PDA

View Full Version : Engl e325



RedBuell
1 november 2011, 15:45
Hoewel ik erg tevreden ben over de sound van mijn Peavey 5150II met GenzBenz 2x12 blijf ik toch tegen het mobiliteis probleem aanhikken. Ik heb nu wel een Marshall 4x12 in de oefenruimte staan maar met optredens heb ik toch een hele auto vol omdat ik ook alles in flightcases heb. Hoewel die kisten zwaar en onhandelbaar zijn hebben ze hun nut al wel bewezen, dat dan weer wel.

Maar goed ter zake, in mijn zoektocht naar een kleine head met 2 1x12 cabjes stuitte ik op de Engl E 325. Ik heb totaal geen verstand van Engl's en kan slechts een paar filmpjes van deze head vinden. Wat mij opvalt is dat ze 3 kanaals zijn en dat er maar weinig knoppen opzitten. Houd dit in dat de EQ's van alle kanalen worden gedeeld? Is dat niet vreselijk onhandig en doet dit de veelzijdigheid van een 3 kanaals amp teniet?

Heeft iemand ervaring met dit ampje? Op youtube zie ik dat men er meestal metal over speelt en dat doet ie goed. Ik wil er meer een lekkere dikke vette rock tone uit hebben met een degelijke clean. Ik zit eigenlijk met smart te wachten op de 5150III 50w maar ben ook op zoek naar meerdere opties voor zo'n kleine top. Dus suggesties zijn welkom...

Tankman
1 november 2011, 15:56
Als het om die Engl's gaat zou je beter naar de Screamer head kunnen kijken. Die is iets veelzijdiger. Ik vind ze wel altijd heel snel te metal klinken. IK zit zelf ook op de 5150 50watt te wachten. Als zijn cleans zo goed klinken als ze doen voorkomen ben ik verkocht. Dat is nu het enige wat ik mis in mijn 6505.

IK denk dat die 5150 op dit moment de beste optie is voor wat jij zoekt. Heel veel anders is er niet wat ook zo compact is. Dan zou je al haast digitaal moeten gaan met een Elevenrack of Line6 Pod Pro.

Guardian666
1 november 2011, 16:14
Ik heb de Engl Screamer combo:

De Clean is inderdaad echt sprankelend clean.
De Overdrive kanalen klinken inderdaad snel naar metal, maar dat is wel op te lossen met een pedaaltje.

De Equalizer is inderdaad gedeeld door alle kanalen, dat is tenminste op de screamer combo het geval.

Deze Engl Combo's en cabs zijn niet licht!
Sterke behuizing met dikke metalen grill voorop :)

Marc Oblivian
2 november 2011, 14:07
Anders koop je die 1x12 boxjes toch voor bij je huidige top?
Heb je in ieder geval de ruimtewinst van 4x12 naar 2 kleinere cabs te pakken en je houdt de goede sound van je huidige top.
1 cabje mee voor kleine gigs en als het wat groter moet, neem je de tweede ook mee.
Zou wel voor speakers gaan met voldoende vermogen: V30 of G12-K100 ofzo. 1x12 greenback kan iets te zuinig zijn qua vermogen...

RedBuell
9 november 2011, 18:47
Ik heb nu een Marshall 1960a in de oefenruimte staan en heb thuis een GenzBenz 2x12 staan. Ik neem nu steeds alleen mijn top dus mee naar de oefenruimte, nu valt het nog mee maar als ik een optreden heb gaat toch alles weer mee, past allemaal net in de auto, het is allemaal groot, lomp en zwaar dus ik beschadig regelmatig iets in huis en in de auto. Die kleine ampjes lijken me echt top en ook goed mee te nemen voor een Jam of iets dergelijks...