PDA

View Full Version : Nasty krakend geluid



Theije
29 mei 2003, 22:03
Sinds een paar dagen maakt mijn Valvestate een gruwelijk geluid de eerste 20 seconden dat ik hem aan heb, daarna gaat het gewoon weer weg.
Tis een beetje hetzelfde geluid als wanneer je je snoer in de input van je gitaar drukt terwijl je versterker aan staat maar dan de hele tijd.

Weet iemand wat dit kan veroorzaken?

wietse
29 mei 2003, 22:11
check je aan/uit schakelaar even kan wel eens de boosdoener zijn maakt een slechte verbinding waardoor de boel gaat storen.
kan ook een slechte potmeter zijn die effe tijd nodig heeft om goed te geleiden.
zou het toch zoeken in een verrotte of erg vuile schakelaar of potmeter.

Diedo
29 mei 2003, 22:43
klinkt misschien gek ... maar ik moest aan de galmveer denken...
die kan ook zoŽn geluid maken... als je je versterker een klein duwtje geeft dan kun je en horen... misschien is dat het?

Diedo

iam
29 mei 2003, 22:48
de galmveer maakt een soort 'dripping' sound...
niet echt verschrikkelijk vind ik...

hansies
30 mei 2003, 11:47
Hoi, ik heb hetzelfde probleem gehad, en heb het opgelost door de potentiometers te reinigen met een daarvoor geschikte spuitbus, maar het kan natuurlijk na verloop van tijd weer optreden, het ligt aan de slechte en goedkope kwaliteit van de gebruikte potmeters (heeft een expert me verteld). hopelijk is het hiermee opgelost.

succes
Hansies :-D

sash
31 mei 2003, 11:27
Sinds een paar dagen maakt mijn Valvestate een gruwelijk geluid


Goh je hebt de overdrive knop op dat ding gevonden :D

V!N
31 mei 2003, 14:56
Sinds een paar dagen maakt mijn Valvestate een gruwelijk geluid


Goh je hebt de overdrive knop op dat ding gevonden :D

:-D

Theije
31 mei 2003, 23:00
hah hah hah :D ik weet dat een valvestate niet alles is, maar heb jij 1500 euro voor een nieuwe amp voor me?

sash
1 juni 2003, 16:18
Nee sorry, helemaal op ;)

Maar om even op je vraag terug te komen. Ik denk ook dat het te maken heeft met de potmetertjes of jackplugjes. Mijn valvestate had dit namelijk ook.