PDA

View Full Version : Reflections



pasqual
26 oktober 2011, 23:29
Dit lied is geschreven door Hans, onze toetsenist en een klein gedeelte door mij. Er zit maar een klein minuutje gitaar in. Het komt op onze CD en is bedoeld als intro wat dan naadloos moet overgaan in een ander nummer.
Weinig gitaar deze keer maar volgens mij wel de moeite waard om hier te laten horen.
Linkje: http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=11166931&q=hi

Jedeel
27 oktober 2011, 17:45
Ik mag deze muziek wel.
Doet mij ook een beetje denken aan Pink Floyds "Shine on your.... Part 1".

(Kleine opmerking: de toetsenman moet m.i. iets minder aan zijn pitchbend-wheel zitten... het wordt bijna voorspelbaar :soinnocent:)

Henri H
27 oktober 2011, 18:46
Klinkt goed Pasqual! :ok:

Vooral die gitaar klinkt zeer mooi. 't Is wel een beetje érg Pink Floyd-achtig, maar beter goed "gejat" dan slecht verzonnen. :)

pasqual
27 oktober 2011, 21:48
Bedankt jongens! Niet bewust Pink Floyd maar ik zal niet ontkennen dat ik een fan ben:soinnocent:. Trouwens, de toetsenist beweert altijd dat hij geen Pink Floyd bewonderaar is...totdat ik hem eens meenam naar een optreden van onze eigen "The Pink Floyd Sound". Toen was hij toch wel onder de indruk van deze muziek. Hij is zelf een Dream Theater fan maar waar denk je waar Dream Theater naar luistert?

@Jedeel: Over dat pitchbenden: Ik persoonlijk hou hier wel van; hij gebruikt de pitchbender zoals wij de tremelo zouden gebruiken of de snaren benden. Dit is zijn manier om zijn gevoel er in te leggen.

aaronstonebeat
27 oktober 2011, 22:15
Ik heb ademloos zitten luisteren. Inderdaad ook wel een beetje alsof ik naar oud niet eerder uitgebracht Pink Floyd-materiaal luister.

Vraag me af hoe Hans dat doet, een akkoord aanhouden en een melodie spelen en dan ook nog de modulatie bedienen. Heeft hij ook een voetklavier, of toetsen met een holdfunctie?

De gitaar vind ik heerlijk 'niet meer dan nodig is', sferisch als de rest van het stuk.

pasqual
27 oktober 2011, 22:46
Dankuwel meneer! Hans speelt hier met 2 synths: één voor de begeleidende akkoorden die hij "vastzet" door een pedaal ingedrukt te houden met zijn voet en de solo's op het andere klavier waar hij dan gewoon 2 handen vrij heeft. Het wisselen van akkoorden is een kwestie van timing. Dit stuk is dan ook in één keer ingespeeld. Alleen de gitaar heb ik na de hand ingespeeld. Verschillende takes geprobeerd maar bij deze viel alles op z'n plaats, ook wat timing betreft. En inderdaad: simpel maar genoeg.

aaronstonebeat
27 oktober 2011, 23:04
Ik vond het wel 'live' klinken, ging ervan uit eigenlijk. Dat Hans zo'n partij in één keer speelt, ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen :)

Wellicht dat we eind van het jaar in het zuiden zijn; het blijft maar uitgesteld worden door omstandigheden.
Zoals ze hier zeggen: goedgoan!

pasqual
27 oktober 2011, 23:10
@Aaronstonebeat: Check your PM!

Duhsjaak
30 oktober 2011, 02:51
Hi
Ik kom het liefst niet in het Rijksmuseum, omdat ik daar dingen zie hangen die ik vreselijk vind. En van de adoratie van al die ouwe meuk krijg ik gewoon jeuk.
Al was het maar door de wat selfcentered kijk op de zaak, die relativering of humor op voorhand lijkt uit te sluiten.

Ik wordt pas weer enthousiast, als tegenover de Nachtwacht, de Nachtwacht van Schiffmacher wordt opgehangen. Een Schilderij van formaat. En van het Amsterdam van deze tijd.

Maar nog niet craquelee genoeg en niet vergeeld genoeg. Het zal wel weer een paar eeuw duren voordat 'ze' daar de humor van inzien. En de kwaliteit.

Als ik naar het Rijks ga, focus ik op vakmanschap.
Datzelfde heb ik met muziek. In ieder geval met deze muziek.
Niemand vond de Pink Floyd ook maar een tweede blik waardig, dus programmeerde ik ze in mijn huiskamer (Fantasio Amsterdam - sinds kort weer als podium in gebruik) op Luilak (zaterdag voor Pinkster) in 1968.

Wat de heren met de erfenis hebben gedaan is dermate technisch en door bombast gekleurd dat ik er nog steeds niet naar kan luisteren.

Da's de reden waarom ik nu een paar keer deze post heb beluisterd. Op de Rijks manier. Ook naar herbeluistering vind ik er helemaal geen reet aan, maar heb diep respect voor het vakmanschap dat hier te beluisteren valt.

En ik beloof plechtig dat ik het geheel aandachtig uit zal luisteren als het af is. Je ziet gewoon dat aan heel goed uitgevoerde eh..... muziek een vreselijk grote behoefte is. En als er dan 5 mensen in NL er hun neus voor optrekken, soit. Gaan. Afmaken die hap, genieten en cashen.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
30 oktober 2011, 14:30
@Gus: Uhh......bedankt:ok:

Maar hoe dan ook, ik heb het vermoeden dat je geen fanatieke volger bent van Pink floyd? En dat is geenszins erg of jammer! Ik heb een paar dagen geleden in een reactie op een topic van Dribbel gezegd dat je het niet iedereen naar de zin kan maken. Ook hier geldt dat! Maar nogmaals, dit is geen bewuste Pink Floyd rip-off. Je speelt wat je mooi vindt en dan gaan invloeden meetellen. Maar ik vind het tof dat je toch een aantal keren hebt geluisterd om je mening te vormen. Maar misschien moet je het in z'n geheel horen en valt het dan wel op z'n plaats? Probleem is dan wel dat het een mp-3tje wordt van zo'n 12 minuten.....

Han S
30 oktober 2011, 15:14
Het heeft wel wat van PF inderdaad, maar ik vind het persoonlijk veel minder spannend en ik zit dan te wachten tot er wat gebeurt a la 'deng deng deng deng' van de gitaar als in 'Shine on you crazy diamond'. Maar dat gebeurt dan niet, jammer.

Maar wel doorgaan op deze weg hoor, het is prachtige muziek en gaandeweg wordt het ongetwijfeld beter. Ik benieuwd naar het volgende.

pasqual
30 oktober 2011, 16:05
Bedankt Han. Het stuk dat je hebt gehoord is een ( lang ) intro voor een ander nummer. Op onze CD ( die helaas nog een tijdje op zich laat wachten, 17 Maart CD presentatie! ) komt dit stuk dus vóór een ander nummer dat naadloos in elkaar gaat overlopen maar wel apart ge-edit moet worden. Dus op de CD zal de teller verspringen naar b.v. nummer 2 naar 3. Begrijp je? Dus dat stuk waar jij op zit te wachten gaat hier achteraan komen. Het lied gaat alles bij elkaar een minuut of 12 duren. En het gaat geen tweede Shine on zijn. Kan ook niet en willen we niet!

Han S
30 oktober 2011, 16:12
Ik heb helemaal geen bezwaar tegen lange nummers. The Gates of Delirium van YES is bijna 22 minuten van de eerste tot de laatste seconde boeiend, mooi en spannend in mijn beleving. Maar er moet wel opbouw in zitten en de luisteraar boeien is met een lang nummer bepaald geen gemakkelijke opgave.

Je gaat zoeken naar de juiste vorm, moet uitkijken dat het niet te 'bedacht' gaat klinken en dat is een strijd. Ik volg jullie en ik ben zeer benieuwd waar het gaat aanlanden en hoe de reis verder gaat.

Nemen jullie het zelf op? Pas op met de geneugten van digitaal, het is allemaal geweldig, maar het gaat om de muziek.

pasqual
30 oktober 2011, 16:44
Alles is opgenomen in een studio en ( wordt ) afgemixt door weer iemand anders. Ik heb hier laatst al eens een topic gewijd aan het hoe en waarom en ga er hier dan ook niet te diep op in. Komt er in ieder geval op neer dat er een reden is waarom de mix niet door persoon 1 wordt gedaan. Maar de bedoeling is om de CD te presenteren op 17 maart in Sittard, zaal Fenix.
De datum en reservering staat al vast. Afgelopen weekend zijn de foto's gemaakt voor de hoesjes en er wordt druk gephotoshopt op dit moment:sssh:.
We moeten nog 4 nummers mixen en masteren en dan is de muziek helemaal klaar. Bij één nummer moet ik nog een paar gitaarpartijtjes opnieuw doen. En één lied wordt een refrein opnieuw gezongen. Gelukkig hebben we die mogelijkheid nog. In november moet alles klaar zijn wat opnames betreft. Eind december willen we toch ver klaar zijn met het eindproduct en dan begint het promotionele gedeelte....zucht;)
Maar ik zal hier op zijn tijd weer iets posten:ok:

Liquid_Metal
30 oktober 2011, 21:02
Tof! Ik ben het met Han eens, het klinkt erg lekker maar ik vind het ook niet interessant genoeg om 5½ minuut naar te luisteren als intro. Zeker niet van een eerste nummer. Ik zou het persoonlijk halveren (2 à 3 minuten is zat) en als intro voor een van de laatste nummers van de cd gebruiken. Ik weet niet wat voor muziek je verder nog speelt maar ik zou het na een enorm zwaar (eventueel complex) nummer plaatsen.

pasqual
30 oktober 2011, 23:08
Nou, zwaar en complex wil ik het niet noemen wat er achter aan komt, het is namelijk geen metal maar het is zeker geen simpel deuntje. Ik krijg hopelijk deze week een mp-3tje van dit betreffende nummer. Dat post ik dan hier weer.

Duhsjaak
31 oktober 2011, 09:00
Hi
Heb het een beetje overdreven met details kennelijk. Daardoor is de rode draad ondergesneeuwd.
Ik was/ben nog steeds gek op Pink Floyd 1e bezetting.
Ik heb nooit bedoeld te zeggen dat het een Piunk Floyd rip off is en als je dat eruit begrepen hebt, dan spijt mij dat zeer.
Ik heb alleen geprobeerd duidelijk te maken dat ik met die muziek helemaal niks heb, en hoe ik om ga met dingen waarmee ik niks heb. Want zelfs dingen waarmee ik niks heb kan ik vreselijk bewonderen. Om andere redenen dus. En dan kijk je naar toewijding, vakmanschap, evt. opname etc.

In die categorie valt jouw stuk muziek. Ik heb alleen proberen uit te leggen hoe dat bij mij tikt en ben daar maar matig in geslaagd.

Dus 12 minuten? Mij maak je niet bang! De punk vond ik een welkome afwisseling voor Pink Floyd (persoonlijke mening). Ik realiseer mij dat ik zwaar in de minderheid ben, vandaar de opmerking dat je je niks aan moet trekken van de 5 NL'ers die het niks zullen vinden.

