PDA

View Full Version : blues gitarist zegt ja tegen Kings of Leon project, wat nu



SaferSephy
26 oktober 2011, 11:31
de titel zegt het al. Ik heb dus ja gezegd tegen een Kings of Leon project, omdat het zo ongeveer de enige moderne rock is die nog een beetje is aan te horen (vind ik dan). Echter ben ik met m'n blues achtergrond (en voornamelijk jazz achtige inspiraties) wel op zeer vreemd terrein.

Eerste probleem dient zich aan met gear; ik speel op een strat, en een Fender Super Reverb Amp. Ik heb wel een Fulltone OCD maar daarmee houdt het wel op met wat rockyer gear. Ik kan gelukkig een LP lenen van iemand dus ik heb in ieder geval humbuckers tot m'n beschikking. Hopelijk krijg ik met die LP en die OCD wat voor elkaar... (iemand tips?)

Tweede probleem is dat:
1. Ik speel normaal nooit op de tel maar juist iets daarna (blues he)
2. Ik speel normaal nooit lang barree slagritmes achter elkaar (kramp!)

heeft iemand wat tips om me snel wat beter thuis te laten voelen in dit genre? Waar moet ik op letten bij deze muziek? (ter illustratie, van alle nummers die ik in moet studeren ken ik alleen Sex on Fire en Use Somebody :P )

Heibel
26 oktober 2011, 12:45
Speel met m'n bandje ook KOL en ook met 'n bluesachtergrond. KOL speelt gelukkig niet met bakken gain, dus met 'n OCD lukt dat prima. Ik doe het met 'n Carl Martin DC drive en dat is wel vergelijkbaar. Ik speel gewoon op 'n tele, ook geen probleem. Voor de lead (voor zover je daarvan kan spreken) is 'n delay wel lekker, althans ik gebruik het bv. bij Sex on fire en Use somebody..

Bij veel KOL rammelt in de leadpartijen de hoge E los mee. Als je dat eenmaal door hebt, zijn de meeste nummers 'n fluitje van 'n cent..

Succes!