PDA

View Full Version : Leegverkoop Doetinchem



Oshiri
25 oktober 2011, 11:55
Ik keek gister bij mijn locale gitaarwinkel in de ramen en zag dat ze gingen stoppen en dus alles goedkoper weg doen!

Dit gaat om Muziekhuis Vriese (http://www.vriese.nl) in Doetinchem (Gelderland)
Wat ik zo op de site kan zien geven ze best aardige kortingen!
Ik zou zelf wel willen gaan, maar omdat ik volgende week ga verhuizen mag ik van m'n vriendin er niet in de buurt komen.. Ze kent me :soinnocent:
De verkopen begint vanaf.

VERKOOP START - GEWIJZIGDE OPENINGSTIJDEN:
Donderdag 27 Oktober 10.00-18.00u
Vrijdag 28 Oktober 10.00-21.00u
Zaterdag 29 Oktober 10.00-17.00u

Hopelijk kan ik hier nog iemand blij mee maken.

bass blom
25 oktober 2011, 12:16
lijken me vrij gewone prijzen voor gitaren.

Mr.Fingers
25 oktober 2011, 12:24
Ik wou het net zeggen, 1800€ voor een Fender AVRI Jazzmaster is de standaard prijs hoor.

bass blom
25 oktober 2011, 12:30
endan:

Zondag 18 December Michel Voncken

OPEN van 11.00 tot 16.30 uur!

waarom doe je dat als je echt gaat stoppen?
zie je wel vaker tegenwoordig, winkels die al jaren totale leegverkoop aan het houden zijn..

Oshiri
25 oktober 2011, 12:36
ah, klonk het alweer spannender dan dat het eigenlijk is dus :p

Ernest01
25 oktober 2011, 17:04
lijken me vrij gewone prijzen voor gitaren.

Vandaar de toevoeging op hun site :

Wij zullen al onze muziekinstrumenten afprijzen en u betaalt uiteraard minder dan onze internetprijs in onze webshop!

en:

Tijdens de opheffing betaalt u minder dan onze internetprijs.

Of zie ik dat verkeerd :???:

Thiez
25 oktober 2011, 17:11
Hm jammer dat ze weg gaan (denk ik). ben er zelf nooit geweest maar heb er altijd wel een keer willen komen. Leek mij echt mooie winkel om keer rond te lopen.

Triggy
25 oktober 2011, 17:29
Prima zaak, mooie collectie gitaren (met name acoustisch) en
uitgebreide collectie digitale piano's.
Jammer dat ie dicht gaat.

Hoogie
25 oktober 2011, 17:49
endan:

Zondag 18 December Michel Voncken

OPEN van 11.00 tot 16.30 uur!

waarom doe je dat als je echt gaat stoppen?
zie je wel vaker tegenwoordig, winkels die al jaren totale leegverkoop aan het houden zijn..

Door gezondheidsreden gaat Vriese dicht en niet om te stunten.

arcane
25 oktober 2011, 18:08
Ja, hadden ze eerder moeten beslissen, heb nu net een huis gekocht, nu heb ik geen geld meer over :(

Hoogie
25 oktober 2011, 18:29
Ik heb nog wat bonnen liggen, dus a.s donderdag maar eens langs wippen.:ok:

arcane
25 oktober 2011, 18:53
Ik heb nog wat bonnen liggen, dus a.s donderdag maar eens langs wippen.:ok:

Goh, hoe kom je toch aan die bonnen? ;)

bass blom
25 oktober 2011, 18:54
Ik heb nog wat bonnen liggen, dus a.s donderdag maar eens langs wippen.:ok:

als ze echt dicht gaan zou ik dat zeker doen ja :D

ghost-rider2006
25 oktober 2011, 20:32
prijzen zijn niet echt super

eerder aan de hoge kant

marter544
25 oktober 2011, 20:46
prijzen zijn niet echt super

eerder aan de hoge kant


ff lezen..

