PDA

View Full Version : Nieuwe TC Electronic distortion (zonder toneprint)



onrust nv
1 november 2011, 11:14
http://www.tcelectronic.com/rottweiler.asp

Ziet er wel interesant uit (kan de DS-1 misschien ook weer weg :hide:)

HaroldA
1 november 2011, 11:19
http://www.youtube.com/watch?v=H5Sk2H_5iXY

Zo, die klinkt echt ruk. Mids, iemand?

Herman
1 november 2011, 11:54
Jeuzus, dat is wel heel kut inderdaad. Betwijfel of je daar iets van mee krijgt in een bandsetting ook.

Nielsje
1 november 2011, 13:56
Leuk dat het is opgenomen met een Koch :)

muziekschuur
1 november 2011, 14:22
Klinkt mij wel lekker...

Tankman
1 november 2011, 14:24
Die Demo klinkt echt beroerd, maar ik wil hem toch eens een keer in het echt horen. Lijkt me interessant.

Sj03rd
1 november 2011, 14:24
Zo, die klinkt echt ruk.

Komt door die Koch... ;-)

Mitch
1 november 2011, 17:37
Het is een redelijk complete demo en toch heb ik maar één enigszins bruikbare sound gehoord :dontgeti:

Nielsje
1 november 2011, 18:19
Het is gewoon een simpele marketing truc.
Door een kut pedaal te produceren, lijkt de rest beter, en boost je de verkoop van die pedalen.
Daarom wordt de boss ds-1 ook nog gemaakt..

onrust nv
1 november 2011, 19:51
Komt door die Koch... ;-)

Is koch zo beroerd dan? Ik ken nl een metalgitarist die enorm blij is met z'n koch. Ik ben zelf meer fender bassman liefhebber(maar dan wel een oude). Ik heb de bevindingen op het TC forum gezet(met de vraag of de koch het geluid verneukt of dat het de distortion is). Dus ben benieuwd of het blijft staan enzoja of er antwoord komt. :- )

Mr. Dynamite
1 november 2011, 20:55
Toch verwacht ik dat de jeugd zonder gevoel voor tone het een mega uber bruut pedaal vind, vooral om voor de marshall mg te zetten met gain op 13 :rockon:

onrust nv
1 november 2011, 21:11
Er stonden alleen maar positieve reacties op het forumpje(op mijn reactie na dan)

Mitch
1 november 2011, 21:44
Het komt over als een Scandinavische Metalzone. Ze marketen 'm juist als high gain pedaal die wél door de mix komt met genoeg mids in de bovenste voice stand, maar ik hoor het nog niet erg...
De amp de schuld geven vind ik een beetje laf. Ja oké, het blijft altijd de combinatie gitaar/pedaal/amp die werkt of niet, maar ik hoor niemand kankeren over die LTD. En zijn dat nou aktieve pickups of vergis ik me? Dat het wat bassiger klinkt met die heftiger gedowntunede gitaar vind ik ook niet zo raar.

Liquid_Metal
1 november 2011, 22:19
Het is gewoon een simpele marketing truc.
Door een kut pedaal te produceren, lijkt de rest beter, en boost je de verkoop van die pedalen.
Daarom wordt de boss ds-1 ook nog gemaakt..

De overige Boss-pedalen zijn ook kut.

tomdiedom
1 november 2011, 22:35
De overige Boss-pedalen zijn ook kut.

Oei, straks gaat dit de verkeerde kant op...

interessander
1 november 2011, 22:43
Weinig soeps inderdaad zo op het eerste gehoor, maar het zou kunnen dat de demo het pedaal geen eer aandoet. Over de andere nieuwe TC pedalen hoor je toch veel goede dingen, en ik heb daar een paar goede demo's van gehoord.

Bij die laatste sludge achtige sounds kan ik me nog voorstellen dat het bruikbaar is voor sommige doeleinden maar de meeste mensen die zoiets willen gooien gewoon een booster/overdrive voor een crunch/lead kanaal, daar heb je geen standalone pedaal voor nodig.

DemolitionColorScheme
1 november 2011, 22:56
De overige Boss-pedalen zijn ook kut.
pff ... er zijn zat goede BOSS klassiekers.

Oh ja, ontopic. Wat een zuigsound uit dit pedaal. Mids, inderdaad, where are't thou?

Liquid_Metal
2 november 2011, 09:22
pff ... er zijn zat goede BOSS klassiekers.

Oh ja, ontopic. Wat een zuigsound uit dit pedaal. Mids, inderdaad, where are't thou?

You just got trolled.

Ontopic: ik vond 'm de eerste keer luisteren wel goed klinken, maar het werd slechter en slechter :P. Toch niets voor mij.

HaroldA
2 november 2011, 09:47
Het is een redelijk complete demo en toch heb ik maar één enigszins bruikbare sound gehoord :dontgeti:

Bypass? :sssh:

onrust nv
2 november 2011, 10:58
De overige Boss-pedalen zijn ook kut.

helemaal meeëens....:hide:

Pirate
2 november 2011, 15:58
hehe, hij speelt alice in chains :)

Tankman
9 november 2011, 17:41
Ik heb zojuist de Rottweiler distortion uitgetest. Ik heb gebruikt een Charvel SoCal in E en een Koch Twintone II quarterstack en dan alleen de distortion ertussen. Mijn conclusie: Wat een kutding... Klinkt nergens naar. Menig Boss Distortion klinkt beter. :stop: