PDA

View Full Version : Ceriatone tussenhandel?



refused199
25 oktober 2011, 20:25
Ik kwam zojuist deze advertentie tegen op gitaarmarkt:
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=149398
Wat is dit voor tussenhandel?
Weet iemand hier meer over en zou dit in overleg met Ceriatone geweest zijn?
Het klinkt mij nogal gek in de oren, ze bieden je niks, dit kun je zelf toch ook?
Misschien kunnen ze door grotere oplages in 1 keer te laten komen ergens wat kortingen krijgen en kunnen ze de douane-kosten wat spreiden. Maar daarnaast zullen ze er ook wat aan willen verdienen en dan houdt volgens mij alleen de tussenpersoon er wat aan over en betaal je als consument uiteindelijk ongeveer hetzelfde bedrag toch?

Mr. Dynamite
26 oktober 2011, 01:01
Waarschijnlijk zijn ze gewoon dealer en of servicepunt voor Ceriatone. Ik moet nog maar eens zien of je dan uiteindelijk goedkoper uit bent. Grote oplages zou kunnen, maar meestal zijn er veel custom orders dus dat is wel een lastige dan..

peter_heijnen
26 oktober 2011, 08:54
Het zal er op neer komen dat deze dealer ceriatone heeft weten te overtuigen dat zij de exclusieve dealer voor europa mogen worden en ceriatone daarmee een hoop gedoe uit handen nemen. Je kunt dan niet meer rechtstreeks bestellen, alleen nog via de dealer, en dat wordt idd duurder.

o0rollo0o
26 oktober 2011, 09:12
Ik zou het wel mooi vinden, ik zit eigenlijk een beetje te gassen op de afd #35 alleen het importeren houdt mij een beetje tegen.

Hendriks
26 oktober 2011, 09:17
Ik zou het wel mooi vinden, ik zit eigenlijk een beetje te gassen op de afd #35 alleen het importeren houdt mij een beetje tegen.
Er veranderd weinig , de kosten moeten gewoon betaald worden , ze zullen het "voorschieten",maar je betaald gewoon.

Einzeln
26 oktober 2011, 09:47
Is dat dan tube amp care? http://www.tubeampcare.nl/

refused199
26 oktober 2011, 10:37
Ik mag toch hopen dat dit dan niet de enige weg wordt waarop je Ceriatone kunt bestellen.
Bovendien vind ik het al niet zo netjes uit de verf komen dat je dit soort advertenties, zonder verdere informatie, vroegtijdig op internet post. Dan ga ik me al snel afvragen waarom zo'n kleine onprofessionele ''onderneming'' mijn artikelen zou moeten gaan bestellen in maleisië bij de leverancier die ik veel makkelijker zelf ook kon benaderen vanwege z'n geweldige service.

Van dit soort tussenpersonen wordt ik altijd een beetje wantrouwig, want wat is nou precies de meerwaarde voor ons? Zoals gezegt, je betaalt extra kosten uiteindelijk toch zelf, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de service. Is de eindverantwoordelijke dan toch Ceriatone en wordt die ''Ceriatone europe'' daarin ook enkel een doorgeefluik, of levert deze direct dezelfde snelle service als Ceriatone? Dat laatste moet je nog maar bezien!

Okee, Ik begin direct al met kritische vragen voordat er daadwerkelijk een probleem is ontstaan, maar dat roep je over jezelf af wanneer je dit soort advertenties online zet natuurlijk...

Hendriks
26 oktober 2011, 10:56
Momenteel is Verelec dealer van Ceriatone , nu die heeft aangegeven dat die er mee gaat stoppen , is iemand anders er in gedoken .
Maar afwachten hoe dit gaat werken , ik vond het wel prettig zoals het was met Verelec.

refused199
26 oktober 2011, 11:10
Dat had ik nog helemaal niet meegekregen joh, zie ik nou pas.
Het wordt dan inderdaad maar afwachten hoe dit zich gaat vormen, al krijg ik het idee (mede door de gebruikte naam) dat dit meer een distributeur is dan een dealer.

bass blom
26 oktober 2011, 11:12
Dat had ik nog helemaal niet meegekregen joh, zie ik nou pas.
Het wordt dan inderdaad maar afwachten hoe dit zich gaat vormen, al krijg ik het idee (mede door de gebruikte naam) dat dit meer een distributeur is dan een dealer.

ja, de naam komt als importeur over.
die rechtstreeks aan klanten verkoopt?
dat gaat herrie geven.