Dickiedik
26 oktober 2011, 13:32
Ik ga morgen waarschijnlijk daar een kijkje nemen ivm aankoop van een gitaartop die thuis goed te gebruiken is (o.a. ook headphone uitgang). Als er iemand een concrete prijs wil weten van een versterker wil ik morgen best even informeren. Bericht kan beste via PM.

lindstrom
26 oktober 2011, 15:04
Ik vind het idd niet echt goedkoop nee....

Riky
26 oktober 2011, 16:13
Ik vind het idd niet echt goedkoop nee....

Leest nou niemand even?
Ze gaan niet de gehele webshop updaten. Gewoon in die 3 dagen langskomen om je slag te slaan. De prijzen online kloppen dus niet.

Dit is denk ik geen stunt. Deze winkel is net nieuw en dan kun je dit soort stunts maar lastig veroorloven.

Jammer! Vond hun oude zaak altijd veel sfeervoller, gezelliger en iets kundiger personeel, maar als het gaat om moderne muziek winkels was/is dit een hele mooie winkel. Ik ga vrijdag toch ff een kijkje nemen.

nickofzo
27 oktober 2011, 00:37
inderdaad.. op de prijzen die er staan gaat nog eens 10 tot 50 procent vanaf..

d1rk
27 oktober 2011, 15:11
Heb even gekeken vandaag:

Van alle gitaren en versterkers gaan nog eens 10% af, van de linkshandige versies gaat 15% van af.

Niet echt bijzonder lijkt me.

bass blom
27 oktober 2011, 15:37
Heb even gekeken vandaag:

Van alle gitaren en versterkers gaan nog eens 10% af, van de linkshandige versies gaat 15% van af.

Niet echt bijzonder lijkt me.

nee, dat is behoorlijk laf.

Riky
27 oktober 2011, 15:41
nee, dat is behoorlijk laf.

Inderdaad:s terwijl ze normaal toch aardig korting geven. Misschien gaat het met de dag omhoog?

Dickiedik
27 oktober 2011, 16:13
Jep vandaag ook geweest. Volgens mij blijven ze open zolang ze nog een voorraad hebben. Op de meeste producten zit dus een korting van ca 10%, en verwacht dat de korting hoger gaat worden als de winkel leger gaat worden, maar helaas is het niet zo interessant als dat deze aan stond gekondigd.

Wel interessant zijn de ENGL en LINE6 versterkers, die zijn wel met ca. 30% korting, maar daar moet je maar net naar op zoek zijn.

thierry1982
27 oktober 2011, 20:05
Al het top spul hebben ze al doorverkocht aan andere bedrijven + dat Vriese wordt overgenomen door een ander bedrijf. Ze hebben teveel voorraad waardoor het voor de geinteresseerde partij niet mogelijk is om de boel nu over te nemen, vandaar de uitverkoop.

marter544
27 oktober 2011, 20:35
Vandaag met een collega gitarist geweest... Resultaat: 1 Elevenrack met 30% korting (510 euro uiteindelijk, tegenover 689 bij Thomann), en een akoestische gitaar met 30% korting. Ook een bassamp met 40% korting. De elektrische gitaren waren niet echt afgeprijsd idd. De mengpanelen gingen wel met 50% korting weg, pedaaltjes en versterkers waren ook een stuk goedkoper.

sandert1978
28 oktober 2011, 11:09
Ook ik ben gisteren even gaan kijken. De kortingen op de gitaren vond ook ik wat minder spectaculair, 10 op de grotere merken en tot 20% op het lagere segment.

Wel heb ik een Boss RC-3 looper (-20%) en een MXR MC-401 line driver/booster(-30%) meegenomen.

Zouden de kortingen, naarmate de uitverkoop vordert, verder oplopen? Misschien dat ik dan nog even terug moet;-)

DaanW
29 oktober 2011, 13:08
Ookal woon ik 2 minuten fietsen van Vrieze, ik heb er nog nóóit wat gekocht(ok vooruit, snaren koop ik er altijd wel). Altijd al een k*tzaak gevonden.
De enige grote aankoop die ik er deed was mn eerste gitaartje, was nog in de tijd van het oude pand.
Toen vond ik het al een dooie zaak zonder sfeer en niet erg vriendelijk personeel.
Toen ze het nieuwe pand neer gingen zetten hoopte ik dat het anders zou worden. Niet was minder waar.

