PDA

View Full Version : Ceriatone binnenkort direct leverbaar!



tillens
29 oktober 2011, 19:59
Zonder dat het gelijk op slot word gegooid, nogmaals mijn reactie richting Bert in het het nieuwe aanwinsten topic....

Wat ik niet begrijp is dat er redelijk vaak op het forum voorbij komt dat het jammer is dat Ceriatone zo ver weg zit, en niet testbaar zit. Natuurlijk is het niet handig om op het forum en gitaarmarkt kenbaar te maken dat je handelaar word. Aan de andere kant, met z'n allen zeiken dat het zo lastig is om aan ceriatone te komen, en dan vervolgens zodra het mogelijk word te zaniken dat dit niet het medium is om het kenbaar te maken vind ik erg jammer. En niet ruimdenkend.

Jammer dan ook dat het topic werd gesloten en de mannen gelijk een ban hebben gekregen, zonde. Die mensen maken mogelijk waar velen over twijfelen, en het word hier weer direct afgeschoten. Leve het forum.

bass blom
29 oktober 2011, 20:09
vaag dat de advertentie er nog staat.

macwilliams
29 oktober 2011, 20:11
Ik zou op deze manier eerder een bouwkit bestellen want mijn geld opsturen naar malaise;) is voor mij een struikelblok. Lijkt me best nog wel eens leuk om te doen.

Mr. Dynamite
29 oktober 2011, 20:14
Hun idee is prima, en er zal best animo zijn. Dus gewoon lekker doen wat mij betreft, hoewel ik ze niet snel zou benaderen.

Ik snap alleen niet waarom het topic dicht moest, wel is het terecht dat ze een ban hebben gekregen. Het staat gewoon duidelijk in de regels dat het niet mag. Ik hoop dat dit topic open blijft, want ik vind dat je er best over mag discussiëren. ;)

Hendriks
29 oktober 2011, 20:39
Ik zou op deze manier eerder een bouwkit bestellen want mijn geld opsturen naar malaise;) is voor mij een struikelblok. Lijkt me best nog wel eens leuk om te doen.

Je kunt je geld daar prima naar toe sturen , top service en goede versterkers , ik heb nog nooit ergens iets negatiefs gelezen.

Kritz
29 oktober 2011, 20:42
Je kunt je geld daar prima naar toe sturen , top service en goede versterkers , ik heb nog nooit ergens iets negatiefs gelezen.


Positiefs wel dan?

macwilliams
29 oktober 2011, 20:53
Je kunt je geld daar prima naar toe sturen , top service en goede versterkers , ik heb nog nooit ergens iets negatiefs gelezen.

Als je het zo stellig zegt geloof ik je op je woord maar begrijp mijn reserve tegenover iets wat ik nog nooit gedaan heb, deze oplossing zo zomaar het verschil kunnen maken.

To bouw or not to bouw.

allochthomas
29 oktober 2011, 20:59
Ik heb een tijdje contact met Nick gehad voordat ik een aanbod van Arjen kreeg en hij kwam over als een zeer professioneel iemand. Had altijd goeie tips en reageerde zeer snel op email. Op het internet kan je ook zat verhalen lezen over dit soort dingen. Het enige struikelblok wat ik kan zien is dat de douane gaat lopen kutten maar dat is een risico dat je met alles uit het buitenland hebt.

Nee, ik stuur momenteel liever mijn geld op naar Nick dan naar een of andere Eric-Paul of Bas

Mitch
29 oktober 2011, 21:29
Jammer dan ook dat het topic werd gesloten en de mannen gelijk een ban hebben gekregen, zonde. Die mensen maken mogelijk waar velen over twijfelen, en het word hier weer direct afgeschoten. Leve het forum.
Zo lang er geen nieuwe afspraken kunnen worden gemaakt over wat wel en niet kan qua bedrijven die participeren aan het forum (hang af van een update die een aantal dingen zal veranderen) gelden gewoon de regels die hier al jaren gelden. Er zijn al talloze bedrijven geband omdat ze hun bedrijfsnaam voeren als nickname. Daar heb ik je ook nooit over gehoord, maar nu het iets aangaat dat je interesse heeft 'schieten wij het af'. Zo werkt het dus niet.
Dat de advertentie op Gitaarmarkt staat ligt aan de beheerder, niet aan de moderators, die kunnen daar niet op anders was de advertentie er al lang vanaf geweest.

