PDA

View Full Version : Even voorstellen



Ruud313
30 oktober 2011, 10:44
Hallo, mijn naam is Ruud. Ik speel al ruim twintig jaar gitaar en in die tijd heb ik vanalles gespeeld, van klassiek tot Nivana en van Sacksioni tot Metal. Momenteel speel ik voornamelijk 60‘s en 70‘s bluesrock.

Mijn eerste elektrische gitaar was een Epiphone S310, dat is een uit triplex vervaardigde, Koreaanse strat-kopie. Deze heb ik op mijn veertiende gekocht samen met een rampzalig slecht 10 watt Hohner versterkertje. Die verterker werkte alleen als ik wat druk uitoefende op de zekering die achterin zat, en hij had een volumeknop die een enorm hard gekraak veroorzaakte als ik er aan draaide. Het volume stond dan ook altijd helemaal open, met het mastervolume bijna helemaal dicht, zodat ik iets van een overdrive-effect kreeg. Na een jaar of twee is deze versterker gelukkig vervangen door een joekel van en Laney GC-80a combo. Op deze versterker en gitaar heb ik de daarop volgende veertien jaar prima tevreden gespeeld.