PDA

View Full Version : mA Micro Pog



M.H.Huiting
27 oktober 2011, 21:24
Ik heb sinds vanavond, dankzij Herman, een micro pog. Ik kan alleen nergens vinden wat de specificaties zijn betreft stroom gebruik... Ik vroeg me dus af hoeveel mA hij trekt. Iemand een idee?

Nielsje
27 oktober 2011, 21:26
pfoe, goeie vraag. Best wel wat, is volgens mij gewoon te vinden op de EHX site. Overigens had ik hem gewoon aan m'n daisy chain hangen en een one spot.
Leuk pedaal! Mis de mijne..

M.H.Huiting
27 oktober 2011, 21:46
Ik miste hem dus (ondanks ik hem nooit heb gehad) heb m maar gekocht :) ik zit alleen even te kijken waar ik m aan mn pedalpower kan zetten... Hij moet namelijk een output gaan delen.

Ik kan trouwens niets vinden op de ehx site.

Nielsje
27 oktober 2011, 21:52
http://www.ehx.com/assets/instructions/micro-pog.pdf

M.H.Huiting
27 oktober 2011, 22:07
Uhmzz hoe serieus moet ik deze warning nemen? De one spot heeft voor jou nooit problemen opgeleverd?

Liquid_Metal
27 oktober 2011, 22:13
Uhmzz hoe serieus moet ik deze warning nemen? De one spot heeft voor jou nooit problemen opgeleverd?

Helemaal niet serieus nemen. Ik heb 'm gevoed met een Harley Benton Power Plant en nooit problemen gehad (da's 9V). De Plant levert 500mA en voedde ook een EHX Small Stone Nano, Memory Toy en MXR Super Comp. Moet dus wel lukken :).

M.H.Huiting
27 oktober 2011, 22:16
Gelukkig ik begon al weer even te zweten. Ik kan uit de handleiding nu niet duidelijk opmaken of de pog ook daadwerkelijk 200mA nodig heeft of dat ie ook op een 100 mA output aan de pp kan hangen...

Nils47
28 oktober 2011, 10:38
Ik gebruik hem op mijn OneSpot adapter.

1 one spot voorziet de volgende pedalen van stroom:

Boss DD20
MXR GT OD
Micropog
Boss TU2
Ernie Ball Wah

Gaat prima en geen ruis.

Groeten,

Nils

Nielsje
28 oktober 2011, 11:02
Gelukkig ik begon al weer even te zweten. Ik kan uit de handleiding nu niet duidelijk opmaken of de pog ook daadwerkelijk 200mA nodig heeft of dat ie ook op een 100 mA output aan de pp kan hangen...

Gewoon proberen. Als 'ie het niet (goed) doet, dan weet je dat je meer stroom nodig hebt :)

Rutger Molenberghs
28 oktober 2011, 11:10
Je hebt een Pedal Power hé? Als het toevallig de 2+ is, hang dan die POG op uitgang 5 of 6. Die leveren namelijk 250mA.

M.H.Huiting
28 oktober 2011, 12:13
Je hebt een Pedal Power hé? Als het toevallig de 2+ is, hang dan die POG op uitgang 5 of 6. Die leveren namelijk 250mA.

Ik heb inderdaad de 2+ en uitgang 5 of 6 is natuurlijk geen probleem alleen zijn die al bezet maar goed ik moet maar even wat schuiven en kijken wat het beste gaat. Ik ga denk ik ook maar gewoon even wat proberen zoals nielsje voorstelde (ik kan toch niks mollen wanneer ik een pedaal dat meer mA vraagt dan de voeding leverd? En dan doel ik voornamelijk op de voeding)

bass blom
28 oktober 2011, 12:17
mollen is niet onmogelijk, als je meer stroom van een voeding vraagt dan hij kan leveren zal allereerst je pedaal niet goed werken en vervolgens kan de voeding de geest geven/smelten/zekering er uit laten knallen.

M.H.Huiting
28 oktober 2011, 12:21
mollen is niet onmogelijk, als je meer stroom van een voeding vraagt dan hij kan leveren zal allereerst je pedaal niet goed werken en vervolgens kan de voeding de geest geven/smelten/zekering er uit laten knallen.

Bedankt voor alle reacties en ik komt er denk ik wel uit... Waarschijnlijk dat ik m gewoon aan 5 of 6 van de pp2+ gooi. Moet ik m'n verbzilla maar gewoon alleen op 1 output aansluiten :)

Herman
28 oktober 2011, 13:32
Ik hoop dat het lukt! Nogmaals veel plezier met het pedaal. :)