PDA

View Full Version : Phaser



Flor
29 oktober 2011, 07:39
Hier ben ik nogmaals.
Kan er mij iemand vertellen welke phaser goed is, (dus geen signaalverlies etc..), het mag een eerder agressieve phaser zijn.
tx
Flor

tommus42
29 oktober 2011, 09:20
Ik ben tevreden met een Boss ph-2. Geen noemenswaardige volumeveranderingen, mooi helder. Maar ik zie hem eigenlijk nooit langskomen in mensen's favorietenlijstje.

apekop
29 oktober 2011, 10:29
Mooiste en meest klassieke Phaser blijft (voor mij) de MXR Phase 90 (script).
Absoluut geen agressieve of overdreven of veelzijdige Phaser, maar wel de klassieke Gilmour sound.
Het nadeel van dit pedaal is weer dat je er een buffer na moet zetten, bij de '74 RI in ieder geval. Anders heeft ie een erge volume drop en klinkt hij minder vol.

LordRiffenstein
29 oktober 2011, 11:04
Ik heb de afgelopen jaren verschillende phaser gehad, niet dat ik zo'n freak ben maar omdat ik het gewoon een lekkere sound vind. Ik heb er momenteel 2 in verschillende setup en dat zijn de HBE Psylocibe en de Red Witch Moon Phaser Deluxe. Zijn beiden zeer veelzijdig en klinken echt te gek. De Red Zitch is wel duur maar doet ook een zeer goeie tremolo en heeft ook een trem-phase stand die erg univibe-ish klinkt.

onrust nv
30 oktober 2011, 13:46
Ik kan de Guyatone PS-007 phaser zeker aanraden, hij klinkt erg mooi en kan ook best extreem. Hij heeft alleen geen hoge snelheid. De ibanez PT-909 vind ik ook erg mooi, wel subtieler dan de guyatone. De moog MF-103 is zeker extreem te draaien, maar heeft ook best mooie subtielere geluiden. Er staat op't synthforum een 19"moog phaser uit de 70er jaren te koop. Als je een dikke portomonee heb, gewoon blind kopen. Daar kan Mu-tron niet tegen op.

ArcticGuitarMonkey
30 oktober 2011, 17:42
Een ehx small stone ;)

scabiosa
30 oktober 2011, 20:32
ik ben al een tijdje erg content met mijn EarthQuaker Devices Grand Orbiter Phase Machine!
Naast de supercoole naam is het ook nog eens een heerlijk psychedelisch phasertje, van traag en diep tot meer vibe-achtige dingetjes.... altijd lekker!

Kritz
30 oktober 2011, 20:36
ik ben al een tijdje erg content met mijn EarthQuaker Devices Grand Orbiter Phase Machine!
Naast de supercoole naam is het ook nog eens een heerlijk psychedelisch phasertje, van traag en diep tot meer vibe-achtige dingetjes.... altijd lekker!

Moeiiiiilijke woorden,lekker wel. :)

scabiosa
30 oktober 2011, 20:40
Moeiiiiilijke woorden,lekker wel. :)

mijn excuses:
content = tevreden, gelukkig, "in m'n nopjes"
supercool = erg tof, geinig
psychedelisch= na de nederwiet
traag en diep= ouderwetse erotiek

:cheerup:

Kritz
30 oktober 2011, 20:44
mijn excuses:
content = tevreden, gelukkig, "in m'n nopjes"
supercool = erg tof, geinig
psychedelisch= na de nederwiet
traag en diep= ouderwetse erotiek

:cheerup:


Allemachtig!!! natuurlijk hoe kon ik zo stom zijn,ik ben dan ook maar een levende fossiel. :)

beruk
30 oktober 2011, 20:44
Mooiste en meest klassieke Phaser blijft (voor mij) de MXR Phase 90 .
+11:rockon: Errug mooi

flo123
31 oktober 2011, 00:33
De ehx small stone is ook mijn favoriet! :ok:

muziekschuur
31 oktober 2011, 01:27
Die TC electronics met toneprints? Kun je nog es veranderen?

