PDA

View Full Version : Rostock Hotelzimmer Blues (duet gitaar met bluesharp) eigen werk.



Harald
1 november 2011, 17:36
Een opname die al een tijd op de plank ligt. Heb het nummer geschreven toen we met de band in duitsland zaten. Je moet toch wat op een hotelkamer :seriousf: Onze onvolprezen bluesharpist Michel de Kok was zo aardig om bij mij thuis langs te komen om hier wat bluesharp bij in te spelen. Nieuw terrein, en door de toonsoorten kon hij zelfs harpjes gebruike die hij nog nooit had bespeeld :)

Voor het filmpje heb ik beelden gebruikt van de gig in Rostock, en van mezelf op de hotelkamer. Met het fotoapparaat snel filmen is dan de makkelijkste manier om een idee vast te leggen. Uiteraard synct dat voor geen meter met de uiteindelijke opname.

enjoy!


http://www.youtube.com/watch?v=UwwUGUsE3lo

Duhsjaak
2 november 2011, 00:29
Hi
Tsjemiggggggg!!! (ik mag niet vloeken, en ik doe mijn best.)

Als je nou dit soort klasse in huis hebt, dan ga je toch geen Beatles spelen? Laat nou die klote jochies. Twee al dood, hun beste tijd al 40 jaar gehad. Of wil je een geschiedenis boek schrijven?

Eén, het sprekende stroopwafeltje van de 'beat' muziek, al tig keer getrouwd die al jaaaaaaaren niks meer heeft gepresteerd. En een drummer die nauwelijks de maat kon houden. Ja, sorry, hij is werkelijk errrug sympatiek en hij knipte in 1977 de stropdas van Willem Duys door. Nou, ik moet zeggen dat ik verdomd onder de indruk ben.

Richt je neus naar de toekomst.
Heel simpel, en in woorden die ook ik begrijp: De Beatletjes zijn royaal verleden tijd, maar jij niet. Nog lang niet.

Met dit soort repertoir vraag ik je vriendelijk en ook nog beleefd: Graag wat minder rotzooi van een ander en nog veel eigen leuk (Stefan Grossman - achtige) feest muziek.

Je weet: Van een leuk feestje ben ik niet vies.
Vriendelijke groet, Gus

barno
2 november 2011, 00:40
Hi
Tsjemiggggggg!!! (ik mag niet vloeken, en ik doe mijn best.)

Als je nou dit soort klasse in huis hebt, dan ga je toch geen Beatles spelen? Laat nou die klote jochies. Twee al dood, hun beste tijd al 40 jaar gehad. Of wil je een geschiedenis boek schrijven?

Eén, het sprekende stroopwafeltje van de 'beat' muziek, al tig keer getrouwd die al jaaaaaaaren niks meer heeft gepresteerd. En een drummer die nauwelijks de maat kon houden. Ja, sorry, hij is werkelijk errrug sympatiek en hij knipte in 1977 de stropdas van Willem Duys door. Nou, ik moet zeggen dat ik verdomd onder de indruk ben.

Richt je neus naar de toekomst.
Heel simpel, en in woorden die ook ik begrijp: De Beatletjes zijn royaal verleden tijd, maar jij niet. Nog lang niet.

Met dit soort repertoir vraag ik je vriendelijk en ook nog beleefd: Graag wat minder rotzooi van een ander en nog veel eigen leuk (Stefan Grossman - achtige) feest muziek.

Je weet: Van een leuk feestje ben ik niet vies.
Vriendelijke groet, Gus

at Gus,
naar de toekomst richten? ik hoor hier dingen die nog stuk ouder zijn dan de beatles hoor ;)

at harald: i like it!

Duhsjaak
2 november 2011, 07:44
at Gus,
naar de toekomst richten? ik hoor hier dingen die nog stuk ouder zijn dan de beatles hoor ;)

at harald: i like it!

Hi
Daar heb je gelijk in. Misschien had ik het verschil tussen passee en verleden tijd beter duidelijk moeten maken.

Oude blues negers vind ik persoonlijk nooit verleden tijd.

Maar de resterende Beatletjes zijn al 5 jaar dood zonder dat ze het zelf weten en worden iedere morgen opnieuw opgewarmd.

Ja, als ik het terug lees allemaal zo subtiel als een ketting zaag. Maar ik blijf bij mijn bedoeling dat de H. Harald zulke leuke eigen dingen maakt, dat ie de B.'s volledig in de schaduw stelt.

Dat wilde ik hem even melden.

Vriendelijke groet, Gus

Harald
2 november 2011, 08:44
Moet ik daar nu op zeggen :seriousf: Vindebeatlesgewoonogsteedsleuk :hide:

Maar dit soort dingen zijn ook leuk :crazyhappy: Vernieuwend, niet echt... origineel, ach, tis allemaal al gedaan... Stom hé, ik vind het gewoon lekkâh :cooler:


Wel heeft Michel zichzelf hier overtroffen. De gemiddelde bluesharper was het waarschijnlijk niet gelukt aangezien er wat modulaties in zitten :) En het was ook wel leuk dit eens als duet te doen. Live kan het altijd nog in mijn eentje.

Duhsjaak
2 november 2011, 11:30
Hi
Ik doe niks af aan jouw smaak. Mijn smaak is zeker niet gedragen door de GGD (grootste gemene deler) dus dat is helemaal geen kompas om op te varen.

Bij de Tirotto Blues Bende 1 nummertje (dit dus) met de H. Smoelenschuiver? Wordt zo'n gig alleen maar veelzijdiger van.

De boiterham met hagelslag die vandaag lekker is, is morgen weer lekker. Wie zegt dat het alleen maar vernieuwend mag zijn?

Dus trek je van mijn rant and rave niks aan. Jij vindt de Beatles leuk. Ik vind jouw muziek leuker.
Eerlijk is eerlijk.

Vriendelijke groet, Gus

Harald
3 november 2011, 13:33
Ben trouwens ook wel benieuwd naar de klank van met name de studio opnames die ik post. Ik heb hier niet echt goede monitors. De andere tracks, waar ik live voor de camera speel, zijn qua opname toch weer wat anders. Daar is ook nauwelijks aan gemixt.

zeiler
3 november 2011, 16:13
erg tof!!!

Harald
3 november 2011, 20:46
Bedankt! :)