PDA

View Full Version : Weber Mass en andere powersoaks



dimitrireijniers
28 oktober 2011, 16:41
Heeft er iemand ervaring met het direct opnemen van een lampenversterker via een attenuator?

Dus gitaar > versterker > powersoak line out > audio interface

Zonder microfoon dus...wegens besparen van last voor de buren.

http://taweber.powweb.com/weber/mass.jpg

flo123
28 oktober 2011, 21:10
Als je het opgenomen signaal daarna bewerkt met een goed speaker cabinet Impulse Response kan het best goed klinken.

MSNL
30 oktober 2011, 08:26
Ik doe dit thuis heel vaak.
Ik gebruik momenteel een Palmer PDI-03 en sta op de wachtlijst voor een Faustine Phantom.
Die Palmer heeft ook een ingebouwde speaker simulatie, maar die gebruik ik laatste tijd niet meer.
Ik gebruik dan de impulsen responses van Redwirez.

OP youtube heb ik een opname staan waar ik mijn Fender Showman heb opgenomen via de Palmer en IR's
http://youtu.be/z-RNYPAUxVg

dimitrireijniers
30 oktober 2011, 14:57
dankjewel voor de info, ik ga er eens eentje regelen!

muziekschuur
30 oktober 2011, 15:30
Moeilijke materie.

Ik speel zelf nu via DI naar Guitar Rig 5. En dat bevalt goed. Ik ben als een blok gevallen voor de Hiwatt emulatie. Daarin kan ik vast ook diverse pedaaltjes spelen. Al gebruik ik nu pedaaltjes IN DE BOX. En heb een FCB1010 midi voetpedaal om de emulatie te bedienen.

o0rollo0o
31 oktober 2011, 12:50
Als je het opgenomen signaal daarna bewerkt met een goed speaker cabinet Impulse Response kan het best goed klinken.

Ik heb de weber mass en deze heeft zelf al een speakermotor erin zitten dus je kan hem direct op de PA aansluiten. Met de tonestack kan je zelfs nog een eq eroverheen gooien op het rode kastje zelf.

Er zit ook nog een high en low switch op, voor slaapkamervolume / medium attenuation, samen met de volumeknop kan je hier ook allerlei smaakjes mee maken maar ik hou zelf meer van de high settings omdat ik op low het signaal nogal treble vind missen. Aan de andere kant zit er ook weer een treble boost op (0, 3 of 6 db) om dit te compenseren. Flexibel ding dus en redelijke prijs vergeleken met concurrenten.

dimitrireijniers
31 oktober 2011, 14:36
thanks!
ik ga hem bestellen.