Net toch even wezen kijken. Maar zoals al eerder werd gezegd: wat een laffe kortingen zeg.
Op gitaren en bassen 10 en 20%. Inclusief die korting zitten ze een beetje op de normale verkoopprijs.
T is dat ik weet wat de gezondheidsredenen zijn anders zou ik haast zeggen dat dit gewoon een stunt is om wat extra omzet te genereren.

Kritz
29 oktober 2011, 13:21
Ookal woon ik 2 minuten fietsen van Vrieze, ik heb er nog nóóit wat gekocht(ok vooruit, snaren koop ik er altijd wel). Altijd al een k*tzaak gevonden.
De enige grote aankoop die ik er deed was mn eerste gitaartje, was nog in de tijd van het oude pand.
Toen vond ik het al een dooie zaak zonder sfeer en niet erg vriendelijk personeel.
Toen ze het nieuwe pand neer gingen zetten hoopte ik dat het anders zou worden. Niet was minder waar.

Net toch even wezen kijken. Maar zoals al eerder werd gezegd: wat een laffe kortingen zeg.
Op gitaren en bassen 10 en 20%. Inclusief die korting zitten ze een beetje op de normale verkoopprijs.
T is dat ik weet wat de gezondheidsredenen zijn anders zou ik haast zeggen dat dit gewoon een stunt is om wat extra omzet te genereren.

Wat er daar gebeurd is niet uniek hoor. Bij ons worden ook zo'n laffe streken uitgehaald. Uitkijken is de boodschap!!!!. Je hoeft het zeker niet te aanvaarden om als klant (wat je ook maar koopt) onvriendelijk te worden behandelt.

Buzzel
29 oktober 2011, 17:38
Ik heb het inderdaad ook niet zo hoog zitten met Vriese hoewel ik het toch jammer vind dat de winkel dicht gaat (lijkt me dan dat hij dicht gaat). Want ze hadden een geweldige voorraad Fenders en Gibsons. Tijdje geleden heb ik daar zowat elke gitaar geprobeerd, en beleeft weg gegaan met 2 E snaren :soinnocent:

arcane
29 oktober 2011, 17:54
Vroeger vond ik de service ook niet top, maar de laatste jaren werd ik eigenlijk altijd vriendelijk behandeld, en ook met testen was altijd alles mogelijk. Vooral Job is erg behulpzaam.
Als het goed is zal de winkel niet verdwijnen. Er zijn gegadigden om de zaak over te nemen, echter staat er te veel kapitaal in de winkel, dat moet dus minder worden, vandaar de uitverkoop.

Outline
30 oktober 2011, 00:00
Als er te veel kapitaal in de winkel staat, zegt dat genoeg over degene die de winkel over wil nemen. Die heeft blijkbaar toch niet genoeg kapitaal om de winkel over te nemen. Want hij zal de winkel straks toch ook gevuld moeten krijgen met materiaal. Of wil hij een half lege winkel of de helft van de winkel sluiten? Of je krijgt weer zo'n constructie dat een groot deel van de winkelvoorraad nog eigendom van de importeur is. Dat zijn ook niet de beste constructie's die eigenlijk een voorspelbare afloop hebben...

Daarnaast kan het ook een reden zijn die met de sluiting te maken heeft: winkel (die niet loopt?) vol spul en geen geld op de bank. En als je weet hoe slecht de business op het moment is....