Verder verzoek ik dringend om persoonlijke issues per PB te doen en vragen over het reilen en zeilen op het forum in Algemeen te plaatsen.
Zo lang er niemand komt spammen kan dit topic ook gewoon open blijven.

tillens
29 oktober 2011, 22:41
Zo lang er geen nieuwe afspraken kunnen worden gemaakt over wat wel en niet kan qua bedrijven die participeren aan het forum (hang af van een update die een aantal dingen zal veranderen) gelden gewoon de regels die hier al jaren gelden. Er zijn al talloze bedrijven geband omdat ze hun bedrijfsnaam voeren als nickname. Daar heb ik je ook nooit over gehoord, maar nu het iets aangaat dat je interesse heeft 'schieten wij het af'. Zo werkt het dus niet.
Dat de advertentie op Gitaarmarkt staat ligt aan de beheerder, niet aan de moderators, die kunnen daar niet op anders was de advertentie er al lang vanaf geweest.

Verder verzoek ik dringend om persoonlijke issues per PB te doen en vragen over het reilen en zeilen op het forum in Algemeen te plaatsen.
Zo lang er niemand komt spammen kan dit topic ook gewoon open blijven.


Mitch, zoals zo vaak lees je wat je wil lezen. Het is niets persoonlijks, je voert beleid uit toch? Of ? Ik vind, let wel, ik vind dat men los moet zien dat er nu blijkbaar 2 gasten zijn die Ceriatone willen importeren. Persoonlijk lijkt mij het relaxed om een merk te kunnen kopen op de hoek wat voorheen alleen maar in Maleisie te koop was. That's all.

Mitch
29 oktober 2011, 23:07
Ik lees zo vaak wat ik wil lezen? Ik voer beleid uit? Of?
Als ik een slechte lezer ben, zoals je suggereert, zou ik kunnen denken dat je insinueert dat ik dat topic sluit om persoonlijke redenen, los van beleid.
Donder effe gauw op.
Ik heb weinig zin om op de zaterdagavond verder in te gaan op een halve persoonlijke aanval, maar ik zou nog eens heel goed de reacties in je post in het 'Aanwinsten' topic lezen, dan hoef ik mijn akties niet aan je uit te leggen.
Als je nog wat hebt doe je het maar via PB, hoe ik je Ceriatone topic niet verder te vernaggelen watn volgens mij was dat nou precies niet wat je wilde.

Hendriks
29 oktober 2011, 23:24
Als je het zo stellig zegt geloof ik je op je woord maar begrijp mijn reserve tegenover iets wat ik nog nooit gedaan heb, deze oplossing zo zomaar het verschil kunnen maken.

To bouw or not to bouw.

Begrijpelijk , maar in dit geval zou je het prima kunnen doen , lees de diverse fora (telecaster,les paul, etc) maar eens door , grote groep enthousiaste gebruikers. Ik zelf ook een paar maal contact met Nik gehad en hij kwam zeer bekwaam en correct over.
Mijn Ceriatone zelfbouw parts heb ik bij Nico gekocht , gewoon omdat ik die het ook gunde en was voor de communicatie wat gemakkelijker(bat english).
Jammer genoeg verkopen ze geen kits meer , juist het zelfbouw vind ik leuk, maar mischien koop ik nog eens wat moois bij Nik.

bass blom
29 oktober 2011, 23:41
vleermuizen engels :seriousf:

Hendriks
29 oktober 2011, 23:46
vleermuizen engels :seriousf:

Dat bedoel ik.

macwilliams
30 oktober 2011, 07:39
Stel dat je rechtstreeks zou willen bestellen hoe betaal je ze dan?
Zo heb ik bijvoorbeeld al een hals willen bestellen bij warmoth en heb hem dus online al helemaal gespecificeerd en in mn winkelwagentje zitten en dan klik je op afrekenen en dan moet ik een kredietkaart nummer invoeren. Die heb ik dus niet en die wil ik ook niet. Een kaart kost me geld en dat vind ik dan weer zonde. Zo kan ik mij dus ook voorstellen dat niet iedereen een kaart heeft of een paypal account of ideal. Die willen gewoon kunnen afrekenen met contant geld, pin of bankoverschrijving.

