PDA

View Full Version : Mesa Mark III temperen...



groovieguitarguus
25 oktober 2011, 22:24
Ik heb een 60 watt MKIII.

Prima bak... echter is de MasterVolume nogal 'grof'...
Op 1 te zacht... (voor thuis) op 1,5 - 2 al veel te hard...
Het is GEEN Simul-class amp.
Wat kan ik (laten) doen??? Een potmeter met een veel langer verloop?
Er een buis uithalen 6l6?

Daarnaast, kan ik de 6L6 buizen straffeloos wisselen voor EL34?

Indien ik moet modificeren... wie is een hele goeie Mesa dokter?

Nocki
25 oktober 2011, 22:56
Volume pedaal of pot in de fx loop heb ik als een oplossing gezien.
Ik kan je helaas verder geen info geven maar het werkte wel.

guitarnijboer
25 oktober 2011, 23:55
Een buis erruit halen kan en je hebt nog geluid ook, maar het helpt je niet met je volumeprobleem en je krijgt een stevige brom.

Ik heb zelf de versie met 4 x 6l6 en die van mij kan probleemloos heel erg zachjes. (fluisterniveau) Dus of je versterker is stuk, of je hebt een gebruiksaanwijzing nodig denk ik.

Van Dattum
26 oktober 2011, 08:50
Power attenuator tussen de uitgang en de speaker misschien? Werkt bij mij prima! Ik ben erg blij met mijn Weber, ik kan mijn 50 watt buizencombo gewoon op 2-3 zetten en het volume terugregelen tot huiskamerniveau.

Bastin
26 oktober 2011, 09:48
Ik heb dezelfde boogie en het zelfde probleem

1 is te zacht en ik zit te milimeteren tussen de 1,5 en 2
waarbij 2 al pokkehard is.

Ik heb al wat geprobeerd met een extra volume regelaar in de loop. maar dat verpest mijn geluid weer.

Ik dacht eerst dat mijn master pot kapot was. deze was volgens mijn mesa schema 100k
Wil ik deze vervangen voor een orginele nieuwe adviseert en levert mesa een 250k.
Het lijkt mij dan hij dan NOG moeilijker te regelen is.

fastfolkert
26 oktober 2011, 12:42
Ik heb dezelfde boogie en het zelfde probleem

1 is te zacht en ik zit te milimeteren tussen de 1,5 en 2
waarbij 2 al pokkehard is.

Ik heb al wat geprobeerd met een extra volume regelaar in de loop. maar dat verpest mijn geluid weer.

Ik dacht eerst dat mijn master pot kapot was. deze was volgens mijn mesa schema 100k
Wil ik deze vervangen voor een orginele nieuwe adviseert en levert mesa een 250k.
Het lijkt mij dan hij dan NOG moeilijker te regelen is.

Zit er niet (al dan niet opzettelijk) een LIN potmeter in? Mijn Fender heeft dat ook en was ook beroerd te regelen. Verwisselen voor een LOG potmeter van dezelfde waarde loste voor mij het probleem op.

YMMV

interessander
26 oktober 2011, 13:35
Ik had een Twin Reverb die het zelfde probleem had en dat het dan aan de potmeter ligt dat lees je wel vaker.

Ik heb er met mijn MKIII echter geen last van, alhoewel ik deze niet thuis gebruik en ik kan me wel voorstellen dat thuis de master op 2 nogal overdreven hard is. Het probleem doet zich enkel voor op het clean/crunch kanaal neem ik aan, de lead heeft zijn eigen tweede mastervolume.