Korte samenvatting van middagje muziekwinkels afgaan:
-Wessing in Den Bosch is (zo goed als) helemaal leeg en er loopt bijna geen personeel meer. Is altijd volle winkel met veel personeel geweest. Niet altijd kundig, maar toch.
-Klomp in Den Bosch kan er geen pijl op trekken: vrijdag ontzettend druk, op zaterdag geen man te zien (normaal andersom). Ziet vooral de goedkopere modellen de deur uit gaan.
-Klundert in Oisterwijk: Op 'n zaterdag is het erg rustig in de toko. Medewerker van de gitaar-afdeling meldt in geen tijden meer een gitaar boven de € 1000,- verkocht te hebben. En er hangt leuk speelgoed genoeg...

Tel daarbij op dat de hele 2dehands markt eigenlijk op z'n gat ligt en je weet hoe we er voor staan...

BamBuFan1
30 oktober 2011, 19:12
Ookal woon ik 2 minuten fietsen van Vrieze, ik heb er nog nóóit wat gekocht(ok vooruit, snaren koop ik er altijd wel). Altijd al een k*tzaak gevonden.
De enige grote aankoop die ik er deed was mn eerste gitaartje, was nog in de tijd van het oude pand.
Toen vond ik het al een dooie zaak zonder sfeer en niet erg vriendelijk personeel.
Toen ze het nieuwe pand neer gingen zetten hoopte ik dat het anders zou worden. Niet was minder waar.

Dat zijn helaas precies ook mijn ervaringen met die zaak.

nickofzo
30 oktober 2011, 19:16
vandaag geweest, phoe best druk, nog ff her en der op gepingeld.
thuisgekomen met;

2 pakjes acoustische snaren voor men pa
jacksnoer geen idee hoeveel meter
en gitaarstandaard voor 5 gitaren

koste me 31 euro bij elkaar

Riky
30 oktober 2011, 19:17
Mijn ervaring is vooral dat je eigenlijk alleen maar spul van de grote merken hebben en dan ook nog eens 10 exact dezelfde producten.

Zoals gezegd vond ik de oude winkel nog wel iets hebben, maar in het nieuwe pand ontbrak het aan kunde en diversiteit. Zo'n grote winkel en vaak geen 1 ehx, washburn of london city product te vinden...

nickofzo
30 oktober 2011, 21:35
ik moet toch zeggen die faded halsjes (gibson sg enzo) liggen toch wel erg lekker..

Outline
31 oktober 2011, 01:51
Voor wie het nog niet weer: De uitverkoop gaat volgende week gewoon door! Check daarvoor de site maar even.

nickofzo
4 november 2011, 00:18
ff gekopie paste voor de luie mensen;)

Donderdag 3 november 10.00-18.00u
Vrijdag 4 november 10.00-21.00u
Zaterdag 5 november 10.00-17.00u

bass blom
4 november 2011, 07:51
ook maar ff dan :D



zie je wel vaker tegenwoordig, winkels die al jaren totale leegverkoop aan het houden zijn..

nickofzo
6 november 2011, 00:00
ook maar ff dan :D

citeren omdat het kan :D

Nils47
10 november 2011, 11:33
Vorige week geweest. Er hangen ineens modellen in de winkel die ze nog nooit verkocht hebben (altijd in magazijn gestaan) maar wie elke winkel normaal gesproken standaard in de shop zou moeten hebben hangen. Heel merkwaardig...

Daarnaast overal 15 of 30% korting op met als resultaat dat ze gewoon de normale prijs hebben (omdat ze sowieso al 15 of 30 % te duur geprijsd waren).

Enigste wat ik wou hebben was een set Gibson tuners (prijs op het kaartje: 80 euro - 30% = 56 euro). Nieuw prijs bij andere zaken: 45 euro.

Uiteindelijk maar niet meegenomen omdat ik geen zin had om 30 minuten in de wachtrij te gaan staan en dan nog te gaan onderhandelen over de prijs.

Verder staat de winkel nog knettervol en worden er nog steeds artikelen uit het magazijn gehaald dus ze kunnen nog wel even doorgaan met de uitverkoop. Ik denk dat ze veel gaan doorverkopen aan andere muziekzaken ofzo.

ME.
10 november 2011, 15:35
Daarnaast overal 15 of 30% korting op met als resultaat dat ze gewoon de normale prijs hebben (omdat ze sowieso al 15 of 30 % te duur geprijsd waren).



