PDA

View Full Version : Versterkerdokter voor mijn Mesa MKIII



groovieguitarguus
1 november 2011, 20:30
Ik wil mijn MKIII eens laten nakijken... heb het idee dat e.e.a. even wat lekkerder romiger kan klinken en mijn Master volume moet worden aangepast.
Ik had Peter van Weelden al gemaild, maar die zit vol.
Die tipte me wel voor GaParts.nl maar die zitten wel heel erg ver weg.
Zelf woon ik net boven Amsterdam.
Ernst Flieck heeft wel eens wat gedaan... maar dat is geen 'Mesa' man...
Breng hem graag naar iemand die Affectie met deze Amps heeft...
(Een Fender zou ik b.v. zo naar CMW amps brengen)...
Ed Customshop (regio Utrecht) werd ook nog genoemd...

Ik lees het graag....

Van Dattum
2 november 2011, 08:42
Nico Verduin in Heemskerk?

groovieguitarguus
3 november 2011, 20:06
Nico Verduin stopt ermee hoor ik net... jammer....

Verder kijken...

Ome Keith
3 november 2011, 22:21
Volgens mij heeft Toneblo (Giablo) laatst een Mesa van ik meen Allochthomas onder handen genomen. Misschien moet je hem eens polsen. :rockon:

Nagramoth
4 november 2011, 09:21
Volgens mij heeft Toneblo (Giablo) laatst een Mesa van ik meen Allochthomas onder handen genomen. Misschien moet je hem eens polsen.

Had hij dat niet uitbesteed aan diezelfde Nico Verduin dan?

toneblo
9 november 2011, 18:50
...bij drukte hielpen Nico en ik elkaar, niets mis mee toch?!
Mocht je interesse hebben, verneem ik het wel, if not succes met een ander, ook goed.

Niets moet, alles mag.

allochthomas
9 november 2011, 19:38
Om te voorkomen dan mensen rare dingen gaan denken: Arjen werkte inderdaad samen met Nico en de mesa is uiteindelijk inderdaad door Nico gefixt. Die had er toen meer tijd voor en gezien een deel was uitgefikt was het niet even een klusje dat je in een dag kon fixen. Ik zou gewoon even Arjen bellen.

Je moet maar even mijn thread history doorzoeken want ik heb toen mijn mark III laten modden voor een smoothere sound

guitarnijboer
10 november 2011, 18:07
Misschien is het goed om te weten dat het vervangen van de mastervolumepot door iedere goede technicus uitgevoerd kan worden. Ze zitten niet op de print en zijn gemakkelijk te vervangen. Ik neem aan dat je een mastervolume wilt die over het hele bereik gemakkelijker in te stellen is en dat is gewoon een kwestie van de bestaande lineaire pot vervangen door een Audiopotmeter.

Verder zijn de meeste mods om een MK3 een smoothere sound te geven ook erg eenvoudig en algemeen bekend. Het zou me verbazen als willekeurig welke gerenommeerde technicus je hier niet mee zou kunnen helpen. De C30 mod wordt veel genoemd (C30 ontbreekt bij de green stripe MK3), maar je kunt het lead kanaal ook meer richting MK2C+ laten verbouwen. Het mooie is dat bijvoorbeeld C30 ontbreekt, maar de gaatjes en aansluiting ervoor wel gewoon nog op de print zitten.

Verder maakt het bij de MK3 ook best veel uit welke voorversterker buizen je gebruikt, maar ook (vooral) welke eindbuizen. Met de oude cleartop 6l6 buizen (de oude 420 STR) klonk mijn MK3 aanvankelijk veel vetter en smoother dan toen ik er nieuwe 6l6 buizen in drukte (440 STR)

Ik heb de simulclass versie en heb gemerkt dat de 'smoothheid' / 'romigheid' / 'vetheid' of whatever terug kwam toen ik ook de buitenste buizen (toen EL34) verving door 6l6. Ik heb nu rood in de buitenste en geel in de binnenste sockets met erg goed resultaat.

groovieguitarguus
14 november 2011, 11:10
Thanks mensen....

GuitarNijboer... jou input neem ik zeker mee als de Amp naar een 'dokter' gaat. Ik heb overigens een Blue-stripe - zonder Simull Class -
Misschien dat ik toch bij Ernst Flieck ga informeren... of wellicht Lex Bos...

gr. Guus