PDA

View Full Version : twee delays



boston
26 oktober 2011, 19:45
Beste mensen,

Ik heb even een vraag, ik heb een DD7 en ik wil een DD20 gaan kopen, maar het liefst zou ik ze allebei op 1 tap tempo aansluiten, wat voor kabel heb ik hier voor nodig?
Ik tap met een fs 5u. Zelf zat ik te denken aan deze optie: http://www.feedback.nl/shop/product/pianos-en-keyboards/cordial-cfy-1.5-vpp-st2-mono-jack/100006024/116327
Maar je gaat van stereo naar 2 keer mono dus ik weet niet of dat werkt.

Alvast bedankt!

Buzzel
26 oktober 2011, 19:59
Moet je dan niet van mono naar 2keer mono gaan? IK weet niet of het werk, maar dat pedaal waar je de taptempo mee regelt heeft vast geen stereo out, en zo ja, dan is het vast niet bedoeld om 2 pedalen aan te sturen.

EDIT: zit inderdaad een mono out op, dan kan je er wel een stereo plug insteken, maar dan werkt het niet zoals jij wil. Denk dan wel van mono naar 2 keer mono.

boston
26 oktober 2011, 19:59
Nee idd, maar daar kan ik geen kabel voor vinden ;)

Buzzel
26 oktober 2011, 20:04
Kan je wel maken denk ik.

the sure thing
26 oktober 2011, 22:19
Het maken van een dergelijke kabel lijkt mij geen probleem. Maarre..... als je de DD20 koopt, heb je toch geen DD7 meer nodig? Tenzij je echt 2 delays tegelijkertijd aan wilt hebben staan.... Maar de DD20 kan ook stereo...

Mitch
27 oktober 2011, 10:45
Voor een ruimere dubbele delay kom je met de DD20 niet uit, die kan op zijn korte, eerste delay maar max 150ms geven uit mijn hoofd. Stereo heeft sowieso niet zoveel te maken met dubbele delay...

Nielsje
27 oktober 2011, 10:54
Iets wat tangentieel hier aan verwant is:

Als ik van een stereo delay m'n gitaar nou inprik op A, de output van A gooi in de B input, en dan de B output doorlus naar m'n amp, dan heb je toch in feite een dubbele delay?

Wordt dit niet gedaan om dat er dan te weinig controle over is? Nooit gezien namelijk.

Buzzel
27 oktober 2011, 12:04
Dan heb je van delay A maar een halve delay (allen links of rechts of zo).

tommus42
27 oktober 2011, 12:12
Voor een ruimere dubbele delay kom je met de DD20 niet uit, die kan op zijn korte, eerste delay maar max 150ms geven uit mijn hoofd. Stereo heeft sowieso niet zoveel te maken met dubbele delay...

Wel mee eens, proberen.
Mijn favoriete gefreak met twee delays (afgezien van the edge) De laatste gebruik je om het boeltje stereo te maken (mix maximaal, 1 herhaling). De andere kun je gebruiken voor soundscapes:ok:.

Nielsje
27 oktober 2011, 12:15
Dan heb je van delay A maar een halve delay (allen links of rechts of zo).

dat snap ik niet, waarom zou je maar een halve delay hebben?!

Buzzel
27 oktober 2011, 12:30
dat snap ik niet, waarom zou je maar een halve delay hebben?!

Nee het klopt wel wat je zegt, ben er niet bij.

Mitch
27 oktober 2011, 16:23
Output B geeft dan alleen wet. Als je die terugvoert naar input B krijg je in principe een wet signal dat opnieuw door de processor gaat...interessant, ik ga het vanavond eens proberen. Maar goed, het wordt natuurlijk pas écht interessant als je een tweede 'klok' hebt. Dubbele delay is met name interessant als ritmisch element met twee op elkaar afgestemde delays of als één slapback en één langere delay etc.

Schrevel
27 oktober 2011, 17:00
Je wil een splitter of gesplitste kanel voor 1 mono naar 2 mono, zoiets:
http://www.audiospares.com/home.php?cat=567

Nielsje
27 oktober 2011, 18:24
Output B geeft dan alleen wet. Als je die terugvoert naar input B krijg je in principe een wet signal dat opnieuw door de processor gaat...interessant, ik ga het vanavond eens proberen. Maar goed, het wordt natuurlijk pas écht interessant als je een tweede 'klok' hebt. Dubbele delay is met name interessant als ritmisch element met twee op elkaar afgestemde delays of als één slapback en één langere delay etc.

Woeps, dat is natuurlijk ook zo. Ik dacht alleen even aan een 'dubbele' delay, je weet wel: twee inputs, twee outputs (waarbij output zowel wet als dry heeft).
Anyway, ik denk dat je best wel leuk daarmee zou kunnen experimenteren, afhankelijk natuurlijk van hoe de outputs van je delay zijn opgezet.

Mitch
27 oktober 2011, 20:46
O wacht even, als je twee outputs gebruikt en output A gaat naar je amp, dan krijg je natuurlijk alleen droog signaal op je amp...

boston
27 oktober 2011, 20:50
Heb ondertussen al iemand gevonden die voor mij een Y kabel van mono naar 2x mono wil maken.
Ik wil een dubbele delay om een .8 noot over een kwart noot heen te delayen (is dat een werkwoord? )
Maar misschien voor andere mensen heb ik nog wel deze dingen gevonden:
http://www.brightonion.co.uk/dual-tap-tempo-switch/
&
http://www.jhspedals.com/jhspedals/JHS_Mini_Tap_Tempo.html

Nielsje
27 oktober 2011, 21:55
O wacht even, als je twee outputs gebruikt en output A gaat naar je amp, dan krijg je natuurlijk alleen droog signaal op je amp...

Ik bedoelde inprikken op A-in, A-out naar B-in, B-out naar je amp.

Liquid_Metal
27 oktober 2011, 23:15
Ik bedoelde inprikken op A-in, A-out naar B-in, B-out naar je amp.

Dat zet je beide kanten in serie. Moet kunnen volgens mij.