitaar, lijkt me erg gaaf, want ik ben beter in gitaar spelen dan in keyboard spelen en op deze manier kan ik het allebei...

Er is ook een Boss element die je aan kan sluiten op een boss guitar synthesizer ofzo die hetzelfde kan doen. Ben de naam ff kwijt...

Mithrandir
31 mei 2003, 14:33
Dat is een midi-element, ook leuk, maar het doel van MAGIC gaat verder dan alleen diverse instrumenten laten aansturen door verschillende snaren. Ik vind dat eigenlijk maar een loze toepassing.

Kitaarhiero
1 juni 2003, 13:10
Het is een beter Systeem dan midi schijnt het.

Line 6 heeft trouwens ook een Computer uitgang voor de gitaar, de Guitarport ofzo. Een raar gevormde doos waar je je gitaar op kunt aansluiten. die doos sluit je dan aan op je computer, en met het bijbehorende computer programma kun je dan "precies" de effecten en ampsettings van bekende gitaarnummers downloaden, en meespelen met een gitaarloze backingtrack (maar wel met zang).

@iro
1 juni 2003, 13:57
Het is een beter Systeem dan midi schijnt het.

Line 6 heeft trouwens ook een Computer uitgang voor de gitaar, de Guitarport ofzo. Een raar gevormde doos waar je je gitaar op kunt aansluiten. die doos sluit je dan aan op je computer, en met het bijbehorende computer programma kun je dan "precies" de effecten en ampsettings van bekende gitaarnummers downloaden, en meespelen met een gitaarloze backingtrack (maar wel met zang).

Zucht ... hij snapt het niet denk ik ... :roll:

Bennos
1 juni 2003, 22:48
Alles wat digitaal is, is sowieso niet bedoeld om muziek mee te maken. Houd het toch gewoon bij een mooie buizenversterker, ipv een foeilelijke LINE 6 versterker, wat overigens een verschrikkelijk geluid geeft.

Geef mij maar gewoon een oude Fender en een buizenamp...

Mithrandir
1 juni 2003, 23:16
same old song and dance....

FNaRK
2 juni 2003, 00:33
geef mij maar een Jackson en een Line6 Pod Pro :D

Bennos
3 juni 2003, 13:35
meneer roadkill,

kun je misschien stoppen met het promoten van jezelf. Ik geloof dat iedereen je website inmiddels wel kan dromen en wel gelooft dat je goed bent. Stel je voor dat iedere forummer dat zou doen...

FNaRK
3 juni 2003, 13:51
meneer roadkill,

kun je misschien stoppen met het promoten van jezelf. Ik geloof dat iedereen je website inmiddels wel kan dromen en wel gelooft dat je goed bent. Stel je voor dat iedere forummer dat zou doen...

En als jij me nou eens uitlegt wat je precies bedoelt ??

moretel
3 juni 2003, 14:05
lijkt me erg gaaf, want ik ben beter in gitaar spelen dan in keyboard spelen en op deze manier kan ik het allebei...

en wat te denken van alternatieve stemmingen, liggen dan zo voor het oprapen.

moretel
3 juni 2003, 14:11
meneer roadkill,

kun je misschien stoppen met het promoten van jezelf. Ik geloof dat iedereen je website inmiddels wel kan dromen en wel gelooft dat je goed bent. Stel je voor dat iedere forummer dat zou doen...

En als jij me nou eens uitlegt wat je precies bedoelt ??

goed idee, ik ben mezelf nu ook een beetje aan het promoten want mijn teller blijft maar op nul staan
:(


moest nog echt ff zoeken dus dat gaat de meeste hier niet lukken :D

FNaRK
3 juni 2003, 14:32
en hoe promoot ik mijzelf dan ? Door een link in mijn signature :???:
En daar stoor je je aan ?

GET A LIFE ASSHOLE,
ga effe lekker iemand anders lastig vallen

Kitaarhiero
4 juni 2003, 12:28
Het is heel normaal om in een signature naar je website te verwijzen.

BLOK182
4 juni 2003, 17:42
yo moretel, stoere hulpstukkies allemaal http://home.hccnet.nl/m.spaans/foto/Gear08.JPG

Neals
4 juni 2003, 18:46
zolang ik studeer blijf ik maar bij solid state

yeahyeahyeah
7 juni 2003, 11:05
is niet bedoeld om muziek mee te maken?
ouderwetse man! hou jij het maar bij je buizen terwijl de hele wereld digitaal gaat

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 13:55
Alles wat digitaal is, is sowieso niet bedoeld om muziek mee te maken.

Nu heb je mij serieus beledigd en je moet ook je bek houden tegen roadkill godverdomme

yeahyeahyeah
7 juni 2003, 16:34
sorry hoor, maar hoe achterlijk moet je zijn om digitale muziek of apparatuur te negeren of te zeggen dat het slecht zoals ROADKILL zegt...

FNaRK
7 juni 2003, 20:02
LET THE BASHING BEGIN
http://mysmilies.creativesell.net/otn/violent/bigun2.gif

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 20:21
Stel je voor dat iedere forummer dat zou doen...

ik promote m'n band ook in m'n sig. Ben je jaloers dat er mensen zijn die wel in een band toegelaten worden (want met zo'n eikel als jij zou ik niet samen willen musiceren!) ofzo?

bert k
7 juni 2003, 21:24
Ik speel zelf nu over een Line6 POD Pro maar dat is toch wel het uiterste. MIjn gitaar blijft gewoon een houten plank met snaren en geen computer-shit erin !! 8-)
Raar. Dus een digitale POD mag wel, maar als die digitale shit in de gitaar zit is het opeens fout. Het enige verschil is het snoertje....

