PDA

View Full Version : Godin Freeway Classic Review



Thomk
26 oktober 2011, 13:42
Hey,

Maandag even langs de muziekhandel gegaan voor wat informatie over pickups. Ik had het idee om in mijn huidige schecter andere pups te stoppen omdat ik iets mis.

Na wat babbelen en een aantal kopjes koffie :rockon: vroeg hij mij is een Godin Freeway Classic te proberen. Eerste reactie was eigenlijk ah daar komt weer zoon Budget gitaar... Beetje zelfde idee wat ik ook eerst met mijn schecter had.

Maar tot mijn grote verbazing was dit echt een geweldige gitaar voor 600 euro!! Het blijkt dat alle onderdelen in Canada worden gemaakt en deze naar America worden verstuurd en vervolgens in elkaar worden gezet.

Zelf ben ik geen groot tremelo gebruiker. Dit komt hoogwaarschijnlijk door slechte ervaringen met mijn ibanez.( ik ben altijd van mening dat die dingen altijd je hele gitaar ontstemmen), echter wat bleek na veel verkrachting van de tremelo bleef de gitaar vrijwel op goede tuning, En dit allemaal voor 600 euro!.

Nu even het geluid; Altijd eerst even het acoustische geluid van de gitaar gehoord klonk geweldig. Dit betekent veel goeds als we versterkt gaan spelen!
In een aantal versterkers gestopt Egnater Renegade, Fender Blues Jun, Engl screamer, Orange rocker en wat een geluid van jazz tot metal van classic rock naar blues van country naar klassiek die Godin kan echt alles!.

Erg fijne stock pickups genoeg output en een erg veelzijdige H-S-H setup. Eniste nadeel vond ik persoonlijk 22 frets ipv 24 en een beetje gammele pickup switch.( dit kan natuurlijk ook door wat anders komen).

Veel keuze bij Godin je kan verschillende afwerkingen kiezen Zwart, soort van Sunburst en een soort van Blauwe burst, tempest geloof ik.

Verschillende nekken rosewood, maple ect ect.

Conclusie:

Prachtige gitaar voelt stevig aan en speelt super. De tremelo is geweldig en kan echt wel tegen een stootje. Geluid is geweldig meest veelzijdige gitaar die ik in jaren ben tegen gekomen.

600 euro niet gek!!!

Triggy
26 oktober 2011, 15:12
Godin maakt al jaren kwalitatief hoogstaande gitaren die en lekker spelen en goed klinken. Heb er zelf diverse (acousticasters, LGX) en dat zijn echt wel blijvertjes.

aaronstonebeat
26 oktober 2011, 15:41
Ik ken ze. Een bevriend gitarist heeft er één en daar heb ik vaker op gespeeld. Te gek ding.

SnoopWinckel
26 oktober 2011, 22:45
Ik denk dat mijn eigen Godin Detour (http://ralaudio.com/images/godin/detour.jpg) een uitgekleedde versie is van die Freeway Classic. Zelfde body en humbuckers, maar kortere mensuur en geen whammy bar of single coil pup.

Allesinds heel fijne gitaren die Godins, heel veel 'bang for the buck'.

Mr. Dynamite
26 oktober 2011, 23:00
Hier ook een Godin (http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Godin%20Artisan/DSC_0304-1.jpg), als main gitaar. Een artisan welliswaar. Erg fijn gitaartje van degelijke kwaliteit, maar volgens mij was je voor deze nieuw wel wat meer kwijt ;)

TimoSomers
26 oktober 2011, 23:49
Goed spulletje inderdaad!
Ik heb er een endorsement voor m'n akoestische gitaren maar ook de elektrische meuk is erg gaaf!

SnoopWinckel
27 oktober 2011, 08:54
Semi offtopic: heeft Godin de laatste jaren zelf de prijzen omhoog geduwd voor hun instrumenten of is dit een algemene evolutie? Ik heb mijn Detour medio 2009 van de muur geplukt voor een 350 euro (nieuw). Vandaag de dag vind je geen nieuw Godin instrument meer voor minder dan 600 euro (ongeveer)?

Mijn vraag is gebaseerd op de prijzen van Thomann en die van de lokale winkel waar ik wel vaker langs ga...

tomcat
27 oktober 2011, 13:31
Als je de kwaliteit van Godin vergelijkt met zgn. topmerken, dan heb je heel veel voor je geld. Het klopt dat ze wat duurder zijn geworden, maar dat zijn andere modellen van topmerken ook.
Bij voorbeeld: de 5th Avenue Kingpin. Een heel goede gitaar voor een pak minder geld dan de concurrentie. En eigenlijk geldt het zelfde voor hun andere modellen en zeker ook voor hun 'bijmerken' zoals Seagull, Art&Lutherie en La Patrie.
Ik heb drie Godins (5th avenue, LGX en Seagull mini jumbo SWS) en geloof me: alle drie top.
Ik denk dat ik nog nooit een negatieve review heb gelezen over Godin, zeker niet in de pers.
Nog een voordeel: ze zijn ook betaalbaar op de tweede handsmarkt.

Thomk
1 november 2011, 16:20
Zaterdag weer eens in de winkel geweest heb maar besloten om hem te kopen :P

Moet to 15 nov wachten wat ik wilde maple neck en die hadden ze natuurlijk niet:D

Geweldig ding !!!

Outline
2 november 2011, 04:04
Semi offtopic: heeft Godin de laatste jaren zelf de prijzen omhoog geduwd voor hun instrumenten of is dit een algemene evolutie? Ik heb mijn Detour medio 2009 van de muur geplukt voor een 350 euro (nieuw). Vandaag de dag vind je geen nieuw Godin instrument meer voor minder dan 600 euro (ongeveer)?

Mijn vraag is gebaseerd op de prijzen van Thomann en die van de lokale winkel waar ik wel vaker langs ga...

De Godin Session-serie begint toch echt onder de € 500,-...

SnoopWinckel
2 november 2011, 05:24
De Godin Session-serie begint toch echt onder de € 500,-...

Ehm... is er een smiley voor 'oops/my bad/verrek ik had beter moeten lezen?' :soinnocent: