PDA

View Full Version : welke epi te kopen???



iam
29 mei 2003, 23:03
http://gitaarforumdump.s5.com/gear/Epiphone004.jpghttp://gitaarforumdump.s5.com/gear/Epiphone005.jpg

voor 275€ (denk wel nog te kunnen afdingen naar 250) ik denk zonder case

of

http://users.pandora.be/iam/epi-hollow1.jpghttp://users.pandora.be/iam/epi-hollow2.jpg

voor 350 (misschien voor 300, als ik serieus afding) met case

ik weet wel dat ik ze alletwee moet gaan proberen... maar ja, mn twin sleur ik zo makkelijk niet mee en mn oren staan meer naar piano's dan naar gitaren dus zo gemakkelijk wordt het onthouden van de sound van elke gitaar ook weer niet (ik kan ze ook niet vlak na elkaar gaan bespelen)

help me!!! (again)

[/img]

Polytheme Pam
29 mei 2003, 23:05
ligt eraan wat je ermee gaat doen...qua geluid en bespeelbaarheid liggen ze zo te zien wel een eind uit elkaar.... :???:

FragDaddy
29 mei 2003, 23:06
het gaan gewoon om het gevoel, het is niet de bedoeling dat je de sound helemaal onthoud, maar hoe de gitaar aanvoelt als je er op speelt.

naja, gewoon proberen. ow trouwens ik vind die bovenste persoonlijk wel erg mooi om te zien.

iam
29 mei 2003, 23:07
ligt eraan wat je ermee gaat doen...qua geluid en bespeelbaarheid liggen ze zo te zien wel een eind uit elkaar.... :???:

verklaar?
wil gewone zachte rock mee gaan spelen...
geen superoverdrive/disto ofzo...
kalme tunetjes

Wilson
29 mei 2003, 23:11
ik zou voor die onderste gaan! f holes rulen!!

of zijn het geen echte gaten maar zijn ze erop geschilderd??

als dat het geval was zou ik voor de bovenste gaan

iam
29 mei 2003, 23:12
het zijn wel degelijk echte f-gaten...
lol stel je voor opgeschilderde f gaten...

FragDaddy
29 mei 2003, 23:13
ik vind juist dat het nogal weinig uitmaakt qua bespeelbaarheid (zelfde type gitaar) en qua geluid valt het verschil ook wel mee, tja hollowbody klinkt altijd wat anders, maar dat valt ook wel mee.

ze zijn beide zeer geschikt voor de muziekkeuze van jou. die hollowbody is wel apart. zie je niet vaak. maar een birdseye zie je ook niet vaak.

iam
29 mei 2003, 23:14
qua elementen? (zouden het dezelfde standaar epi-elementen zijn? of maakt die cover echt een verschil uit?)

Polytheme Pam
29 mei 2003, 23:15
wil gewone zachte rock mee gaan spelen...
geen superoverdrive/disto ofzo...
kalme tunetjes

dan zou ik voor de onderste gaan...zijn wel feedback-monsters!

iam
29 mei 2003, 23:16
wat is feedback? :roll: :oops:

Polytheme Pam
29 mei 2003, 23:17
uuuuhhh....rondzingen.... :oops:

iam
29 mei 2003, 23:18
euhm iets concreter? zal het even opzoeken in de zoekfunctie :)

Wilson
29 mei 2003, 23:26
nou je hebt geloof ik wel van die ibanezzen met opgeschilderde f gaten, in ieder geval bestaan er wel van datsoort gitaren

iam
29 mei 2003, 23:28
iemand iets te zeggen over de elementen???? :???:

iam
29 mei 2003, 23:29
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2532726175&category=33037&tc=photo

iam
29 mei 2003, 23:29
is wel niet dezelfde die van mijn foto's hebben een binding...

FragDaddy
29 mei 2003, 23:50
is wel niet dezelfde die van mijn foto's hebben een binding...


die op E-bay ook, alleen een beetje lastig te zien met een witte achtergrond.

over de elementen, als het standaard epiphone elementen zijn bij beide gitaren maakt het het dus niets uit, die kapjes maken ook niet uit in de toon, het is maar wat je mooi vindt..

je kunt altijd de elementen later nogeens vervangen voor iets wat jij mooi vindt klinken.

closure
30 mei 2003, 07:02
de onderste
de andere heeft open humbuckers en dat is toch minder waard als die zilveren

fred dons
30 mei 2003, 11:31
ik zou qua zeldzaamheid en uiterlijk voor de birdseye gaan, pups zijn
op beide gitaren het zelfde (minus kapjes), wat betreft de florentine epi: normaal gesproken heb je met de f gaten meer kans op feedback maar omdat deze gitaar een massief middenstuk heeft en een dikke poly lak
zou ik me daar geen zorgen over maken.
de klank zal met name akoustisch wat uitmaken maar versterkt al veel minder

green_day
30 mei 2003, 13:20
bij die aanbieding op ebay zie ik bij description staan dat het gibson designed humbuckers zijn. Je mag aannemen dat die beter zijn dan die pickups van epi

iam
30 mei 2003, 13:22
ik weet wel niet of het dezelfde gitaar is...
die van het topic is in ieder geval niet zo'n tiger cherry sunburst...

hoe komt het dat die van ebay geen afdekplaatjes enzo heeft vanachter? waar kan je dan aan de electronica?

green_day
30 mei 2003, 13:37
ik weet wel niet of het dezelfde gitaar is...
die van het topic is in ieder geval niet zo'n tiger cherry sunburst...

hoe komt het dat die van ebay geen afdekplaatjes enzo heeft vanachter? waar kan je dan aan de electronica?

uhm via de f-holes denk ik dan

fred dons
30 mei 2003, 13:58
ach gibson designed is wel een aardige term maar zegt helemaal niets, een humbucker is 1 magneet, 2 spoelen, draad
het originele ontwerp was van gibson dus zijn eigenlijk al deze soort humbuckers Gibson designed :wink:

Wilson
30 mei 2003, 14:01
al die epi les paul pickups zijn gibson designed, dat is gewoon een marketingtruukje, het blijven gewone epi pickups

FragDaddy
30 mei 2003, 16:21
boeie, je kunt altijd nog van elementen wisselen als je dat nodig vindt.

Harry
30 mei 2003, 16:28
die elementen zijn humbuckers. Niks mis mee, al zullen ze iets minder klinken dan Gibson humbuckers. Niet onwaarschijnlijk dat op beide gitaren dezelfde elementen zitten, maar bij de ene zit er een kapje op. Ik zou zelf voor de onderste kiezen, maar dat is omdat ik die mooier vind.
De gitaren zullen verschillend klinken, bij de onderste zal iets van een klankkast-geluid meeklinken, dat kan erg mooi zijn, warmer.

edit: ik zag pag. 2 over het hoofd, dus alles is al gezegd

iam
30 mei 2003, 16:31
pfff weet nog altijd niet voor welke te gaan...

hadden ze nu maar een birdseye met f-gaten

ik vind die cherry sunburst wat minder van kleur... het rode staat me niet echt aan :(

wil het geluid van de klankkast wel meehebben
is ook een stuk duurder maar met case...

birdseye vind ik echt tof van afwerking, maar kan je niet zo goed zien op die fototjes (de meeste birdseyes vind ik lelijk, een te lichte kleur, deze is lekker bruin)

tjah ik weet het echt nog niet :???: :-?