PDA

View Full Version : Naja, zal ik dan ook maar eens iets posten?



Bins
29 mei 2003, 21:32
Dit is een minidisk opname uit het musicon.
Dus: gaar drumstel, gare bekkens, gaardere versterkers, warrum en licht beschonken band.

De "opnameapparatuur is: Herrie--> Sony koptelefoon-->sharp minidisk (jeez, wat zijn we toch punk ;) ). Ik heb nog een beetje zitten kutten met cooledit, maar hij is nog steeds heel zacht. Er zijn geen superharde cliks/pops, dus je kan je volume gewoon iets hoger zetten.

Dit nummer heb ik geschreven trouwens, de solo is ook van moi (en ja, ik ben ook degene die er een paar keer flink naast zit).

http://home.student.uva.nl/brian.goossen/hypocrisy.mp3 (wel ff rechts klikken bitte)

Omdat we, als alles loopt zoals het nu loopt, volgende week een studio(geen professionele) van binnen gaan bekijken, en dit een van de drie nummers wordt die op de "demo" komt, zou ik graag horen wat jullie ervan vinden. Als cooledit een beetje meewerkt post ik er zo wel nog 1.

Thanks

slayurrr
29 mei 2003, 22:39
dat whooo hoo hooo enzo vind ik niet zo cool in het nr en je moet echt effe een snellere solo der door heen gooien dat vind ik (persoonlijk) veel cooler in een snel nummer , voor de rest klinkt het gewoon wel leuk voor een punk nummertje en dan luister ik natuurlijk niet naar hoe crap het opgenomen is maar daar ken je zelf weinig aan doen. :)

Bins
29 mei 2003, 22:46
Die solo is juist langzaam, als het nummer ook vertraagd, en versneld dan toch? Ik kan trouwens zowizo niet veel sneller zonder slordig te worden.
Als je de Who-hoo's niet cool vond, is het volgende nummer nix voor jou denk ik.

http://home.student.uva.nl/brian.goossen/their%20kind.mp3 --> Dit nummer heeft de andere gitarist geschreven, ik vind em echt de pan uit beuken.

We snappen inmiddels wel dat we ook een nummer zonder whoo hoo op de demo moeten zetten :razz:

slayurrr
29 mei 2003, 23:24
kijk ik bedoel: het zou "cooler" zijn voor het nummertje zelf als je er een snellere solo in zou beuken inplaats van dat rustige solootje op de opname snapje? dat vind ik persoonlijk altyd wel cool bij zon nummertje, maarja je moet doen wat je zelf cool vind he 8-)

Bins
29 mei 2003, 23:59
Haha ja, ik snappem. Ik denk zelf dat het niet echt zou werken, maar er is veel ruimte voor improvisatie, dus misschien als ik een keer uit me pannetje ben... :)

Bedankt voor het luisteren iig. :listen:

bert k
30 mei 2003, 00:23
Hey
Tof punkliedje. Gewoon echt wel lekker. Whooohooo lekker laten zitten. Alleen klinken ze nu harder dan de leadzang en dat iis wel suf. Als je naar ouwe Engelse punkbandjes luistert hebben ze bijna allemaal koortjes, zelfs de meest dronken takkeherrie band deed het.
De solo kan ik wel hebben, maar hij is wel een beetje leeg. Waarom laat je hem niet verzuipen in de feedback? En halverwege de solo gaat de drummer weer naar dubbel tempo. Weet ik niet zeker of ik dat mooi vind. Het komt zo snel.

Verder nix te zeiken, ben benieuwd naar de demo!

Bins
30 mei 2003, 00:39
Cool man, bedankt.

De zanger zet zijn mic altijd wat zachter, omdat hij veel rondloopt (pieeeeeeeeep), die who-hooo's horen inderdaad op de achtergrond. Die tempo versnelling "hoort ook zo".

Wat vind je van het 2e liedje?

bert k
30 mei 2003, 01:05
Ja, dat is duidelijk dat het in de mix allemaal wel goed komt. Maar dat 'het zo hoort' is toch bullshit?Het is je eigen liedje, er hoort nix. Ik denk dat ik de solo wat te kort vind. Als je hem langer maakt, kan de drummer langer in die half-time beat blijven, en jij heb meer tijd om je solo op te bouwen. Maar doe gewoon wat je lekker vind klinken. Ik lul ook maar wat :D

Andere liedje vind ik beetje saai. Minder dan het eerste. Maar wel met mooie accoordjes, hou wel van mineur af en toe. Geen slecht nummer, maar niet voor de demo.

