PDA

View Full Version : From the Front Row: Red Juliette



MaxVMH
29 oktober 2011, 03:14
't Is nog serieus zoeken naar een deftige presentatie (jingle, intro, artwork, ...), maar bij deze:


http://www.youtube.com/watch?v=hSEYVLhcfjM

MichaelSS
29 oktober 2011, 16:44
Wat een NIET gaaf gitaar geluid heb je.

Daarnaast vind ik de zang niet denderend. Eigenlijk vind ik het geheel niet zo super, maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik.

O'melly
29 oktober 2011, 17:26
Respect voor de bassist z'n snor. Verder vind ik het wel lekker klinken!

MaxVMH
29 oktober 2011, 17:45
Wat een NIET gaaf gitaar geluid heb je.

Daarnaast vind ik de zang niet denderend. Eigenlijk vind ik het geheel niet zo super, maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik.Wat schort er met 't gitaar geluid? (waar ik deels verantwoordelijkheid voor neem, ook al zit ik niet in de band)
Respect voor de bassist z'n snor. Verder vind ik het wel lekker klinken!Tjah, de snor. Spijtig genoeg verdwenen :(

N.D.
29 oktober 2011, 18:13
Programma's/Series zoals From The Basement en Abbey Road (waar dit duidelijk lichtelijk op geïnspireerd is;) ) vind ik altijd interessant om te zien. Meestal omdat wanneer 't goed klinkt het heel interessant is om te kijken waarom. Bij zoiets op amateurniveau komt dat toch een stuk minder over vind ik.

De zang en gitaar vind ik vergeleken met de rest nog het beste uit de verf komen. De bas en vooral de drums hebben nog wat werk nodig. De basis klinkt al wel goed, maar het is nu nog allemaal wat te braaf in mijn ogen. Dat is misschien nog wel op te lossen een nieuwe mix.

MichaelSS
29 oktober 2011, 19:02
Wat schort er met 't gitaar geluid? (waar ik deels verantwoordelijkheid voor neem, ook al zit ik niet in de band)Tjah, de snor. Spijtig genoeg verdwenen :(

Gek genoeg kan ik het niet plaatsen. Ik hoor het meer als een partij gekraak dan een overdrive.

Duhsjaak
30 oktober 2011, 03:00
Hi
Ik vind het een redelijk plezierig stukje muziek.
De mix is niet ideaal in mijn beleving; drums (vooral) en bas wat aan de zachte kant. Op zowel speakers als op koptelefoon.

Ben het eens met MichaelSS voor wat het gitaargeluid betreft, Daar had ik bij die korte stukjes nog geen last van. De distortion is zo scherp en verzadigd, dat zelfs het (practige) kenmerkende Gretsch geluid in het feestgedruis ten onder gaat.

Dat is een beetje jammer.

Ik meen begrepen te hebben dat het nog om een redelijk kort bestaande band gaat. In dat geval zou ik goede hoop houden, mijn aandacht meer naar de muziek laten uitgaan dan naar een losse presentatie (nette omschrijving voor gelul er tussen door). Die laid back manier van presenteren is op zijn plaats als de muziek in orde is. Zover is het nog niet in mijn ogen.

Je kent zeker het verschil tussen sexy doen en sexy zijn. De presentatie is in mijn ogen een beetje veel sexy doen.
Maar ik zet je/jullie volgende post fluitend weer op.
Vriendleijke groet, Gus

Han S
30 oktober 2011, 10:15
Tja, dat gitaargeluid, in mijn smaakpatroon zou een wat gladdere distortion beter passen, maar dat is puur smaak, op zich is er weinig mis mee. Ik heb ontzettend veel gitaren opgenomen en bakken vol met stompboxen voorbij zien schuiven.

Het ergste vond ik de goedkopere alles in een bakken met een hele berg geluiden en effecten er in, die allemaal matig tot slecht klonken. Als je dan zo'n mooie gitaar middels een goede kabel direct in een JCM 800 plugde, was het geluid in een keer een stuk beter.

Je ziet ook vaak gitaristen beginnen met weinig effecten, dat wordt uitgebreid tot een enorme bak met zooi op de grond en na een paar jaar of korter zijn ze weer terug bij de eenvoud en een prima geluid. Je moet daar als gitarist doorheen denk ik, er omheen kan niet.

De mix dan: als je rond drie minuten dat stukje hoort met alleen drums, bas en zang, dan hoor je dat zoiets helemaal niet verkeerd klinkt. Maar dan komt de gitaar er weer bij en is het detail van bas en drums verdwenen.

Twee mogelijkheden: het gitaargeluid neemt te veel in beslag, of het staat gewoon iets te hard in de mix. Vaak zorgt een streepje minder al voor een verassend efeect, de dums en bas komen weer tevoorschijn.

Vooral doorgaan!

jannest
30 oktober 2011, 14:55
maybe geluidstechnisch en compositorisch , nog niet helemaal

maar dit bandje is gewoon rete goed !!!!

MaxVMH
30 oktober 2011, 23:12
Nog eens verduidelijken: ik ben geen bandlid van Red Juliette, maar lid van vzw FrontRow. Een van onze initiatieven is From the Front Row, wat inderdaad zwaar geïnspireerd is op Live From Abbey Road (wat meteen ook de reden was waarom ik anderhalf jaar geleden serieus ben beginnen opnemen).

Mijn inbreng is geluidstechniek (opnemen & afmixen) en een deel van de montage (in dit geval het eerste en derde nummer). Qua presentatie doen we ons best, ik heb een nog vrij grote wishlist die eigenlijk al in orde moest zijn, maar 't is niet gemakkelijk als je zoiets voor de eerste keer uit de grond probeert te stampen en niemand ervaring heeft met film.

Qua mix weet ik niet waar jullie opmerkingen te plaatsen, aangezien ik soms heel erg tegenstrijdige reacties krijg. Zang is zo'n typisch voorbeeld: voor sommigen veel te luid, voor anderen veel te stil.

Het valt op hoezeer smaken verschillen: de een vindt de zanger super, de ander verschrikkelijk. De een vindt de band rete-goed, de ander vindt de band heel erg flauw. Vooral grappig :)

Bedankt voor de reacties, ik lees ze allemaal aandachtig en probeer er zoveel mogelijk uit te halen voor in de toekomst, ook al lijken ze vaak tegenstrijdig.

MichaelSS
30 oktober 2011, 23:14
Ben het eens met MichaelSS voor wat het gitaargeluid betreft, Daar had ik bij die korte stukjes nog geen last van. De distortion is zo scherp en verzadigd, dat zelfs het (practige) kenmerkende Gretsch geluid in het feestgedruis ten onder gaat.

Danku, dit bedoel ik.