Disintegration
31 oktober 2011, 08:58
Iemand bekend met de Modtone Atomic Phaser?

http://www.modtone-effects.com/Atomic-Phaser.html

Tankman
31 oktober 2011, 09:18
Die TC electronics met toneprints? Kun je nog es veranderen?

Daar hebben ze geen phaser van, maar hopelijk komt die wel.

MarkS
1 november 2011, 19:55
Ik vond de Boston Phase 501 altijd wel lekker. Ook bekend als Volz, Locobox, en ws ook Guyatone Rolly Box?

http://freestompboxes.org/viewtopic.php?f=19&t=9252

titzenpitzer
1 november 2011, 20:21
ehx small stone! Maar ik begrijp de phase 90-liefhebbers ook wel ;)

onrust nv
2 november 2011, 11:15
ehx small stone! Maar ik begrijp de phase 90-liefhebbers ook wel ;)

Welke? 1e,2e of 3e versie(nano niet iig). Maar die zijn toch behoorlijk subtiel?
Want, volgens mij vroeg de topic starter om ook een wat heftigere phaser?

En dan blijf ik toch bij guyatone PS-007, moog phaser of MF-103(zijn 2 verschillende), vermona ph-16(16 stages), tokai TCH-1 en TCH-2(ook verschillend), subdecay Quasar enz.

zoon van Piet
2 november 2011, 12:43
Welke? 1e,2e of 3e versie(nano niet iig). Maar die zijn toch behoorlijk subtiel?


Drie versies? acht (http://www.pedalarea.com/small_stone.htm)!
Ik heb alledrie originele vintage versies en misschien kan de allereerste ( outline logo)als subtiel worden geclassificeerd - al denk ik dat de mijne gewoon een beetje lam is. Maar de v2 (orange logo) en V3 (EH 4800) zijn echt niet subtiel..

Liquid_Metal
2 november 2011, 14:20
Welke? 1e,2e of 3e versie(nano niet iig). Maar die zijn toch behoorlijk subtiel?
Want, volgens mij vroeg de topic starter om ook een wat heftigere phaser?

En dan blijf ik toch bij guyatone PS-007, moog phaser of MF-103(zijn 2 verschillende), vermona ph-16(16 stages), tokai TCH-1 en TCH-2(ook verschillend), subdecay Quasar enz.

Ik heb de nano en vind 'm prima klinken. Nog geen extensieve phaser-test gedaan dus ik weet er verder niet zoveel van. Maar ik gebruik ze erg weinig dus voorlopig komt dat niet.

titzenpitzer
2 november 2011, 21:04
Subtiel? Ik heb de normale phaser, niet de nano maar ook niet dat oranje gedoe. Gewoon de rode. Op die color-setting vind ik hem toch meer dan subtiel hoor...

Iets meer on topic: blackout effectors whetstone

onrust nv
2 november 2011, 23:20
Ik heb twee russiese groene sovtek smallstones, en die zijn iig subtieler dan de moog,guyatone en tokai phasers die ik heb. Maar heftiger dan de Ibanez PT909.

flo123
3 november 2011, 00:27
Uit de Ibanez PM7, tonelock serie, kan ook een flink radicale phaser komen en hij is best goedkoop te vinden. Koste mij nieuw 39 euro tijdens een verkoop aktie: http://www.alphenaar.com/products/Ibanez-PM7-Phas-Modulator-%28AKTIE%29.html

bigmuffguy
3 november 2011, 18:07
ik zelf heb op de ehx worm gespeeld en vonddie erg fijn ik zou die nemen

wireman
3 november 2011, 21:39
Ik ben ook van de script Phase 90... Is overigens niet te vergelijken met een oude Small Stone.. Ik heb een oude 1e gen. Small Stone geprobeerd na een verzendingsfoutje en damn... errrrug lekker hoor.... Toch kan ik niet om de heerlijke sound van mn Phase 90 heen..

come over here boy and have a cigar...........

apekop
26 november 2011, 10:49
wat zijn de mening hier over deze Maxon Rotary Phaser?
lijkt me wel een tof ding:
http://www.youtube.com/watch?v=a8IsC3S_Dnc

