PDA

View Full Version : HNGD Epiphone 1961 50th SG special



Hotpepper01
26 oktober 2011, 16:53
Na lang wachten is hij vorige week binnengekomen. Een EPIPHONE 1961 50TH. SG SPECIAL. Met P90 elementen, binding op de hals, een heuse wraparound brigde en Wilkinson tuners. nou ja, het blijft een Epi (sorry Orpheo) maar toch wel lekker met een sixties hals. Lekker breed op de toets en geringe diepte. Net zo'n hals als mijn 1962 Gibson SG std.
De gitaar was slecht afgesteld. Maar met een grote schroevendraaier en een inbussleuteltje van 1,5mm was dat zo gecorrigeerd. De toets was kurkdroog. Een beetje lemonolie en nieuwe snaren en hupsakee, alles is weer okay. De Epi P90's klinken natuurlijk niet zo goed als de P90s van Gibson. Misschien dat ik dat nog ooit verander. Alle waar naar zijn geld, maar die 299 euries is ie mij toch wel waard. Een welkome aanvulling op de verzameling SG's...
Hier een plaatje.

http://hotpepper01.jalbum.net/vierlijns/slides/DSC09481.JPG

marco v
26 oktober 2011, 20:59
Mooimooimooi,
ik wacht nog even op de witte, maar erg sexy zo, ik ga sg's met de dag meer waarderen.

Luke-wannabe
26 oktober 2011, 21:58
Jaaaa, kicken zijn die! Ik bespeelde er pas eentje bij Feedback in Rotterdam en die heeft mijn vertrouwen in Epiphone weer een beetje gewonnen. Te gek resonante gitaar! Als deze net zo kicke is heb je daar een mooie aan!

Heel veel pezier ervan en van harte gefeliciteerd!

marco v
26 oktober 2011, 22:11
Heeft feedback ze dan ook?
Op de website staat het niet vermeld.
Ik koop hem namelijk liever bij een Hollands dozenschuiver dan bij een Duitse dozenschuiver(moet toch een beetje mijn bijdrage leveren aan de opbouw van de economie)

Luke-wannabe
26 oktober 2011, 22:17
Ik heb er een bespeeld dus...