Aan dat soort 'kortingen' doen ze daar al jaren. Dan adverteren ze er groots mee, maar het komt er bijna altijd op neer dat je alsnog de normale winkelprijs betaald.

Ziltoid
15 november 2011, 15:25
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/9745805/Levenswerk-Vriese-in-uitverkoop.ece

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuwsartikel/1189451/Topdrukte-uitverkoop-muziekwinkel.htm

Jammer dat het voor de man zo moet lopen, gelukkig zijn er voldoende normale (lees 'niet gitaarnetforumzuurpuimen' ) mensen in dit land die hun voordeel pikken van dit hele gebeuren.

Hoop dat ze snel een overnamekandidaat vinden.
Ik ga komende zondag maar eens even kijken...

http://www.gelderlander.nl/multimedia/archive/02174/DG_16246241_162462_2174081a.JPG

mountainman
6 december 2011, 15:00
Ik zie dat de leegverkoop nog steeds aan de gang is. Inmiddels heb ik vakantie en dus wel wat tijd voor een middagje Doetinchem. Maar weet iemand misschien of er nog een redelijke voorraad staat? Want om nu voor niets die tocht te maken vanuit Utrecht...

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een Gibson ES 335 of 339 voor een koopje. Ach ja, het is een mooie droom hè. ;)

bass blom
6 december 2011, 15:01
zou ik gewoon even bellen met die vraag.

refused199
6 december 2011, 15:09
Ik ben er anderhalve week geleden even spontaan langs gegaan op de koopzondag omdat ik toch in de buurt was.
Wat betreft de kortingen valt het erg mee (of tegen) zoals al eerder gezegt was. Bij sommige dingen zoals basamps en gitaren heb ik even een rekensommetje bij de genoemde kortingen gemaakt en kwam dan vaak maar een stukje lager dan de normale marktprijs van die dingen. Bedenk er vervolgens bij denken dat je geen garantie van de winkel krijgt, dan kun je je af gaan vragen of die paar euro's het dan aantrekkelijk maakt. Uiteraard zaten er ook toen nog mooie koopjes tussen en ben ik zelf ook niet met lege handen naar huis gegaan.

Ik was altijd al erg benieuwd naar de winkel en het was voor mij de eerste keer dat ik hem bezocht. Eigenlijk viel hij me wat betreft het aanbod en de uitstraling een beetje tegen. Het was gewoon weer een muziekwinkel met het standaard aanbod en had verder niks speciaals staan. Nu weet ik ook wel dat de winkel nu tijdens de leegverkoop niet representatief is voor hun standaard uitstraling als muziekzaak, maar het totaalgevoel met dat in het achterhoofd was niet om over naar huis te schrijven. Echter waren de medewerkers, ook al renden ze van hot naar her, erg vriendelijk en behulpzaam. Ik hoop dan ook dat er een doorstart komt, dan ga ik zeker nog eens langs als ik in de buurt ben.

mountainman
6 december 2011, 15:54
zou ik gewoon even bellen met die vraag.

Kan ik inderdaad proberen. Hoewel ze dat wel ontmoedigen met deze mededeling...


Door de verwachte drukte zullen wij geen opheffingsprijzen via Email of per telefoon verstrekken. Kom daarom naar onze showroom en profiteer.

bass blom
6 december 2011, 16:30
zou het een maand later nog steeds zo druk zijn? :D

refused199
6 december 2011, 17:05
Toen ze net een week alles in de uitverkoop hadden heb ik ook wat informatie m.b.t. de beschikbaarheid van wat amps opgevraagd en daarmee werd ik ook gewoon geholpen hoor. dus gewoon proberen!

d1rk
6 december 2011, 17:10
Ik hoop dan ook dat er een doorstart komt, dan ga ik zeker nog eens langs als ik in de buurt ben.

Uit betrouwbare bron heb ik al vernomen dat er een doorstart komt, even afwachten dus.