Nielsje
26 november 2011, 13:05
De Maxon is zeker lekker! Prima mogelijkheden, heb hem ooit in het verleden eens bespeeld.
Blijkbaar vond ik hem niet fijner dan m'n smallstone (of had ik geen geld..)

robert-gitarist
26 november 2011, 13:05
wat zijn de mening hier over deze Maxon Rotary Phaser?
lijkt me wel een tof ding:
http://www.youtube.com/watch?v=a8IsC3S_Dnc

Die heb ik van de week nog gezien en gehoord bij een vriend!
Super vet pedaal! Als je daar het geld voro hebt, absoluut doen. Je kunt echt de meest krankzinnige effecten er mee maken maar je kunt echt vrijwel ieder phaser geluid eruit halen. Van klassiek (script MXR) tot modern (Boss PH serie). Heeeel gaaf. Ik was er erg van onder de indruk althans.

dr.distortion
26 november 2011, 14:10
Prima Phaser voor een prikje:

http://muziek.marktplaats.nl/effecten/501188928-ibanez-pm7-phaser-phase-modulator.html

Ik heb hem zelf ook gehad, was er super tevreden over!

Nielsje
26 november 2011, 14:26
De hele tonelock (of hoe je het ook schrijft) is best aardig! Goed uitgedachte pedalen, met uiteraard die potmeters, maar ook voorbereid om van onderen vast te schroeven op een plank.

Overigens moet je ze voor een prikkie kunnen krijgen, tijdje terug waren ze bij veel webshops voor nog geen 35 euro nieuw te krijgen. Dus een bod vanaf 35 euro, 2e hands..is wat hoog ingezet :)

robert-gitarist
26 november 2011, 14:51
De hele tonelock (of hoe je het ook schrijft) is best aardig!

Nou, er zitten een paar hele leuke en lekkere snoepjes bij zoals de PM7, DE7 en LF7. Maar de distortions zou ik echt overslaan. Ik heb de DS7 en FZ7 gehad en dat was echt rotzooi. De Smashbox kan nog wel eens leuk zijn maar die Fuzz en Distortion was echt waardeloos. Rest van de 7 serie is erg leuk.

Overigens is 35 euro een redelijk gangbare prijs hoor. Er was een winkel in NLD die die dingen voor een habbekrats dumpte. 35 euro is zelf een mooie prijs. Meer dan 40-45 euro zou ik niet neer tellen. In mijn ogen echt een prijswinner. Heel veel Phaser voor weinig.

steph
26 november 2011, 18:42
Afgelopen donderdag had ik m'n MXR phase90 gemodificeerd, nav deze site: http://www.erikhansen.net/mxrphase90mods.php
Eigenlijk alleen de R28 eruit geknipt... Wat een verschil zeg, klinkt veel dikker/authentieker nu, een mod van niks, enne legendarisch én cheapo...

robert-gitarist
26 november 2011, 19:12
Haal de C11 en C12 er ook eens uit, maakt het feest compleet ;)
Ik heb de hele mod. ook uitgevoerd en ben super te vreden met mijn Phase90 nu.

Je kunt hem trouwens nog verder modden tot bijna een uni vibe achtig pedaal.

apekop
26 november 2011, 23:34
Ik neem aan dat die mods alleen gelden voor de block versie?
Niet voor de '74 RI? (die heb ik namelijk)

Je vraagt je af waarom ze al die dingen erin doen, als het beter klinkt zonder???

robert-gitarist
26 november 2011, 23:58
Idnerdaad, voor de block logo.

Tsja waarom...smaken verschillen ;)
Probleem bij een Block logo (ik weet niet of de vroegere blocklogo's dat ook hebben..) is dat er een irritant randje drive aan het phase geluid zit. En dat wil ik juist niet hebben. En gelukkig met vele met mij. Daarom is die modificatie er gelukkig. En mede door die modificatie klinkt ie ook meteen wat smoother en authentieker zoals de Script versie.