Dus pet af voor dat, wat je ons hebt laten horen. Puur vakmanschap.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
31 oktober 2011, 09:48
@Gus: bedankt voor de toelichting. Wat zijn we toch eigenlijk voorzichtig en tactvol met elkaar:sssh:. Ik was ook niet van mijn stuk na je commentaar. Iedereen moet toch gewoon zijn mening kunnen geven zonder dat de ander beledigd is? Als je hier post betekent dat automatisch dat je ook meningen krijgt die niet louter positief zijn. Geen probleem hoor. Maar jouw recensies worden ondertussen allom gewaardeerd en zelfs verwacht, al was het alleen maar om de hoge amusementswaarde maar dan zou ik je weer te kort doen.:cooler:

Riky
31 oktober 2011, 11:15
Ik vind het erg mooi, maar het duurt wel erg lang. De variatie mag van mij sneller komen.

TimoSomers
31 oktober 2011, 15:36
Mooooooi hoor Pasqual, mooie sound!!!!!!

pasqual
31 oktober 2011, 20:57
@Riky en Timo: bedankt voor het luisteren. Te lang? mwoah...vind ik niet:cooler: Maar ik ben dan ook niet geheel onbevooroordeeld:sssh:

Riky
31 oktober 2011, 22:40
Ja misschien is het een idee om het wat meer aan te kleden met wat mysterieuze geluiden of zo? Ik zou zelf waarschijnlijk in deze vorm gaan skippen. En ik ben niet iemand die niet van lange intro's houd;)
Succes er mee! Ben wel nieuwsgrierig naar de rest!

The Lo Lands
1 november 2011, 15:40
Pink Floyd meets Ennio Morricone. Begin is spannend en sfeervol maar na een minuut of twee had ik toch graag al de gitaar erin horen komen. Live zou dit goed kunnen werken maar als nummer op een album zou ik het nummer iets minder lang maken. Verder heb ik er eigelijk niets op aan te merken :) Klinkt goed!

pasqual
1 november 2011, 16:41
@The lo lands: in eerste instantie zat er helemaal geen gitaar in! Ik wil ook niet meer als dit. maar hoe dan ook; dit is de definitieve versie. Bedankt voor het luisteren:ok:

pasqual
2 november 2011, 19:25
Ik heb het nummer wat achter dit intro komt ( Reflections ) even hier achter gemonteerd. Dan weten jullie wat de bedoeling is. Ik heb alleen het laatste stuk van Reflections genomen omdat het anders erg lang wordt en Soundclick wil volgens mij niet langer als 10 minuten uploaden. Het lied heet Faded Photographes. alles bij elkaar gaat het op onze CD meer dan 14 minuten duren, dacht ik:???: Ik merk wel dat er een behoorlijk verschil in beleving zit als je het lied over speakers of koptelefoon luistert. Mijn solo klinkt met een toegevoegde reverb over speakers naar mijn mening mooi maar over de koptelefoon ben ik er niet zo blij mee. Maar ja, je moet keuzes maken en ook een keer ophouden met mixen!

Enjoy:ok: : http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=11185573&q=hi

Fusion
3 november 2011, 08:58
Had m paar dagen geleden al geluisterd. Toch nog even n reactie. Ik vind de sounds erg mooi, en ik vermoede al dat ie t met 2 handen op 2 synths zou spelen (of een synth met een split oid), maar ik vind t als geheel too much. Het is *te*, het klinkt te overdone. Ik, persoonlijk, zou het tot 1/3 oid inkorten. De gitaar is een verademing en klinkt heerlijk. Complimenten!

pasqual
3 november 2011, 12:05
@fusion: bedankt! Heb je toevallig ook mijn laatste linkje beluisterd? Kijk maar ff 2 posts geleden.

Henri H
3 november 2011, 22:56
Muziek staat of valt vaak met de zanger(es), en voor mij valt het helaas, hoewel ik de muziek wel ok vind, maar ook niet meer dan dat.
Dat je gitaar kunt spelen wist ik al wel. ;)

pasqual
5 november 2011, 13:50
@H: bedankt voor het luisteren. Binnenkort post ik nog andere nummers zodra ze af zijn. Graag hoor ik dan nogmaals je commentaar, ook qua zang en compositie.