PDA

View Full Version : Telecaster Bigsby B5



ArcticGuitarMonkey
30 oktober 2011, 19:36
Ik heb nu net op mijn mexicaanse fender roadworn telecaster door Advermeer, een bigsbyb5 er laten opzetten. En mijn vraag is of dat schadelijk voor mn geluid van mn gitaar is?

alsvast bedankt

Kritz
30 oktober 2011, 19:39
Ik heb nu net op mijn mexicaanse fender roadworn telecaster door Advermeer, een bigsbyb5 er laten opzetten. En mijn vraag is of dat schadelijk voor mn geluid van mn gitaar is?

alsvast bedankt

Ik begrijp ergens niet goed,waarom je er eerst een bigsby laat opzetten,en dan pas met deze vraag komt.

Mr.Fingers
30 oktober 2011, 19:49
Schadelijk niet, maar het doet wel wat met het geluid, minder "twangy" (die typische bijtende klank gaat er wat uit), iets ronder, en een iets andere sustain (lagere noten klinken langer door dan de hogere).

Buzzel
30 oktober 2011, 19:53
Ik begrijp ergens niet goed,waarom je er eerst een bigsby laat opzetten,en dan pas met deze vraag komt.

Dat is dus ook wat mijn eerste gedachte was. Ik heb een keer een filmpje op youbuis gezien waar ze het verschil lieten horen...Ga ik even op snorren.

EDIT: gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=bN2MLRbIC5M

ArcticGuitarMonkey
30 oktober 2011, 20:07
Ik begrijp ergens niet goed,waarom je er eerst een bigsby laat opzetten,en dan pas met deze vraag komt.

ik had het al gevraagd aan de maker, hij zei dat het veranderd maar niet precies hoe. dus ik heb het geprobeerd, en toen klonk het in mijn oren hetzelfde maar in die van anderen niet.

Kritz
30 oktober 2011, 20:12
ik had het al gevraagd aan de maker, hij zei dat het veranderd maar niet precies hoe. dus ik heb het geprobeerd, en toen klonk het in mijn oren hetzelfde maar in die van anderen niet.


De klank veranderd zoals het al werd gezegd,echt een nadeel is het niet,het is ieder zijn eigen smaak en keuze. Ik vind het persoonlijk wel mooi ogen op de gitaar. :)

Buzzel
30 oktober 2011, 20:14
Juist, dat de sound veranderd is een feit, niet beter of slechter. Je moet het gewoon mooi vinden.

ArcticGuitarMonkey
30 oktober 2011, 21:01
okee bedankt:)

Kritz
30 oktober 2011, 21:04
okee bedankt:)


Ik wens je heel veel speelplezier. :rockon:

RS-Rik
30 oktober 2011, 23:35
tering wat een slome zak op dat filmpje

Kritz
30 oktober 2011, 23:37
tering wat een slome zak op dat filmpje



Niet iedereen is een konijn.