Henri H
27 november 2011, 00:27
De hele tonelock (of hoe je het ook schrijft) is best aardig! Goed uitgedachte pedalen, met uiteraard die potmeters, maar ook voorbereid om van onderen vast te schroeven op een plank.

Overigens moet je ze voor een prikkie kunnen krijgen, tijdje terug waren ze bij veel webshops voor nog geen 35 euro nieuw te krijgen. Dus een bod vanaf 35 euro, 2e hands..is wat hoog ingezet :)Ach, ik weet ook dat die nieuw voor €39,- te koop is, maar da's ook maar een tijdelijke actie ..... hoop ik. :makeup:

Ik heb geen haast met verkoop, en vind het zonde om een pedaal met veel verlies te verkopen, terwijl hij niet echt in de weg ligt. Bovendien is ie echt zo goed als nieuw, heb 'm nauwelijks gebruikt.

Het is idd een erg leuke phaser, maar ook meer dan dat, zeer maffe en freaky soundjes kun je ermee maken.
Voor de typische klassieke phaser sounds verkies ik persoonlijk de MXR Script Phase 90, TC Electronic XII Classic phaser boven de PM7. De PM 7 is me iets te subtiel.

Nielsje
27 november 2011, 20:14
Oh, ik had helemaal niet door dat het jouw phaser is :)
Excuus :)

Henri H
27 november 2011, 21:08
Hehe, no problem. :ok:

Carlos
28 november 2011, 00:26
Ik heb een vintage MXR phaser, simpel maar een erg lekker authentieke phaser . Nadeel is dat ie t alleen op een 9V batterij doet, een 9V aansluiting zit er niet op. Ik dacht in eerste instantie aan een kabeltje met aan de ene kant een connector om op de 9 volt batterij-aansluiting in het pedaaltje te klikken en aan de andere kant een 9V aansluiting plug voor de voeding. Heeft iemand andere suggesties /oplossing om zo'n vintage phaser van een 9V aansluiting te kunnen voorzien? Thanks!

dodeboboeror
28 november 2011, 00:37
Je noemt het zelf al, gewoon een verloopstuk voor je adapter scoren met een 9V aansluiting


zoiets dus (http://www.visualsound.net/index.php/products/pedal_power_supplies/battery_clip_convertor)

robert-gitarist
28 november 2011, 00:38
Gat in boren ;) Maar besef wel dat er een deel(tje) van de verkoopwaarde en verzamelwaarde verloren gaat. Ik vind het altijd eeuwig zodne maar waarschijnlijk is het wel de enigste manier.

Andere kant, waarom niet gewoon lekker op batterij laten draaien? Zoveel vreet het ook niet! Gewoon even aan denken dat je na het spelen even de input kabeltje eruit trekt.

Misschien nog een optie, verloopstukje kopen (batt. converter) en een schroefje van het bodemplaatje wat los draaien zodat je net genoeg ruimte hebt om het kabeltje van de converter er tussen te steken. Dan draai je het schroefje weer iets vast...

Carlos
28 november 2011, 00:46
Gat in boren ;) Maar besef wel dat er een deel(tje) van de verkoopwaarde en verzamelwaarde verloren gaat. Ik vind het altijd eeuwig zodne maar waarschijnlijk is het wel de enigste manier.

Andere kant, waarom niet gewoon lekker op batterij laten draaien? Zoveel vreet het ook niet! Gewoon even aan denken dat je na het spelen even de input kabeltje eruit trekt.

Misschien nog een optie, verloopstukje kopen (batt. converter) en een schroefje van het bodemplaatje wat los draaien zodat je net genoeg ruimte hebt om het kabeltje van de converter er tussen te steken. Dan draai je het schroefje weer iets vast...

ok, thks; het kabeltje lijkt me dan inderdaad dan de meest voor de hand liggende oplossing...goed om te weten dat zo'n kabeltje een naam heeft, zijn die trouwens makkelijk te verkrijgen zoals de mediamarkten e.d of echt bij een muziekzaak?

