PDA

View Full Version : Advies voor een buizenversterker



Vraag
30 oktober 2011, 18:40
Ik speel op dit moment op een Peavey Bandit 112, maar wil toch eens gaan kijken naar een buizenversterker. Ik speel indierock/britpop/blues zoals Bloc Party, Editors, Two Door Cinema Club etc. Het liefst heb ik een combo. Ik wil hem gebruiken voor optredens en eventueel bij de repetitie. De versterker zal bij optredens altijd worden uitversterkt.

Ik zoek:
- Vooral een goede cleane sound met een mooie reverb optie.
- Een scheurkanaal is leuk, maar niet per sé nodig, aangezien ik pedalen gebruik (Proco RAT/Tubescreamer)
- Een pedaalvriendelijke versterker

Ik kan er ongeveer 500 euro aan uitgeven. Ik ben ook bereid tweedehands iets aan te schaffen.

Iemand een leuk idee?

Fireburst
30 oktober 2011, 19:04
Een Fender Blues Junior of een Peavey Classic30 misschien ?

jules
30 oktober 2011, 19:09
kijk eens naar de statesman serie van hughes and kettner

Vraag
4 november 2011, 17:26
Over die Fender Blues Junior, hoe doet die het op laag volume?
Ik wil er thuis ook op kunnen spelen.
Hoe gaat ie om met effecten?

bass blom
4 november 2011, 17:59
volgens mij heeft macwilliams (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?15400-macwilliams)nog een briljant klinkende fender bluesdeville die misschien wel te koop is ofzo :sssh:

Jammin J
4 november 2011, 19:25
Ik gebruik een Blues Junior incl Line 6 Pod 300 veel thuis. Voor mij een goede en veelzijdige combi. Op slaapkamervolume heb je aardig geluid. Kan je op een hoger volume spelen dan gaat het toch wel beter klinken.

Vraag
5 november 2011, 00:28
Ik denk dat ik toch maar eens richting de muziekzaak ga en wat versterkertjes ga proberen. Ik ben dus opzoek naar buizenversterker met een clean, en vooral warm en helder geluid, met reverb optie. Toch maar die Fender Blues Junior eens proberen? De Peavey classic heb ik ooit eens geprobeerd en die klonk als ik het me goed herinner erg goed.

Nog iemand tips of iets dergelijks?

macwilliams
5 november 2011, 00:57
volgens mij heeft macwilliams (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?15400-macwilliams)nog een briljant klinkende fender bluesdeville die misschien wel te koop is ofzo :sssh:

Jep, die is er nog. Hij mag weg omdat er een nieuwe head aankomt.
Als je een mooi, warm clean geluid wilt stuur je maar een berichtje.

muziekschuur
5 november 2011, 01:37
Probeer ook de Laney en Jet City aanbiedingen in jouw range...

De Tubemeister 18 head of combo is ook misschien iets om te testen.

arjanb01
5 november 2011, 07:44
Koch studiotone 2e hands, of engl gigmaster combo?

Vraag
12 november 2011, 19:32
Ik heb het een en ander gelezen op het internet over de Blues Junior. Deze sprak me eerst erg aan, maar ik lees dat hij snel overstuurd. Ik heb een buizenversterker nodig die een warm en heel helder, clean geluid geeft en niet een die al overstuurt op standje 4 of 5. Ook lees ik dat de reverb op de Blues Junior bij highs zuigt, maar daar zijn meningen natuurlijk over verdeeld.

Ik hoor wel vaak dat Fender amps over het algemeen een erg goede clean geven + ik vind ze er cool uitzien. Zijn er meerdere leuke Fender amps of andere amps die aan mijn wensen voldoen en live alles aankunnen?

vpilot
12 november 2011, 20:32
Ben je al eens een versterker gaan testen? Zo ja, welke en wat vond je ervan?

Vraag
13 november 2011, 00:53
Ik heb al op veel verschillende versterkers gespeeld, maar de meeste waren boven mijn budget.

* Engl Sreamer 50 - Niet mijn ding.
* Marshall jcm 800 - Ook niet mijn ding.
* Fender Hot Rod deluxe - Klonk gewoon goed, maar er zaten te veel toeters en bellen op (more drive optie is echt niet nodig)
* Peavey Classic 30 - Maar heel even op gespeeld. Wat ik me ervan kan herinneren: erg heldere, all-round sound. Misschien deze binnenkort nog maar eens proberen.

Voor de rest kan ik me zo niet echt iets specifiek herinneren van andere versterkers.

Speeddemon
13 november 2011, 11:24
De Tubemeister 18 head of combo is ook misschien iets om te testen.
De head heeft geen reverb, en de Combo heeft maar 1x10" speaker.
Wel een heeeeerlijk clean kanaal, waar je alle kanten mee op kan.

Die Peavey Classic 30 is absoluut niet verkeerd nee. :strat:

macwilliams
13 november 2011, 11:50
Ik zou toch de bluesdeville eens gaan proberen als ik jou was. Zijn tweedehands ook nog wel te vinden.