Mr. Dynamite
26 oktober 2011, 11:39
Ik geloof niet dat het er op vooruit kan gaan, meer personen is meer kosten, en de optimale service die Nik had zul je denk ik ook niet meer terug vinden.. Maar misschien kun je ook gewoon nog wel rechtstreeks bestellen?

Mitch
26 oktober 2011, 13:03
Als je als 'bedrijf' gratis gaat adverteren op Gitaarmarkt terwijl duidelijk wordt aangegeven dat het alleen voor paritculieren is bedoeld ben je in mijn ogen sowieso al loser van de maand.

Orpheo
26 oktober 2011, 13:15
Ik geloof niet dat het er op vooruit kan gaan, meer personen is meer kosten, en de optimale service die Nik had zul je denk ik ook niet meer terug vinden.. Maar misschien kun je ook gewoon nog wel rechtstreeks bestellen?

op de site van ceriatone zie ik niks dat je niet meer direct kan bestellen.

refused199
26 oktober 2011, 13:26
Overigens ook niet iets over 'Ceriatone Europe'.
Daarom is het zo lekker handig van die Delftenaar om vroegtijdig een advertentie te plaatsen, de professionaliteit straalt er vanaf..
Maargoed, eerst eens zien of er nog meer informatie verstrekt wordt.

marc_o
26 oktober 2011, 13:56
ja, de naam komt als importeur over.
die rechtstreeks aan klanten verkoopt?
dat gaat herrie geven.


Klopt, er is al een bekende importeur die winkeltje speelt, en dat is zeer ongezond.
Wij worden ook een paar maal per week gebeld of we niet rechtstreeks een Diezel of Mayones kunnen leveren, maar ik denk dat onze klanten ze dan (terecht) terug zullen sturen!

Pepe
26 oktober 2011, 14:04
Ik zie de meerwaarde ook niet, er is geen service die daarvoor al niet was, en nog steeds blijft en dat is toch een beetje de niche van de middle man, extra service.
En wat is dat met Nico? Betekent dat dat ie nou geen pakketten van Ceriatone meer in elkaar wil zetten?

Als je dealer van Ceriatone wil zijn dan zou je nog sneller en accurater op emails moet reageren dan Nik wat op zich al een hele uitdaging is.

Einzeln
26 oktober 2011, 20:11
Ik had begrepen dat Ceriatone geen pakketten meer deed. Dus alleen nog volledige amps.

refused199
26 oktober 2011, 21:07
Nico de Roode,
Dat doen ze nog wel hoor, maar niet meer aan particulieren. Enkel nog aan kleinschalige bouwers.

Pepe,
Nou dat laatste van dat mailen is voor als nog niet het geval, van Nik ben ik gewend dat hij soms binnen een paar minuten terug mailt. 'Ceriatone Europe' heb ik gisteren gemaild met een aanvraag van de prijslijst, een standaard mailtje zou je zeggen, maar het lijkt alsof ze die nog moeten maken want ze doen er onderhand al meer dan een dag over..:seriousf:

Orpheo
27 oktober 2011, 01:58
Ik heb Nik maar direct gemaild. Het is allemaal erger dan het lijkt. Ze zijn in onderhandeling met een paar mensen om de algehele distributie te doen in Europa, maar dan moeten ze voldoen aan een paar eisen. een boel, eigenlijk, en Nik vindt tot nu toe niemand geschikt. Tot nader order is er dus eigenlijk niks aan de hand. Pas als er een echte distributeur tussen komt, zal er wat anders lopen her en der. Het idee wordt geloof ik dat de distributeur ietsjes duurder wordt, maar niet veel. De distributeur moet dus wel zelf de amps bouwen heb ik begrepen; die amps gaan dan dus niet meer in Maleisie gemaakt worden! Maar direct bestellen moet ook nog kunnen .