Carlos
28 november 2011, 00:49
even ge-googled en gevonden, ideaal! Is toevallig bij iemand bekend of Feedback of een andere muziekzaak in R'dam ze ook heeft, kon het nl even niet zo snel vinden op i-net.

http://www.rockpalace.com/product/Visual-Sound-1-Spot-Battery-Clip-Converter

wireman
28 november 2011, 14:23
@Carlos.. Welke `vintage` phaser heb je.. Er worden nogal eens oude Pase 45 of phase 100`s aangeboden.. Is echter ook weer totaal anders dan de klassieke Phase 90.
Ik zou even goed kijken of de mods het ook in de andere modellen goed doen mocht je een 45 of 100 bezitten.

HaroldA
28 november 2011, 15:02
Heeft iemand andere suggesties /oplossing om zo'n vintage phaser van een 9V aansluiting te kunnen voorzien? Thanks!

Gat er in boren en DC plug in solderen. :ok:

On-topic:
* Phase 90 vind ik de saaiste phaser die ik ken
* Small Stone is een flinke "jet" phaser: te straaljagerig voor mijn smaak
* Ik zweer bij oude Ross Phasers (USA v2). Heel muzikaal, dik en lekker aanwezig dankzij de 'recycle' knop! :ok:

zoon van Piet
28 november 2011, 15:32
Bij mij loopt het voedingsdraadje van mn 'saaie' ;) phase 90 gewoon tussen het klepje en het kastje. Nooit problemen mee gehad..

HaroldA
28 november 2011, 15:33
Bij mij loopt het voedingsdraadje van mn 'saaie' ;) phase 90 gewoon tussen het klepje en het kastje. Nooit problemen mee gehad..

Is dat dan wel hufterproof? :???:

zoon van Piet
28 november 2011, 15:37
Blijkbaar wel! Het is een ouwe scriptlogo en doet het dus al een jaar of veertig(!) zonder problemen..
Al moet ik zeggen dat ik pas een jaar of tien in mn bak heb en dat ik niet meer zo hufter als vroeger, ik word een dagje ouder, he? ;)

( vroeger, zei de ouwe smid, kon ik een staaf ijzer op mn lul leggen en met mijn handen buigen. maar tegenwoordig heb ik die kracht niet meer in mijn handen..)

Carlos
28 november 2011, 22:41
@Carlos.. Welke `vintage` phaser heb je.. Er worden nogal eens oude Pase 45 of phase 100`s aangeboden.. Is echter ook weer totaal anders dan de klassieke Phase 90.
Ik zou even goed kijken of de mods het ook in de andere modellen goed doen mocht je een 45 of 100 bezitten.

Hoi, het gaat om een nieuwe versie van de vintage 1974 MXR phaser script version zonder led/9 DC uitgang, handwired. Ken je 'm? Hij schijnt het meest in de buurt te komen van de authentieke 1974 MXR. De Retro Sonic leek me ook wel een lekkere phaser, maar eerst maar een tijdje met deze stoeien. Grt Carlos

zoon van Piet
29 november 2011, 10:22
Bij nader inzien blijkt er in mijn ouwe script inderdaad ooit een gat te zijn gemaakt ( gezaagd, niet geboord :() waar mijn voedingsdraad door loopt. Was ik vergeten.. In ieder geval zonde dat het erin gemaakt is, maar o zo fijn omdat het al meer dan tien jaar probleemloos werkt..


BOT:

een nieuwe versie van de vintage 1974 MXR phaser script version zonder led/9 DC uitgang, handwired. Ken je 'm? Hij schijnt het meest in de buurt te komen van de authentieke 1974 MXR.
Ik heb mijn 197? script wel eens naast nieuwere MXR-versies gehad. De verschillen tussen nieuwe en oude apparaten zijn vrijwel altijd hoorbaar, zeker bij vervormers, maar ook bij deze phasers. Oud klinkt gewoon oud, nieuw is altijd stiller en meer hifi ( en nu zeg ik het heel diplomatiek).
Nieuw heeft normaliter het voordeel dat het betrouwbaarder is, maar dat gaat voor ouwe MXR niet op: dat zijn de meest hufterproof apparaten ooit...