PDA

View Full Version : Roland Cube Gitaar Versterkers



CID-Gibson
27 oktober 2011, 14:59
Beste vrienden

Ik ben al in het bezit van een Marshall versterker van 100Watt die ik nu in mijn klein studio heb. In de winter ben ik meer in de woonkamer en wil dus een versterker kopen met wat minder Watt. Ik dacht een Roland Cube 40watt te kopen. Ken mij iemand wat vertellen over deze versterker?.

Groetjes
:rockon:

sideburns
27 oktober 2011, 16:03
Jawel , voor het geld een meer dan fijne versterker met wat digitale effecten en moddeling aan boord, klinkt zeker niet verkeerd.

The Unforgiven
27 oktober 2011, 16:11
Zou eerder een klein buizenbakje nemen, Bugera V22 of iets dergelijks?

CID-Gibson
27 oktober 2011, 16:17
Zou eerder een klein buizenbakje nemen, Bugera V22 of iets dergelijks?

Beste Vriend

Deze ziet er ook wel goed uit deze buizenversterker, en ik denk dat ook meer geven dan deze Roland (prestatie) gezien dan. En je hebt er al een voor 70euro. Voor deze Roland dok ik 200euro neer.

Groetjes :cooler:

the sure thing
27 oktober 2011, 16:52
Ik zou voor de Roland gaan. Gewoon n lekker klinkend speuleding voor in de woonkamer. Ik heb er lang met plezier op gespeuld.

CID-Gibson
27 oktober 2011, 17:51
Ik zou voor de Roland gaan. Gewoon n lekker klinkend speuleding voor in de woonkamer. Ik heb er lang met plezier op gespeuld.


Beste vriend

Maar dan wel veul gespeuld op da ding he, altijd veul speulen he :cooler:

Groetjes

piker
27 oktober 2011, 18:48
Ik heb zo een roland cube 80w.
Ideaal voor mij. Kan je alle kanten mee op.

Outline
27 oktober 2011, 23:24
Of je koopt een Fender Mustang... II of III lijkt me perfect voor je noden!

Luctor
28 oktober 2011, 10:33
Ik speel tegenwoordig over een Roland Cube 80XL.
Prima versterker voor relatief weinig geld (rond € 300,00 nieuw).
Clean is die prima. De overstuurde geluiden komen op mij wel goed over maar die gebruik ik bijna niet; wellicht dat iemand anders daar een goed oordeel over kan geven.
De effecten zijn bruikbaar en eenvoudig in te stellen. Verwacht hier niet het neusje van de zalm; pedalen zijn uitgebreider.
Wat wel erg leuk is op deze versterker: er zit een Loop-functie op.
Grootste pluspunt vond ik het gewicht. Ik moet de versterker iedere week van zolder naar beneden sjaouwen en daarna weer terug. Ik had eerst een 2x12 inch buizenversterker van ca. 30 kg.
Al met al is het een prima versterker, zeker voor dit geld.

Liquid_Metal
28 oktober 2011, 10:38
Beste Vriend

Deze ziet er ook wel goed uit deze buizenversterker, en ik denk dat ook meer geven dan deze Roland (prestatie) gezien dan. En je hebt er al een voor 70euro. Voor deze Roland dok ik 200euro neer.

Groetjes :cooler:

Glaasje teveel op? Ik begrijp er vrij weinig van...

allochthomas
28 oktober 2011, 14:01
Ik vond er gaan bal aan aan die bugera, imo heb je veel meer plezier en flexibiliteit met een cube.

Wabbie
28 oktober 2011, 14:32
Wat voor Marshall heb je eigenlijk?

Voor woonkamergebruik ( ik lees dan dus, moet zacht kunnen en goed klinken) zou ik eerder een cube gebruiken dan een bugera v22.

YannickH
28 oktober 2011, 19:09
Wat voor Marshall heb je eigenlijk?

Voor woonkamergebruik ( ik lees dan dus, moet zacht kunnen en goed klinken) zou ik eerder een cube gebruiken dan een bugera v22.

ik dacht dat hij zo'n valvestate mg achtig ding had...
en is hij nu weer gebanned??

anak
28 oktober 2011, 20:09
Ik heb een Micro Cube en deze zijn kwalitatief maar beperkt. I weet hoe de andere Cubes klinken. Als beginneramp zou ik hem zeker terug aanschaffen.

the sure thing
28 oktober 2011, 21:49
Ik heb een Micro Cube en deze zijn kwalitatief maar beperkt. I weet hoe de andere Cubes klinken. Als beginneramp zou ik hem zeker terug aanschaffen.

+1. ALs ik er 2e hands eentje voor een gunstige prijs tegenkom, komt er bij mij ook weer een binnen.

ar250artist
29 oktober 2011, 10:58
Ik gebruik nu een jaar of 8 de cube 30 thuis en met veel plezier. Maar let op, deze gaat al behoorlijk hard en misschien kun je met een cube 15 of 20 (weet zo niet meer precies wat er is) al vooruit. De meeste opties zijn prima bruikbaar, alleen de onboard effecten zijn niet zo. Het standje subtiel kennen die niet. Verder dus een prima ding. Tip, gooi er nog een tubescreamertje voor en je scheur klinkt nog net wat lekkerder.

Luctor
29 oktober 2011, 11:03
Tip, gooi er nog een tubescreamertje voor en je scheur klinkt nog net wat lekkerder.

Dat wordt dus vanaf nu een Cubescreamer. Ik heb die er ook voor zitten en dat werkt inderdaad goed!

CID-Gibson
4 november 2011, 18:14
Dat wordt dus vanaf nu een Cubescreamer. Ik heb die er ook voor zitten en dat werkt inderdaad goed!

Beste Vrienden

Ik ben er dus weer, alles goed hier?.
Ik ben nog altijd op zeork naar een woonkamer versterker.
Maar deze maand, ga ik nog wachten.

Groetjes :seriousf:

CID-Gibson
4 november 2011, 18:16
ik dacht dat hij zo'n valvestate mg achtig ding had...
en is hij nu weer gebanned??

Hoi

ja ik had weer een ban lol, is niet de eerste keer maar zal ook niet de laatste keer zijn. Als iemand vragen heeft, ik ben er voor al mijn VRIENDEN.
En voor de rest, hoop ik het beste voor iedereen.

Groetjes