Hendriks
30 oktober 2011, 09:47
Stel dat je rechtstreeks zou willen bestellen hoe betaal je ze dan?
Zo heb ik bijvoorbeeld al een hals willen bestellen bij warmoth en heb hem dus online al helemaal gespecificeerd en in mn winkelwagentje zitten en dan klik je op afrekenen en dan moet ik een kredietkaart nummer invoeren. Die heb ik dus niet en die wil ik ook niet. Een kaart kost me geld en dat vind ik dan weer zonde. Zo kan ik mij dus ook voorstellen dat niet iedereen een kaart heeft of een paypal account of ideal. Die willen gewoon kunnen afrekenen met contant geld, pin of bankoverschrijving.

Bij Ceriatone kun je met paypal betalen , Warmoth doet dat helaas niet , anders iemand anders vragen of die even voor je betaald.

Buzzel
30 oktober 2011, 10:22
Bij Ceriatone kun je met paypal betalen , Warmoth doet dat helaas niet , anders iemand anders vragen of die even voor je betaald.

Paypal vind ik ook maar vage meuk. De lui in Maleisië zijn vast te vertrouwen, maar ik wil met, zeker zo'n dure aankoop, toch eerst iets zien voordat ik het koop. Ik denk om het spul hier naartoe te importeren een goeie zaak is. Je hebt een goed aanspreek punt als iets niet werkt of kapot is. Je hoeft dus niet meer te communiceren met Maleisië. Misschien betaal je 100 euro meer, maar je hebt wel een lokaal aanspreek punt en je kan ook lokaal dingen testen proberen voordat je een aankoop doet.

En als je wil zou je vast nog wel ceriatone direct uit de fabriek kunnen kopen.

Pepe
30 oktober 2011, 11:15
Haha Buzel, je klinkt nou alsof je internet net ontdekt hebt. Voor de rest van de wereld is Paypal al ruim 10 een betrouwbaarder manier van internet betalen dan je bank om de hoek.
Dat geldt ook voor Nik in Maleisie maar voor een paar cowboys uit Nederland met "fake" advertenties moet dat nog maar blijken.

Nik's toko is de fabriek bytheway.

Buzzel
30 oktober 2011, 11:20
Haha Buzel, je klinkt nou alsof je internet net ontdekt hebt. Voor de rest van de wereld is Paypal al ruim 10 een betrouwbaarder manier van internet betalen dan je bank om de hoek.
Dat geldt ook voor Nik in Maleisie maar voor een paar cowboys uit Nederland met "fake" advertenties moet dat nog maar blijken.

Nik's toko is de fabriek bytheway.

Ik heb geen idee hoe paypal werkt :seriousf: ik ben lekker gewend aan internet bankieren, daar heb ik een veilig gevoel bij. Natuurlijk moet het nog maar blijken of die 'cowboys' een degelijke zaak opzetten of niet, maar als ze een degelijke zaak weten op te zetten lijkt mij het zeker een goeie actie :)

Pepe
30 oktober 2011, 11:36
Sure, Ceriatone in de schappen is een goed idee.
Een dealerschap betekent ook een voorraad en garantie, het deel waar je als dealer voor moet werken. Daar hebben de heren vooralsnog geen zin in zo vertelt men olijk.
Jaaa, zo ken ik ook wel een toko beginnen. Dingen bestellen via een email gaat mij namelijk ook prima af evenals mijn banknummer ter beschikking stellen voor donaties.

Buzzel
30 oktober 2011, 11:37
Sure, Ceriatone in de schappen is een goed idee.
Een dealerschap betekent ook een voorraad en garantie, het deel waar je als dealer voor moet werken. Daar hebben de heren vooralsnog geen zin in zo vertelt men olijk.
Jaaa, zo ken ik ook wel een toko beginnen. Dingen bestellen via een email gaat mij namelijk ook prima af.

