PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel en Five Great Guitars in Heerlen



PLT
26 oktober 2011, 14:10
In de maand november kun je twee keer genieten van adembenemend gitaarspel. Op zaterdag 19 november komen de Five Great Guitars naar theater Kerkade. Met als drijvende kracht gitarist Jan Kuiper hebben de Five Great Guitars zich toegelegd op de ritmes van West-Afrika. Met bluesy gitaarlicks, virtuoze patronen, swingende baslijnen en de prachtige klanken van de Malinese gitarist en vocalist Habib Koité als special guest, nemen The Five Great Great Guitars het publiek mee op een reis door de rijke Afrikaanse muziekcultuur.

Maar dat is niet alles, op woensdag 30 november komt een van ’s werelds best gitaristen, namelijk Tommy Emmanuel, naar theater Heerlen. Hij heeft een schier eindeloos repertoire en voelt zich in elk genre thuis: jazz, klassiek, rock, country, you name it. Emmanuel wisselt in zijn spel baspartijen, slag, percussie en razendsnelle solo’s af en heeft bovendien – als rechtgeaarde Australiër – ook nog een paar funny stories in huis. In het voorprogramma staat Antonio Rey. Hij is in 2010 tot grootste jonge flamencogitarist van Spanje gekozen.

Voor meer informatie over beide voorstellingen ga naar www.parkstadlimburgtheaters.nl

-Martijn-
26 oktober 2011, 15:56
Het eerste wat ik dacht toen ik de titel van het topic las: Daar moet ik heen, Tommy Emmanuel samen met de Five Great Guitars!!!

Dan valt het bericht toch wel een beetje tegen...