PDA

View Full Version : Effecten systeem



kevinkamps
29 oktober 2011, 15:39
Ik ben op zoek naar een nieuw effecten systeem voor mijn versterker (JVM 410 H). Op dit moment heb ik nog een Boss GT-10 en ik ben daar totaal niet tevreden mee. Waar ik nu over na zit te denken is om bijvoorbeeld een TC G-Major 2 te kopen of om een serie losse pedaaltjes te kopen die ik tegelijk met mijn versterker kan schakelen. Ik ben alleen benieuwd wat jullie voor systemen hiervoor gebruiken en wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Ik ben op zoek naar een effecten systeem waar in ieder geval een delay, reverb en chorus in zitten. Ik hoop dat iemand van jullie misschien wat tips voor mij heeft.

tomdiedom
29 oktober 2011, 16:06
Kijk eens naar een line6 m9?

Buzzel
29 oktober 2011, 17:57
Waarom ben je niet tevreden met je boss gt-10? Nova system van tc electronic lijkt mij ook een mooi ding.

kevinkamps
29 oktober 2011, 19:15
Ik vind in de Line 6 M9 niet echt mooi geluid zitten. (na wat samples gehoord te hebben)

Ik ben niet tevreden over mijn Boss-gt 10 omdat deze behoorlijk mijn geluid veranderd in negatieve zin, zelfs als ik geen effecten aan heb staan. Ik vind de delay aardig, de reverb is echt super slecht, chorus gaat wel.

Mijn effecten zijn op de volgende manier aangesloten:
Gitaar -> JVM 410H input -> preamp send -> boss gt 10 - > preamp return -> power amp -> speaker

Ik heb het op deze manier aangesloten omdat time-based effecten beter klinken na de destortion.

Buzzel
29 oktober 2011, 19:26
Dus je vind de overal prestatie van de boss slecht. oke. Het is wel zo dat een multi-effect toch vaak niet kan opboksen tegen losse pedalen. Begrijp me niet verkeerd. Een goeie multi effecten plank kan je heel goeie geluiden krijgen, maar vaak zijn losse pedalen net wat mooier (vind ik). Het voordeel van een multi effecten plank is natuurlijk dat ze compact zijn en je kan kiezen uit honderden sounds. Volgens mij is de line 6 m9 nog lang zo'n slechte unit niet. Heb je het geluid ook vergeleken met een los pedaal op youtube? want de geluidskwaliteit van youtube is nou niet super, dus je kan het pas echt goed beoordelen irl.

Liquid_Metal
29 oktober 2011, 19:33
G-Major 2 heeft fijne modulatie en delay effecten, vele malen beter dan mijn GT6 en GT8. Maar het is een stuk minder veelzijdig dus het ligt eraan wat je wilt.
Voor delay, reverb en chorus is 'ie zeer geschikt.

tnijland
30 oktober 2011, 19:04
Ik denk dat het een beetje afhangt van je eigen smaak. De TC Electronic effecten zijn heel erg goed en waren vroeger altijd de high-end rack effecten die in combinatie met de toch wel smaakvolle presets een heel erg mooi eindresultaat geven. Een veel gehoord commentaar is dat TC Electronic wat meer hi-fi kwaliteit (niet in negatieve zin) is. Een aanrader als je een kastje met goede bruikbare presets zoekt en een wat modernere sound zoekt. De meeste TC effecten hebben echter geen distortion. De Nova system is hierbij een leuke uitzondering. Als je genoeg geld hebt zou je de G-System eens kunnen overwegen. Je kunt ook eens kijken naar een 2e hands G-Sharp of een G-Major 1. TC heeft inmiddels ook hele mooie Tonecore effect pedalen...

De Line6 effecten zijn ook erg goed maar richten zich imo wat meer op het vintage werk. Bovendien staat Line6 bekend met presets die wat meer "over-the-top" zijn waardoor je snel geïrriteerd kunt raken aan sommige presets. Als je de Line6 effecten zelf voornamelijk instelt is het echter wel een goed alternatief en er zitten hele goede effecten tussen. De M13 kan overigens via de extra insert loop zowel voor als achter je preamp aangesloten worden.

Je zou ze zelfs beide kunnen overwegen: een Line6 M5 + een Nova system.

Henri H
31 oktober 2011, 14:02
...Ik ben niet tevreden over mijn Boss-gt 10 omdat deze behoorlijk mijn geluid veranderd in negatieve zin, zelfs als ik geen effecten aan heb staan. Ik vind de delay aardig, de reverb is echt super slecht, chorus gaat wel......Ik vermoed dat je toch iets vergeten bent uit te zetten in het geval de GT-10 je geluid verandert. Waarschijnlijk staat er nog een cab-sim o.i.d. aan?
Ik heb een GT-8 gehad, en had totaal geen last hiervan. Het heeft me wel heul veul tijd gekost om alle effecten, en de volgorde daarvan i.c.m. de 4-kabel-methode te programmeren. Ik vond de effecten (incl. reverb) eigenlijk best ok en bruikbaar, maar nogmaals, het kost veel tijd om alles goed te programmeren.

Als je echt iets anders wilt, kun je kijken naar b.v. een Rocktron Intellifex.
Die heeft hele goede delays, reverb, chorus en pitch-shifting. Bovendien kun je hem gebruiken voor volume-boosts via de interne mixer.

Ik zou echter eerst 's kijken of je de GT-10 dusdanig in kunt stellen zodat hij je geluid niet aantast, móet mogelijk zijn denk ik!