PDA

View Full Version : Alternatief RAT



martydjango1
30 oktober 2011, 17:14
ben op zoek naar een alternatief voor een RAT pedaal
mijn huidige turbo rat klinkt te schel en ik vroeg me af of er pedalen zijn die in de buurt komen van het karakter van de RAT.
thank you!

tomdiedom
30 oktober 2011, 17:17
Filter opendraaien? Je kan een rat schel laten klinken en ook dof...

martydjango1
30 oktober 2011, 17:22
beetje bizar antwoord, ik weet wat ik met een RAT kan aanvangen hoor :)
mijn RAT klinkt filter kot open nog altijd te schel naar mijn normen.
Mijn vraag is of er betere alternatieven zijn.

ArcticGuitarMonkey
30 oktober 2011, 17:22
als je de rat en een tubescreamer aanzet komt misschien wel het geluid dat je wilt ;)

Dirk_Hendrik
30 oktober 2011, 18:12
beetje bizar antwoord, ik weet wat ik met een RAT kan aanvangen hoor :)
mijn RAT klinkt filter kot open nog altijd te schel naar mijn normen.
Mijn vraag is of er betere alternatieven zijn.


Zo'n bizar antwoord vind ik dat niet. Als een Rat met z'n toonregeling dicht (rechtsom dus, het is een RAT) bij jou schel klinkt vraag ik me serieus af wat in je setup zo schel is dat het nog schel kan klinken. Mijn Rat's klinken dan toch echt alsof ze onder een berg wol liggen.

martydjango1
30 oktober 2011, 18:19
ok vergeet het schel, want ik druk me niet goed genoeg uit denk ik.
zijn er alternatieven voor de RAT op de markt? Lees: pedalen met het zelfde karakter als de RAT.

the feable
30 oktober 2011, 18:21
Probeer eens wat ArticGuitarMonkey zegt. Grote kans dat dat inderdaad is wat je bedoelt. Ik snap wel wat je bedoelt met het schelle krasserige. Je zou ook eens de Mudhoney van T-rex kunnen proberen.

martydjango1
30 oktober 2011, 18:27
ik ben geen fan van tubescreamers, dus om de rat beter te doen klinken alleen zet ik het liever niet op mijn board. Pas op, ik zeg het, misschien ligt het aan de aard van de distortion, dat de klank me niet zint. De ene RAT is de andere toch niet. ik ken er niet veel van op zich, vandaar de vraag of er alternatieven zijn. Thanks voor de mudhoneytip, ik check het eens.

jaywalker
30 oktober 2011, 19:15
tubescreamer maakt rat lekker. Raar maar waar.

zoon van Piet
30 oktober 2011, 19:58
Je hebt een Turbo, die heeft nogal de neiging om snerpend schel te worden. De gewone Rat - met die goeie ic- heeft dat al een stuk minder en zou dus beter kunnen klinken in je oren.
Maar het beste alternatief is de ouwe zwarte Yamaha DI-01 een rat-achtige met een heerlijk vette klank. Of eventueel die Rat-kloon van Ibanez uit de 10 serie, de Fat Cat..

rhcp_schipper
30 oktober 2011, 21:14
Hartman LM308 Op-Amp Distortion.

Linkje: http://www.hartmanelectronicstore.com/LM308-Op-Amp-Distortion-OAD.htm

Super pedaal, gebruik hem zelf ook al een hele tijd.