PDA

View Full Version : 19" delay voor vocals



Pé.
1 november 2011, 13:41
Hoi!


Ik ben de vaste geluidstechnicus van een band uit Groningen, en ga vrijwel ieder optreden mee als zodanig. Er gaat geen eigen PA spul mee, op een vocal- en gitaaramp-microfoon na. Er wordt dus altijd gedraaid over de eigen tafel en effecten van de zaal. Dit heeft voor mij in op- en afbouwtijd een enorm voordeel, je komt aanlopen, doet je ding en gaat weer weg. Ik merk echter dat ik voor sommige nummers toch écht een delay op de leadvocals nodig heb. Ik heb dus besloten een eigen 19" rackje samen te stellen, met daarin een simpel, doch doeltreffend multi-effectje. Het belangrijkste hierin is uiteraard de delay, hier gaat het allemaal om. Ik heb een tap-delay nodig welke in 1/4-en tapt, en het liefst ook instelbaar in 1/8-en. Nou weet ik toevallig dat dit bij bijvoorbeeld een TC Electronics M-ONE in te stellen is, maar om 400+ euro uit te geven voor een enkel effect welke ik bij 1 band gebruik gaat me een beetje ver. Ik wil dan ook eigenlijk de beste prijs/functionaliteit verhouding hebben.

Ik ben zelf al de Alesis Midiverb 4 (150 euro) en de TC-Electronics M-350 (200 euro) tegen gekomen, maar zelfs dit is me eigenlijk nog te duur. Er moet ook nog een kleine 19" case omheen en het liefste een patchbay met Jacks/XLR/Powercon. Wat zijn alternatieven voor deze apparaten?
Ik ben niet vies van 2e hands en ook niet van kopen bij grote Duitse winkels :)

Comfortably Daniel
1 november 2011, 14:02
Ik heb zelf ook een poosje met een band gewerkt als geluidsman.
Ik had voor dit soort dingen ook een kleine case gemaakt.
Hierin had ik een Furman voeding, TCe M350, Lexicon MX200, twee dubbele EQ's en een quad compressor en achterin inderdaad een patchbay.
Was een erg prettig relatief klein setje waar ik over het algemeen overal wel mee uit de voeten kon bij een band met zang, gitaar, bas, toetsen en drums.
't Is misschien meer dan je wilt uitgeven en misschien heb je geen eq of compressor nodig...