PDA

View Full Version : Drummer (20) zoekt indie/britpop/rock-band (à la TDCC/GBTTZ/The Wombats) - omg. Z-Hol



mwaterl
26 oktober 2011, 12:29
Hallo,

Ik ben Marcel (al 13 jaar drummer).
Ik ben op zoek naar een band met ambitie. Geen coverband!

Hier volgt schematisch iets over mij:

Leeftijd: bijna 20
Plaats: Ik woon in Voorburg, bij Den Haag, maar ben zeker bereid te reizen (ik heb immers toch studenten-OV)
Muzikale ervaring: drums (13 jaar), zang (2 jaar), gitaar (puur voor de lol, ben er ook niet goed in)
Bandervaring: 9 jaar (voornamelijk in het christelijke circuit, waar ik me beperkt voel)
Ambities: Veel optreden en bekendheid. Groot worden met een band is mijn droom. Bij het oefenen veel spelen, maar ook rond de tafel zitten en praten over nummers/band/ambities/promo etc.
Wat voor muziek?:
Ik luister naar: Vampire Weekend, Coldplay, Foals, De Staat, Local Natives, Arctic Monkeys, Moss, The National, Balthazar, Two Door Cinema Club, The Wombats, Go Back To The Zoo
Wat ik zou willen maken: in de stijl van Two Door Cinema Club / The Wombats/ Go Back To The Zoo / Arctic Monkeys - ofwel lekker dansbare rock met zeker ook ruimte voor rustigere nummers.
Podiumervaring: 9 jaar (zie bandervaring)
Podiumverschijning: Ik sta graag in de spotlight en ben een showman, kan niet stilstaan als er muziek aanstaat. Ga helemaal los in de muziek. Dit is ook de reden dat ik me beperkt voel in de christelijke muziek.
Gear: Vanwege het wonen in een rijtjeshuis heb ik momenteel geen akoestische kit. Wel ben ik hiervoor aan het sparen. Oefenen zal dus ergens moeten waar een akoestische kit staat.

Ik zoek een band met dezelfde ambities en muzieksmaak als ik. Ik ben echt op zoek naar kwaliteit, mensen die toegewijd zijn en het willen gaan maken. Dus mensen die hun gitaar/bas/synth/stem van top tot teen kennen en beschikken over de nodige muziektheorie/songwritingskills.
Naast al deze serieuze shit hecht ik ook enorm veel waarde aan lol. Er moet lol worden getrapt in de band. De klik binnen de band is van enorm belang.

Als je interesse hebt, neem contact met me op! Volledig vrijblijvend natuurlijk. Kom vooral ook met je vragen!

Marcel