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 21:35
ik gebruik een digitaal multifx maar ik wil ook geen digitale dingen in m'n gitaar. Het mooie aan een gitaar is namelijk dat het instrument op zichzelf al compleet is. Misschien wil je een keer de elementen en wat kleine onderdeeltjes vervangen maar je hoeft de technologische vooruitgang niet te volgen omdat die er eigenlijk niet is. Je hoeft niet zoals bij veel synthesizers dan weer dit erin en dan weer dat en dan weer een nieuwe optie en dan weer een grotere harde schijf erin blablabla. Als er gitaren komen met USB of Ethernet shit en alles wordt het 'natuurlijke' een beetje weggehaald vind ik. Het 'inpluggen en raggen maar' idee bevalt mij gewoon aan een gitaar.

Misschien ben ik wat onduidelijk... maar ik ben moe

bert k
7 juni 2003, 21:45
Ja, maar het zijn van die rare discussies. Hetzelfde verhaal had je toen er actieve electronica kwam in de gitaar, toen was dat onnatuurlijk, en toen de eerste elektrische gitaren er net waren was ook iedereen er tegen.
Gitaren zijn helemaal niet 'natuurlijk'. Gewoon gebouwd door een gitarenfabriek.
Het gaat toch om de muziek die je ermee maakt?, En het is echt niet zo dat met de vooruitgang alle ouwe mogelijkheden opeens verdwijnen.
Alles gaat naar digitaal tegenwoordig, en als dat goed klinkt, wat hebben we dan te zeuren?

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 22:42
Wat ik ook bedoel, is dat computergerelateerde dingen nooit 100% betrouwbaar zijn. En ja ik weet dat een snaar kan knappen en een buis kan gaan rotten tijdens een optreden, maar die dingen zijn nou eenmaal onvermijdelijk. Als jij uit je dak staat te gaan en je computer crasht, staat dat gewoon heel stom. Ik wil gewoon niet van een computer afhankelijk zijn om een instrument te kunnen bespelen. Nu is dat met de gitaar waar het hier om ging ook nog niet het geval, maar in de toekomst zou het er nog best eens van kunnen komen.

FNaRK
7 juni 2003, 22:57
Ik speel zelf nu over een Line6 POD Pro maar dat is toch wel het uiterste. MIjn gitaar blijft gewoon een houten plank met snaren en geen computer-shit erin !! 8-)
Raar. Dus een digitale POD mag wel, maar als die digitale shit in de gitaar zit is het opeens fout. Het enige verschil is het snoertje....

Wat ik bedoelde is dat ik wel graag een gitaar in mijn handen hou waarbij ik zelf dmv het bepelen van de snaren en het indrukken op de frets blablabla :lol:
Ik heb ooit eens een aflevering gezien van StarTrek waarbij het huisorkest "speelde" op gitaarvormige instrumenten en waar het geluid werd geproduceerd door het wrijven / aanraken van het oppervlak....
En wat betreft die digitale shit betreft: als ze de POD zo klein kunnen maken dat 'ie in mijn eigen gitaar ingebouwd kan worden........geen problemen mee

bert k
7 juni 2003, 23:36
Ik snap je ook wel, ik zit alleen maar een beetje te douwen, om niet conservatief te worden. Ik speel zelf over een GT3 en ik heb al een hoop optredens gedaan waar ik niet eens meer een versterker meenam, alleen maar die doos zo de PA in. Makkelijk hoor.
Maar uit een soort nostalgie heb ik laatst gewoon een mooie akoestische gekocht. Geen elementen, geen stroom, gewoon mooi hout. Lekkerrrrr.
(en binnen een week moest hij op de harde schijf, in cool edit, chorusje erop... digitaal roeleerd, ben ik bang )

yeahyeahyeah
8 juni 2003, 11:53
Het 'inpluggen en raggen maar' idee bevalt mij gewoon aan een gitaar.

Misschien ben ik wat onduidelijk... maar ik ben moe




je bent niet onduidelijk, maar als je digitale effect apparatuur gebruikt om een ander geluid te verkrijgen dan oorspronkelijk bedoeld was is het toch raar de ethernet gitaar te negeren.
anyway: ik snap dat inpluggen en spelen aantrekkelijk is. ikzelf speel veel akoestisch, dan hoef ik zelfs niets in te pluggen...

Ic3gl0vE
8 juni 2003, 13:11
Ik speel zelf over een GT3 en ik heb al een hoop optredens gedaan waar ik niet eens meer een versterker meenam, alleen maar die doos zo de PA in. )

Ik speel ook over een gt3 (niet altijd) en het is inderdaad heel makkelijk om 'm recht een pa in te pluggen, maar ik gebruik daarvoor dus liever een extern apparaat ipv dat ik m'n gitaar meteen in de pa zou steken.
Als ze een gt3 of pod of wat dan ook zo klein zouden kunen maken dat 'ie in m'n gitaar past, heb ik dat nog steeds liever niet.

Funkblaster
9 juni 2003, 11:53
zie hier : http://magic.gibson.com/digitalguitar.html

bert k
9 juni 2003, 14:20
FF die link gevolgd. Wow, je krijgt gewoon een mooie Les Paul, die gewoon helemaal standaard is. En daarnaast die digitale uitgang.
Het zal wel wat kosten, maar daar gaat het niet om.
Ik geloof hier wel in, hoor. Zo digitaal de computer in, en on stage kan je net zo raggen als altijd.