Pepe
27 oktober 2011, 09:14
Hmmm... de lage loonkosten daar houden de prijzen laag, als dat door iemand hier gedaan gaat worden lijkt me dat behoorlijk veel impact te hebben op de prijs. Maar misschien besteden ze het wel uit aan een gesubsidieerde sociale werkplaats.
Deze tip geheel gratis voor de aankomende importeur.

Mitch
27 oktober 2011, 09:41
Ik heb Nik maar direct gemaild. Het is allemaal erger dan het lijkt. *relativerend verhaal* .
Het is dus minder erg dan het lijkt, bedoel je?

refused199
27 oktober 2011, 11:19
Dan ben ik benieuwd hoe het inderdaad uitpakt. Wel fijn overigens dat Nik zelf kritisch selecteert en dat we rechtstreeks kunnen blijven bestellen.
Afwachten dus.

Toaster
27 oktober 2011, 12:55
Als ik iets bij Nik bestel, wat zijn dan de verzendkosten en de invoerrechten, BTW enz?

Ik bedoel ik ga even uit van de prijs op zijn site voor een complete head.
Wat moet ik er bij optellen?

erwin_ve
27 oktober 2011, 13:07
Als ik iets bij Nik bestel, wat zijn dan de verzendkosten en de invoerrechten, BTW enz?

Ik bedoel ik ga even uit van de prijs op zijn site voor een complete head.
Wat moet ik er bij optellen?

((Prijs+verzendkosten)x7% gegokt? aan douanerechten)x19%BTW+10-15euro afhandelkosten (UPS/DHL)
Verzendkosten zijn bepaald ahv gewicht, kun je zelf opzoeken op zijn site.

Toaster
27 oktober 2011, 13:22
dus je betaald douane en btw over de verzendkosten?

bass blom
27 oktober 2011, 13:23
grofweg moet je rekenen 25% (of 23,nogwat)

Toaster
27 oktober 2011, 13:33
nou dan is die "nieuwe" leverancier niet duurder volgens mij hoor.

refused199
27 oktober 2011, 13:36
Hoe weet je dat nou weer? Daar zijn toch nog geen prijzen van bekent?

Toaster
27 oktober 2011, 13:41
Moet je gewoon mailen.

Toaster
27 oktober 2011, 13:51
ik zou trouwens nooit iets bestellen bij iemand zonder kvk inschrijving en website en officiele dealererkenning.

refused199
27 oktober 2011, 13:52
Moet je gewoon mailen.

Ja ik zit al dagen te wachten...:???:
Op het moment dat ik dit topic poste had ik de adverteerder al gemaild.

Orpheo
27 oktober 2011, 15:01
Het is dus minder erg dan het lijkt, bedoel je?

uh ja. dank je :P

Ceriatone-Europe
28 oktober 2011, 12:46
Beste lezers,

Ik begrijp dat onze 'tussenkomst' tussen Ceriatone in Maleisie en de rechtstreekse afnemer wisselende reakties veroorzaakt.

Wellicht e.e.a. ter verduidelijking;

- De advertentie is in eerste instantie geplaatst als 'test'om te zien of er voldoende animo zou zijn. Dit is zeer zeker het geval! Wellicht zullen de ondernemers onder jullie hier alle begrip voor hebben. Hierdoor is alles in een stroomversnelling geraakt en kan het wat langer duren voordat we een reaktie kunnen geven op jullie e-mails. Dit komt ook mede door het grote aantal e-mails die wij ontvangen.
- De reden waarom we hier in zijn gestapt is puur omdat wij het merk Ceriatone erg hoog hebben zitten en willen uitbreiden op een meer toegankelijkere manier voor de gitaristen in Nederland en later in Europa. Geen gezeur meer met import-gedoe etc. Daarnaast is het doel om op termijn een voorraad te houden, zodat jullie ook een versterker kunnen uitproberen, zonder af hoeven te gaan op een minder geschikt Youtube-filmpje.

Wij zullen onder geen enkel beding zelf de versterkers in elkaar gaan zetten. Dat gaat al jaren prima in Maleisie, dus hieromtrent geen zorgen!

Onze website wordt hard aan gewerkt, evenals de rest van de bedrijfscomponenten die nog opgezet moeten worden. Graag jullie begrip hiervoor.

