PDA

View Full Version : Take Control



JimiDylan
27 oktober 2011, 22:31
Hallo Menschen,

de eerste song die ik geschreven heb voor mijn studie songwriting aan de Rock Academie. Eigenlijk wordt het normaal gesproken gespeeld met band, maar aangezien dat niet echt makkelijk in hoge kwaliteit op te nemen is toch maar een acoustische versie ervan opgenomen.

http://soundcloud.com/nickpilmeyer/nick-pilmeyer-take-control

Graag hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden ;)

Henri H
27 oktober 2011, 22:43
Je hebt een redelijk zuivere stem, maar ik vind je kopstem niet je sterkste punt.
Verder vind ik het wel een aardig nummertje, niet heel speciaal....

Heb je de zang apart opgenomen, of speelde je er ook gitaar bij?
Misschien dat je zang wat beter wordt als je je daar wat meer op focust?

JimiDylan
27 oktober 2011, 22:52
Het is laag-voor-laag gedaan, ik had alleen heel weinig tijd, heb de zang dus in (vrijwel) 1 take gedaan. Had de hele dag al in de studio gezeten om een ander nummer te mixen/opnemen (komt ook online binnenkort), maar ik moest dit opnemen om het zsm in te leveren ;)

Don Capo
28 oktober 2011, 08:17
Ach ik zit er toch met veel plezier naar te luisteren, dus zo slecht is het nu ook weer niet ;)

Ik vind zo'n akoestische versie toch vaak fijner dan met een hele band erbij. Prettige stem, ik ga niet helemaal mee met de kritiek aangaande je kopstem van H. Huisjes. Wel dat het niet eeen heel special nummertje is, maar moet dat? Prettig om naar te luisteren, fijn muziekje om mee wakker te worden in ieder geval!

JimiDylan
28 oktober 2011, 13:48
Thanks! En nee inderdaad, niet elke song hoeft heel speciaal te zijn, zolang het in ieder geval maar een degelijke song is, en ik ben van mening dat het dat label in ieder geval krijgt. Maar goed het is ook pas mijn eerste song voor de rockacademie, kan niet meteen geniale dingen verwachten he :-P 2de staat overigens nu! online ;) Zie topic prince runaway ;)