Melodicloud
30 december 2011, 22:33
Ze zijn nog steeds bezig, en ik dacht er over na om er morgen een Epiphone Dot op te pikken. Op de website staat "€350" doorgestreept, en staat er heel trots in het groen "€299". Maar dit is de normale marktprijs zover ik weet... Komt er over die 300 euro ruigweg 10 procent korting, en zit je dan dus zonder garantie omdat de zaak pleite is? Er naar toe reizen kost mij ook zo'n €20, dus tja...

Ijselrobo 07
31 december 2011, 09:15
Ze zijn nog steeds bezig, en ik dacht er over na om er morgen een Epiphone Dot op te pikken. Op de website staat "€350" doorgestreept, en staat er heel trots in het groen "€299". Maar dit is de normale marktprijs zover ik weet... Komt er over die 300 euro ruigweg 10 procent korting, en zit je dan dus zonder garantie omdat de zaak pleite is? Er naar toe reizen kost mij ook zo'n €20, dus tja...

ga eerst eens goed de site doornemen voordat je begint te klagen:

Verkoop reglementen:
1. Instrument kiezen.
2. Betalen met cash of pin.
3. Direct meenemen (piano's en vleugels kunnen worden bezorgd)
4. Garantie: fabrieksgarantie via service centers.

:stop:

Melodicloud
31 december 2011, 12:47
Dat had ik gelezen, ja. Lijkt mij alsnog onhandig, want waar moet je naar toe als hij anders afgesteld moet worden na een maandje ofwat?

-Martijn-
31 december 2011, 13:21
Wat is het probleem dan eigenlijk..?
Je krijgt al 10% korting en dan ga je nog lopen klagen dat het niet genoeg is ofzo? Afstellen is onderhoud, dat heeft helemaal niks met garantie te maken.

Melodicloud
31 december 2011, 17:16
Snel op je teentjes getrapt, zeg...

-Martijn-
31 december 2011, 19:01
Nee mafketel, ik probeer je gewoon even in te laten zien dat je een gierige krent bent die een ander zijn brood niet gunt.

Melodicloud
31 december 2011, 22:17
Hahaha, oh jeetje.

spirit
1 januari 2012, 10:22
Gisteren even op de site gekeken, maar ik vind de kortingen nou niet echt spectaculair. Met een beetje zoeken, kan je bij andere zaken spullen vinden voor hetzelfde geld.

Dirk_Hendrik
1 januari 2012, 12:52
Gisteren even op de site gekeken, maar ik vind de kortingen nou niet echt spectaculair. Met een beetje zoeken, kan je bij andere zaken spullen vinden voor hetzelfde geld.

Pas nou op! Straks ben jij ook zo'n zuurpruim ;-)
Maar ik deed zonet eenzelfde check en zieinderdaad ook heel gangbare prijzen waarvan wordt gesuggereert dat het een superaanbieding is.

pasqual
1 januari 2012, 14:17
Wat is het probleem dan eigenlijk..?
Je krijgt al 10% korting en dan ga je nog lopen klagen dat het niet genoeg is ofzo? Afstellen is onderhoud, dat heeft helemaal niks met garantie te maken.


Nee mafketel, ik probeer je gewoon even in te laten zien dat je een gierige krent bent die een ander zijn brood niet gunt.

Zou je ook zo tegen Melodicloud praten als hij recht tegenover je zou zitten zonder een PC ertussen? Volgens mij niet! Denk eens aan je toon als je iets wilt duidelijk maken, ook al zou je gelijk hebben ( wat ook nog eens niet zo is, naar mijn bescheiden mening... ).
Een goed 2012!

-Martijn-
1 januari 2012, 14:23
Zou je ook zo tegen Melodicloud praten als hij recht tegenover je zou zitten zonder een PC ertussen?

