PDA

View Full Version : Ukelele stempennen



The Bertman
29 oktober 2011, 17:15
Hoi mensen,

ik kreeg een ukelele ter reparatie, er is een stempen kapot. Een simpel frictiemodel. Weer er iemand een adres waar ik een enkel (2ehands?) stemmechaniek kan kopen, liefs een beetje in de buurt?
Het gaat om een heel goedkoop oud krengetje, maar het ding heeft emotionele waarde voor de eigenaar, dus ik zoek naar een goedkope oplossing.
Bedankt!

Mr.Fingers
29 oktober 2011, 18:16
Vioolbouwer? Die gebruiken ook frictiepennen.

The Bertman
29 oktober 2011, 19:23
Nee, die zijn heel anders. Bovendien heb ik zelf tientallen vioolpennen liggen. Het zijn dit soort mechanieken (http://www.thomann.de/nl/grover_champion_ukulele_pegs_gr_3w.htm), maar ik heb er maar 1 nodig. Bovendien moet het dan uit Duitsland komen, hoop gedoe, verzenden en zo. Ik dacht, misschien heeft nog iemand iets liggen.

ernieman
29 oktober 2011, 19:51
voor een paar euro (3-5) scoor je er op ebay 4! zelfs met gratis verzendkosten. Ze komen uit China, dus even geduld bij het verzenden. Heb er zelf zo al besteld en ze zijn voor mij even ok als de grovers van 11 euro.

The Bertman
29 oktober 2011, 22:47
Goeie tip! Ik heb meteen een set besteld, was wel 3,50 kwijt... Die Chinezen blijven me verbazen. :)
Dank!

The Bertman
9 november 2011, 10:51
FF bumpje: mechanieken zijn binnen, en na wat boorwerk passen ze prima. Uke doet het weer. Goed adresje!