Ik hoop dat e.e.a. nu een stukje duidelijker is geworden.

Rock on!

Ceriatone-Europe
28 oktober 2011, 12:48
Ja ik zit al dagen te wachten...:???:
Op het moment dat ik dit topic poste had ik de adverteerder al gemaild.

Alle mails zijn beantwoord op dit moment, ben bang dat ik jouw vraag niet heb ontvangen, of hij is toch al de afgelopen dagen beantwoord...?

erwin_ve
28 oktober 2011, 13:03
!
Wie is de man achter Ceriatone europe?

Ceriatone-Europe
28 oktober 2011, 13:12
Wie is de man achter Ceriatone europe?

Beste Erwin,

Dat zijn 2 man; Eric-Paul en Bas. Beide gitarist en houden van mooie versterkers! Samen zijn we al een aantal jaren actief als ondernemer en zodoende hier 'tegen aan gelopen'.

Gr Bas

bass blom
28 oktober 2011, 13:17
en hun achternamen durven ze niet te noemen?

Ceriatone-Europe
28 oktober 2011, 13:40
en hun achternamen durven ze niet te noemen?

Mochten er verdere vragen zijn, dan beantwoorden we die graag per e-mail, ook over naam en adresgegevens indien gewenst. :)

allochthomas
28 oktober 2011, 13:49
Als ik het goed begrijp kan ik dus met een wens voor bijv een aangepaste jtm45 naar jullie toe komen en dan plaatsen jullie die bestelling bij ceriatone, die bouwt en verscheept de versterker dan naar jullie waarna ik hem kan ophalen? Wat voor een financiële voordelen zitten hier aan tov direct bij ceriatone bestellen?

Einzeln
28 oktober 2011, 14:09
Beste lezers,

Ik begrijp dat onze 'tussenkomst' tussen Ceriatone in Maleisie en de rechtstreekse afnemer wisselende reakties veroorzaakt.

Wellicht e.e.a. ter verduidelijking;

- De advertentie is in eerste instantie geplaatst als 'test'om te zien of er voldoende animo zou zijn. Dit is zeer zeker het geval! Wellicht zullen de ondernemers onder jullie hier alle begrip voor hebben. Hierdoor is alles in een stroomversnelling geraakt en kan het wat langer duren voordat we een reaktie kunnen geven op jullie e-mails. Dit komt ook mede door het grote aantal e-mails die wij ontvangen.


Rock on!

Nu ben ik geen ondernemer. Ik denk niet als ondernemer maar als klant. Als potentiele klanten nu al excuses krijgen te horen van een toekomstige onderneming, dan beloofd dat weinig goeds. Succes!

Ceriatone-Europe
28 oktober 2011, 14:09
Als ik het goed begrijp kan ik dus met een wens voor bijv een aangepaste jtm45 naar jullie toe komen en dan plaatsen jullie die bestelling bij ceriatone, die bouwt en verscheept de versterker dan naar jullie waarna ik hem kan ophalen? Wat voor een financiële voordelen zitten hier aan tov direct bij ceriatone bestellen?

Hoi Thomas,

Over financiële voordelen heb ik niet gesproken. Wij zijn van mening dat we een grote groep gitaristen kunnen voorzien van een Ceriatone, welke het juist niet zagen zitten een betaling naar Maleisie te sturen en af te wachten wanneer hun versterker eens komt. Vooralsnog is het gewoon mogelijk om bij Nik zelf te bestellen.

Mitch
28 oktober 2011, 18:59
Je hebt als bedrijf gebruik gemaakt van de gratis advertenties op Gitaarmarkt, terwijl daar duidelijk vermeld staat dat dat niet bedoeld is voor bedrijven maar uitsluitend voor particulieren.
Je gebruikt je bedrijfsnaam als nickname en dat is verboden (misschien later oké als sponsors een eigen hoekje krijgen in het forum, dit is nog in bespreking, maar zeker als je geen sponsor bent gaat die vlieger niet op).
Je hebt hier nu een leuk verkooppraatje zitten houden voor jezelf. Een stukje discussie is leuk, maar het verschil tussen discussie en reclame is niet zo moeilijk.
Voor iedereen die informatie wil, die moet maar mailen.
Slotje en een ban.