Daar heb je gelijk in.

tillens
30 oktober 2011, 13:57
Ik lees zo vaak wat ik wil lezen? Ik voer beleid uit? Of?
Als ik een slechte lezer ben, zoals je suggereert, zou ik kunnen denken dat je insinueert dat ik dat topic sluit om persoonlijke redenen, los van beleid.
Donder effe gauw op.
Ik heb weinig zin om op de zaterdagavond verder in te gaan op een halve persoonlijke aanval, maar ik zou nog eens heel goed de reacties in je post in het 'Aanwinsten' topic lezen, dan hoef ik mijn akties niet aan je uit te leggen.
Als je nog wat hebt doe je het maar via PB, hoe ik je Ceriatone topic niet verder te vernaggelen watn volgens mij was dat nou precies niet wat je wilde.

Dan lees je inderdaad goed. Rustig maar hoor, is maar een forum en zeker niet persoonlijk bedoeld. Blijven 0-en en 1-en.

tillens
30 oktober 2011, 14:06
Sure, Ceriatone in de schappen is een goed idee.
Een dealerschap betekent ook een voorraad en garantie, het deel waar je als dealer voor moet werken. Daar hebben de heren vooralsnog geen zin in zo vertelt men olijk.
Jaaa, zo ken ik ook wel een toko beginnen. Dingen bestellen via een email gaat mij namelijk ook prima af evenals mijn banknummer ter beschikking stellen voor donaties.

Eerst maar eens zien dan geloven toch? Zou mooi zijn toch als een dergelijk merk veel sneller in handbereik is. Lijkt me dat die mannen hun nek uitsteken om te kijken of ze er wat mee kunnen. Voordeel van de twijfel maar.

Pepe
30 oktober 2011, 14:43
Voordeel van de twijfel, daar ben ik helemaal voor.
Sneller kan natuurlijk niet, het komt allemaal op Schiphol aan en de post brengt het bij je aan de deur. Als het bij de dealer aankomt moet die het nog een keer extra doorsturen.

Buzzel
30 oktober 2011, 14:55
Voordeel van de twijfel, daar ben ik helemaal voor.
Sneller kan natuurlijk niet, het komt allemaal op Schiphol aan en de post brengt het bij je aan de deur. Als het bij de dealer aankomt moet die het nog een keer extra doorsturen.

Een dealer kan iets op voorraad nemen is het de volgende dag in huis, niet 2 weken later.

Pepe
30 oktober 2011, 15:49
Op termijn wellicht zei meneer Ceriatone Europa zelf. Voorlopig is het business model dat je hun geld stuurt en zij een email naar Nik sturen en een bedrag dat jij aan hun hebt overgemaakt doorsluizen naar Maleisië en de Hollandse douane tegen een kleine vergoeding.

Dat Europe in hun bedrijfsnaam spreekt in ieder geval van ambitie maar ik zie Angelo uit Milaan niet zo snel een bestelling plaatsen bij Eric-Paul & Bas.

tillens
30 oktober 2011, 17:40
Op termijn wellicht zei meneer Ceriatone Europa zelf. Voorlopig is het business model dat je hun geld stuurt en zij een email naar Nik sturen en een bedrag dat jij aan hun hebt overgemaakt doorsluizen naar Maleisië en de Hollandse douane tegen een kleine vergoeding.

Dat Europe in hun bedrijfsnaam spreekt in ieder geval van ambitie maar ik zie Angelo uit Milaan niet zo snel een bestelling plaatsen bij Eric-Paul & Bas.

Zo heb ik het niet begrepen. Ik begreep eruit dat ze willen kijken als er voldoende animo is om dan eea op voorraad te nemen zodat je kan testen in plaats van de sound te ontdekken op youtube. Dat vond ik het enige voordeel. Ik wil best zoon amp een keer aanhoren maar ik ga em niet in maleisie bestellen om te kijken of ik het wat vind.

Pepe
30 oktober 2011, 19:10
Dit zeggen ze zelf, dat is vrij duidelijk. Die voorraad is een doel op termijn.

" Geen gezeur meer met import-gedoe etc. Daarnaast is het doel om op termijn een voorraad te houden"

Buzzel
30 oktober 2011, 19:48
Dit zeggen ze zelf, dat is vrij duidelijk. Die voorraad is een doel op termijn.

" Geen gezeur meer met import-gedoe etc. Daarnaast is het doel om op termijn een voorraad te houden"

Tja, gaat geen voorraad aanmaken als het concept niet aanslaat.