PDA

View Full Version : rare feedback op locatie singlecoils heb ik anders nooit



kokeleko
29 oktober 2011, 11:28
Dag lotgenoten en medestrijders.

Gisteren gespeeld in het Hoftheater te Raalte.
Tijdens de soundcheck kom ik erachter dat als ik switch naar singlecoils op mijn strat (humbucker bij de brug) er een oncontroleerbare feedback ontstaat.
De hele gig dus met humbucker moeten spelen.

Wat is de set, Line6 Relay30 > Marshall JMP-1 > Replifex > Marshaal 9100, Stroom via Dinopower en PowerbritePro.
Net thuis weer aangesloten en geen problemen.

Wat heb ik geprobeerd gisteren, een andere groep, zonder Replifex, zonder Dinopower, zonder de zender, maakte niks uit.

De inkomende stroom was ongeveer 215V, er stond voor het eerst een toetsenist naast me, en er stonden schemerlampen voor de sfeer. Het podium was groot zat, als ik bij de versterker wegliep bleef het feedbacken op de singlecoils.

Waar kan zoiets nou van komen, heb al tig gigs gedaan dit jaar van feesttent tot boerenschuur, nooit geen problemen.
Licht dit dan toch aan al die parren met dimmers en draailampen aan het plafond. Of zie ik nog wat over het hoofd.

Alvast bedankt voor de eventuele medewerking.

bass blom
29 oktober 2011, 11:40
ik heb dit ook eens gehad, bleek vlak bij een trein, dat oefenhok, ik kon toen met P90's alleen op het cleane kanaal van mijn marshall TSL spelen zonder dat de boel spontaan gilde.

later hoorde ik van een vriend die had het een keer, daar bleek een transformatorhuisje buiten achter het podium buiten te staan.. ook P90's in een PRS.

kokeleko
29 oktober 2011, 12:50
bass je kon wel eens gelijk hebben , kijk net even op google streetview, en inderdaad op nog geen 10 meter afstand een trafohuisje.

bass blom
29 oktober 2011, 13:01
ja en die spoorlijn waar ik bij stond stond flink verder weg.
zeker 200 meter als ik me goed herinner.
dat was echt bizar, op crunch of lead van de tsl kwam en spontaan een gil uit, keihard.

Buzzel
30 oktober 2011, 17:58
Weer iets om te onthouden bij het kopen van een huis. Nooit bij een transformator huisje of spoor gaan wonen :seriousf:

bass blom
30 oktober 2011, 17:59
Weer iets om te onthouden bij het kopen van een huis. Nooit bij een transformator huisje of spoor gaan wonen :seriousf:

ja, dat gaat de hele tijd door je lijf.
maar, wat dat aangaat schone plekken vinden is moeilijk hier denk ik hoor.

kokeleko
30 oktober 2011, 18:21
Gewoon overal humbuckers in rossen.

Buzzel
30 oktober 2011, 18:24
ja, dat gaat de hele tijd door je lijf.
maar, wat dat aangaat schone plekken vinden is moeilijk hier denk ik hoor.

Ik weet niet of je mijn woonplaats hebt gezien, maar dat zegt genoeg over storing in de buurt :seriousf:

@kokeleko: Subtiel subtiel...