PDA

View Full Version : Mongolian ambient tech djent



Fusion
30 oktober 2011, 21:10
of, whatever, haha. Anyway, metal met Mongoolse keelzang (tuva), en ruimte voor ambient gitaarwerk, en wat djent-invloeden. Het is nog wat ruw hier en daar, en wil evt eea opnieuw inspelen, maar qua compositie is t af.


http://www.youtube.com/watch?v=wifB-QV2qTs

Kritiek op spel, compositie en mix welkom!

arcane
30 oktober 2011, 21:16
of, whatever, haha. Anyway, metal met Mongoolse keelzang (tuva), en ruimte voor ambient gitaarwerk, en wat djent-invloeden. Het is nog wat ruw hier en daar, en wil evt eea opnieuw inspelen, maar qua compositie is t af.


http://www.youtube.com/watch?v=wifB-QV2qTs

Kritiek op spel, compositie en mix welkom!

Delaylama?

Ik vind het wel lekker klinken, alleen vind ik het geheel te lang duren.

Fusion
1 november 2011, 12:39
Hoi, thanks. Ja dat t te lang duurt hoor ik wel vaker. Misschien wat vaker solo's erin doen?

Hier een playthrough versie, misschien leidt dat de aandacht wat af ;-)


http://www.youtube.com/watch?v=A16z33dRyck

Riky
1 november 2011, 16:26
Wow dit is wel vreemde shit als ik het zo even mag zeggen:)

Krijg wel echt het gevoel alsof ik de hele wereld rondreis! Van een Dream Theater concert naar een open weiland met schapen. Bijzonder apart en strak gespeeld! Duurt wel lang en vind de playtrough versie dus inderdaad wat aangenamer.

Ik vind alleen dat je hakkende/pompende gitaar die steeds terug keert wat hard staat vanaf 1.04min zeg maar. Je solo stukken en clean gitaar en drum vallen een beetje weg. De balans lead, clean, drums en keel zang vind ik wel goed!
Lastig uit te leggen zo:)

Duhsjaak
2 november 2011, 11:56
Hi
Origineel. En zodanig veel bijeen gesprokkelde stijlementen dat ik persoonlijk er de draad een beetje van kwijtraak.

Op de Dutch Design Week viel regelmatig de kreet 'vormtaal'. En wij maken voor het maken van muziek ook gebruik van een taal. En liefst een beetje eigen taal.

Je mengt/wisselt zovaak van taal binnen één stuk muziek, dat het bijna niet meer te volgen is. En ik vermoed dat je daardoor het risico loopt dat je publiek afhaakt. Is het een idee om minder talen te gebruiken in een nummer? Het wordt dan wat toegankelijker, zonder dat het gelijk easy listening wordt. De volgende experimenten doe je dan in een ander nummer.

Nummers worden dan 5 of 6 minuten, wat ook wat makkelijker tot luisteren aanmoedigt.

Heb je dit gespeeld op een Washburn? Vertel daar eens iets over s.v.p.?

Ik vind het een vreslijk lastig stuk muziek, maar aan originaliteit geen gebrek hier.
Vriendeleijke groet, Gus

Tristan
2 november 2011, 13:06
Valt toch wel mee?
Ik hoor eigenlijk maar drie echt verschillende stijlen, Metal/Djent, Ambient en Mongoolse Keelzang, deze lopen soms een beetje in elkaar over.

Ik vind het gaaf.
Qua compositie kan je er denk ik wel nog meer uithalen, de stukken die de hoofdthema's (Oosterse Metal loopje, Ambient stuk, Mongoolse keelzang) met elkaar verbinden zijn bijvoorbeeld vrij lang en om het Ambient stuk aan het eind nog een keer bijna helemaal te herhalen is misschien ook iets teveel heb ik het idee, dat zou je sneller kunnen afronden.

Qua spel vind ik dat het Oosterse Metal loopje (00.32 - 01.05, etc) nog een beetje vreemd klinkt, ritmisch gezien is 'ie volgens mij nog niet helemaal strak, maar vooral de pitch is vrij raar (met name bij de hogere tonen die je in het loopje raakt), heb je daar een soort spreader opgezet of is het misschien de tuning van je gitaar of tussen de verschillende tracks onderling die niet helemaal lekker zit?

Fusion
3 november 2011, 08:56
@Riky: thanks! Ik snap wel wat je bedoelt over dat hakkende stuk, ik dacht dat ie wel in balans was echter. Ik zal er nog eens kritisch naar luisteren.

@Duhsjaak: ik denk dat t ook een beetje aan je referentiekader ligt. Ik luister zo ontzettend veel muziekstijlen, en vroeger ook veel naar bands die ze mengen (Estradasphere, Farmers Market, Orange Tulip Conspiracy, Deserts Of Traun etc etc), dat dit in mijn og... oren heel erg normaal en ingetogen is qua stijlenmengsel. Maar ik snap je punt zeker!

Oh en het is geen Washburn, maar een Ibanez RG3120. Heerlijke gitaar (net zoals alle Ibanezzen, vind ik dan)

@Tristan: wellicht is het niet helemaal strak, zou kunnen, ik zal er zeker nog eens naar luisteren!! Er zit geen spreader oid op. Wellicht zijn de slides omlaag na de gespeelde noot niet helemaal synchroon (lijkt me wel zeker trouwens) en veroorzaakt dat t effect?

Tristan
3 november 2011, 10:10
Hoeveel tracks zijn het eigenlijk, ik heb het idee dat het eerste loopje er al een paar zijn, misschien ligt het daaraan? (teveel tracks gelayered en niet duidelijk hun eigen plaats in de mix gegeven)

Fusion
6 november 2011, 00:26
Hoi Tristan, op dat stukje zijn spelen er de volgende zaken:

1 gitaar track left,
1 gitaar track right,
1 stereo bass track,
1 stereo synth track,
drum tracks

Ik heb t nog ff aandachtig beluisterd, en ik snap wel enigzins wat je bedoekt, maar ik denk dat t voornamelijk ligt aan de slides down die niet helemaal synchroon lopen.