PDA

View Full Version : Message in a bottle heavy wood style... niet ik, maar Jon Gomm



Harald
1 november 2011, 14:21
http://www.youtube.com/watch?v=a-fpLmJHLvw

Zelden kapot van het heavy wood gebeuren, maar de technieken zijn interressant. Als je ze dan toepast op goede nummers krijg je zoiets. Lijkt wel een playback. Maar dit vind ik toch wel heel leuk :)

pasqual
1 november 2011, 14:33
Mooi Harald. Carlos Vamos gebruikt ook zo'n mooie techniek:


http://www.youtube.com/watch?v=jwm-vxGgFf4

Kritz
1 november 2011, 14:40
Mooi Harald. Carlos Vamos gebruikt ook zo'n mooie techniek:


http://www.youtube.com/watch?v=jwm-vxGgFf4



Prachtig! :lovelove:ben jaloers.

Riky
1 november 2011, 16:36
ja 2 geweldige filmpjes! Carlos Vamos kende ik al, maar Jon Gom niet!
Geweldige versie van Message in the Bottle. Bijzonder knap gespeeld en nog knapper dat hij erover kan zingen tegelijk, maar vind wel dat hij het te laag zingt en een geweldige zanger kan ik het niet noemen. Stel je voor als Sting hierover zou zingen! Nu ligt het wat teveel in het bereik vd gitaar.

Harald
1 november 2011, 16:39
Zou al heel blij zijn als ik zo kon zingen... maar als ik kon zingen had ik waarschijnlijk mijn fingerstyle spel nooit zo ver doorgevoerd :seriousf:

Kritz
1 november 2011, 16:50
ja 2 geweldige filmpjes! Carlos Vamos kende ik al, maar Jon Gom niet!
Geweldige versie van Message in the Bottle. Bijzonder knap gespeeld en nog knapper dat hij erover kan zingen tegelijk, maar vind wel dat hij het te laag zingt en een geweldige zanger kan ik het niet noemen. Stel je voor als Sting hierover zou zingen! Nu ligt het wat teveel in het bereik vd gitaar.


Helemaal ongelijk heb je niet. De techniek vind ik wel indrukwekkend.

-Martijn-
1 november 2011, 17:04
Beide filmpjes zijn erg mooi, hoewel ik bij dat nummer van Jon Gomm het arrangement zelf niet zo geweldig vind.

Duhsjaak
1 november 2011, 17:22
Zou al heel blij zijn als ik zo kon zingen... maar als ik kon zingen had ik waarschijnlijk mijn fingerstyle spel nooit zo ver doorgevoerd :seriousf:

Hi Harald
Laatst postte ik min of meer de volgende tekst:
Een persoonlijk geluid is voor 99% het voor 100% uitbuiten van je handicapje. Voor mijzelf is dat 100% zeker het geval.

Heb je geen handicapje? Dan zul je dat met heel veel energie/doorzettingsvermogen en techniek moeten compenseren.

Het grappige was dat er mensen waren die zich afvroegen of ik dit wel meende. Ik was bloed serieus. Ik barst er van en mijn grootste handicap is misschien wel dat ik er vreselijk happy van ben/word.

Ik heb vorige week weer dagen doorgebracht met 150 Jonge Designers (word ik ook al happy van - hoofdletters express) waarvan ik er ca 10 een jaar of 4 of 5 ken en één 26 jaar. Daar viel in verhouding veel de kreet 'vormtaal'. En begrijpelijk.

Jij hebt door het door jou genoemde handicapje een absoluut eigen 'taal' op de gitaar ontwikkeld en ik kan je daar nauwelijks genoeg om prijzen.
Je hebt een unieke klasse in NL bij elkaar gesprokkeld en je verbaast mij bij iedere post. Zelfs (sorry - in mijn ogen) kut liedjes van de Beatles werk je om tot iets prachtigs.

Het lied van de heer die je hier naar voren schuift, beluister ik morgen op speakers en koptelefoon. Met minder moeten we ook geen genoegen willen nemen. Ian Gomm kende ik wel. Deze Sjaak nog niet. Ik ben vreselijk benieuwd.

Vriendelijke groet, Gus

guhlenn
1 november 2011, 17:43
Erg mooi, maar message in a bottle? Ja, het refrein een beetje. Eerder gebaseerd op ipv cover van. Maar goed, hij zingt de tekst... :).

Is Andy McKee ook 'heavy wood' style? Dat vind ik dan weer te gek.

Duhsjaak
2 november 2011, 00:18
Naschrift:
Heavy wood is vooral voor IN de open haard. Heb ik een tijd geroepen in totale onwetendheid?

Ik ben niet zo van de etiketjes.
Vriendelijke groet, Gus

barno
2 november 2011, 00:34
Erg mooi, maar message in a bottle? Ja, het refrein een beetje. Eerder gebaseerd op ipv cover van. Maar goed, hij zingt de tekst... :).

Is Andy McKee ook 'heavy wood' style? Dat vind ik dan weer te gek.

ik vind het een prima cover. wie zit er nu te wachten op een goed nagespeeld liedje. hij doet iets met het nummer. Denk dat Sting dit meer kan waarderen dan de zoveelste naäper uit coverband nr 4376

Harald
2 november 2011, 08:38
@Duhsjaak geloof me, ben me er zeer van bewust dat voorzover ik een eigen stijl heb, dat alles te maken heeft met mijn beperkingen als gitarist en zanger. Twee uitspraken die me gelijk aanspraken waren van Halen die zei dat zijn eigen stijl het gevolg was van zijn onvermogen iets na te apen. De andere was Zappa die op de vraag of het hem dwarszat dat hij niet gezien werd als gitaarheld antwoordde dat er toch minstens een man of 4 waren die dat wel vonden. En dat is beter dan niets toch ;) Met name op elektrisch gitaar is letterlijk kopieren iets wat ik jaren lang niet kon. Wel zijn er een aantal gitaristen waar ik als het ware in de huid van kan kruipen. Zie Embrace op onze cd. Maar er is werkelijk geen enkele opname van Santana die ik van begin tot eind letterlijk na kan spelen. Dat kwam trouwens omdat ik in de tijd dat ik naar Santana begon te luisteren vrij vaak live optredens van Santana op de duitste tv zag. En het eerste wat opviel was dat Santana zijn solootjes niet letterlijk kopieerde. Leek me dat ik dat dan ook niet moest doen.

@Barno helemaal mee eens. Hij speelt de add9 akkoordenrifjes niet, maar met de baslijn is het nummer er op zich al.

@Guhlenn Andy is wel heavy wood maar redelijk gematigd. iig één van de betere componisten in die hoek op het moment. De heavy wood kreet is een verzamelnaam voor al die gitaristen die in de voetsporen van Michael Hedges treden. Helaas zijn de meesten vooral gitarist, en pas veel later muzikant/componist. Hedges zijn altijd dat hij een componist was die toevallig gitaar speelde. Als ik het me goed herinner schreef hij volgens eigen zeggen zelfs veel van die nummers op piano.