Bins
30 mei 2003, 08:01
:razz: Juist omdat het mijn eigen liedje is hoort het zo, ik bepaal dat namelijk ;) Er is niet echt ruimte in onze muziek voor lange solo's, en bovendien zijn na 4 maten mijn ideeen toch op. Ik ben het wel met je/jullie eens dat die solo beter kan, moet ik aan werken.

Zou je kunnen aangeven waarom je dat andere nummer saai vind? Wat mis je? Ik vond hem in het begin ook niet zo denderend, maar nu we hem een tijdje spelen, is het juist 1 van mijn favorieten geworden.

slayurrr
30 mei 2003, 10:49
tuurlijk je hoeft nix in het nummer want je schrijft het zelf en je kan der natuurlijk vanalles mee doen, zolang je der zelf tevreden mee bent is het goed :razz:

moretel
30 mei 2003, 13:28
Hypocrisy wordt volgens mij beter als het tempo iets lager is, het klinkt nu allemaal wat te gejaagd net als Their Kind, de solo vind ik er wel goed tussenpassen.
De zanger doet me trouwens af en toe aan Robert Smith van the Cure in het begin, voor seventeen seconds.

Their Kind vind ik wat eentoniger in vergelijking met Hypocrisi.

Zijn al jullie liedjes dit tempo ?

Bins
30 mei 2003, 13:57
Erm..ja :oops: (vrijwel) al onze liedjes zijn dit tempo :P , ook de covers die we spelen. Als we een set spelen zitten er ook wel een aantal "rustpunten" in (anders vallen mn klauwen dr echt af). Die zijn dan meer mid-tempo, of ska. Zeg maar in de verhouding 3 of 4 : 1. Maar bands zoals wij spelen toch optredens van 30, maximaal 45 minuten, dus dat trek je dan nog wel als band/publiek zijnde.

Hypocrisy had origineel wat meer langzame stukken, maar die hebben we versneld. Their kind spelen we meestal ook nog sneller dan op de opname, licht er een beetje aan hoeveel zin de drummer erin heeft :)

Robert Smith ken ik alleen van dat nummer "close to you"(???)Weetje wel. met die kam: ploing ploing.. :D Noem eens wat nummers van de cure waar onze zang op lijkt, vind ik wel grappig.

Mitch
30 mei 2003, 18:59
Eerste liedje is leuk, tweede ietsje minder, maar dat ligt mogelijk aan mij, want als ik meer dan één punk nummer hoor vind ik het al gauw teveel van hetzelfde worden. :oops:

Solo is niks mis mee, tempo verlaging is juist tof en keurig opgebouwd.

Achtergrondkoortje mag creatiever :D

Ik heb, mogelijk door het hoge tempo, wel steeds het gevoel dat de drummer er net naast zit, maar als ik scherp luister valt dat wel mee.

Bins
31 mei 2003, 22:42
Ik denk dat dat een beetje komt door die brij van herrie die uit de gitaar versterkers komt, je hoort de aanslag niet echt duidelijk. De drummer zit er iig bovenop, die gast is echt de kurk waar onze band op drijft.

Bedankt voor het luisteren man.

bert k
31 mei 2003, 23:24
:Zou je kunnen aangeven waarom je dat andere nummer saai vind? Wat mis je? Ik vond hem in het begin ook niet zo denderend, maar nu we hem een tijdje spelen, is het juist 1 van mijn favorieten geworden.

Ik denk dat ik te lang hetzelfde hoor, vordat er een refrein komt. Alle onderdelen zijn op zich wel ok, maar ik mis de afwisseling een beetje.

moretel
3 juni 2003, 13:02
Robert Smith ken ik alleen van dat nummer "close to you"(???)Weetje wel. met die kam: ploing ploing.. :D Noem eens wat nummers van de cure waar onze zang op lijkt, vind ik wel grappig.


Veel nummers van Boys don't cry

Neals
4 juni 2003, 23:59
misschien tof om als achtergrond koortje juist met de zanger mee te gaan, of de zanger whoohoo laten zingen