Uhm, jahoor... Iemand die zich nog geen week geleden geregistreerd heeft, zich niet eens even voorstelt en meteen al begint te piepen dat de korting niet genoeg is omdat hij zoveel reiskosten heeft?

erwin_ve
1 januari 2012, 18:07
Uhm, jahoor... Iemand die zich nog geen week geleden geregistreerd heeft, zich niet eens even voorstelt en meteen al begint te piepen dat de korting niet genoeg is omdat hij zoveel reiskosten heeft?
Dus jou opmerkingen horen bij het ontgroeningsritueel :-) Chill 2012!

mountainman
1 januari 2012, 18:50
Die prijzen op de site kun je gewoon negeren. Dat wordt niet bijgewerkt. Er staat wel in rode letters bij elk artikel: "Tijdens de opheffing betaalt u minder dan onze internetprijs." En wat er op de site staat is dus ook lang niet allemaal op voorraad.

Een paar weken geleden heb ik ze nog gebeld en de Gibson ES 339 waar ik mijn oog op had laten vallen was toen al weg (staat dus nog steeds op de site). En van de ES 335's hadden ze er nog maar 1.

BWilbertK
15 mei 2012, 13:14
Is iemand recent nog bij Vriese geweest? Hoe zit het momenteel met de voorraad en kortingen?

Op de site staat namelijk dat er nog steeds leegverkoop is en dat ze met hemelvaart gesloten zijn.
Ik zou graag langs willen gaan voor een nieuw gitaartje (Strat?) en een leuk scheurpedaaltje maar Doetinchem ligt voor mij bepaald niet om de hoek.

Riky
15 mei 2012, 13:37
Gitaar is keuze uit 200 dezelfde squiers en epiphones. Of duurdere sigment Gibson en Fender.
Pedaaltjes keuze uit allerlei pedaal van het merk Boss.

De kortingen lopen wel op tot 10%. Hier en daar zelfs 15%!

Zo was het de laatste keer dat ik er was. Zo is het bijna altijd geweest sinds de nieuwbouw. Zo zal het nog wel ff blijven.

BWilbertK
15 mei 2012, 14:44
Zo te zien dus nog steeds de 10 - 15% korting sinds de leegverkoop in oktober 2011.
Niet bepaald veel voor een leegverkoop...en het is niet omhoog gegaan sinds die tijd.

Martin_
16 mei 2012, 22:34
In de krantenadvertenties melden ze extra korting op de internetprijzen. Echter wordt ik ook niet hebberig van de prijzen ter plekke. Volgens de krantenadvertentie van vandaag valt aan het eind van deze maand de beslissing of de zaak wordt overgenomen. (of gesloten?)
De helft van de elektrische gitaren willen ze de komende twee weken er nog uit hebben.

Rinze
17 mei 2012, 09:51
Ik kan me vergissen maar is dit niet een van de winkels die semi-permanent "Grote ******-Opruiming!!!!" hebben? Steeds met een vage reden en als je dan kijkt naar wat er aangeboden wordt en voor welke prijzen is er niet echt reden om blij in de auto te stappen met een lading flappen..

ME.
17 mei 2012, 12:16
Ik kan me vergissen maar is dit niet een van de winkels die semi-permanent "Grote ******-Opruiming!!!!" hebben? Steeds met een vage reden en als je dan kijkt naar wat er aangeboden wordt en voor welke prijzen is er niet echt reden om blij in de auto te stappen met een lading flappen..

Yup, dit is zo'n winkel!

Heb een paar jaar rondgelopen op de mbo school die er praktisch naast zit. Af en toe in de tussenuren naar Vriese geweest en eigenlijk elke keer hetzelfde verhaal. Adverteren met grootse opruimingskortingen, maar in de praktijk enkel 10% - 15% korting op de adviesprijs geven (waarmee ze op de normale winkelwaarde en vaak zelf net iets daarboven uitkomen).

jplm
17 mei 2012, 13:25
Hallo.

Ja, inderdaad. Ik woon niet zo ver van Doetinchem af en bij ons in de regionale krant staan steevast die pagina-grote blèr-advertenties (ik vraag me trouwens af wat een complete pagina in een krant kost qua advertentie). Iedere keer weer die smoesjes, nu weer (zoals hierboven ook al aangegeven staat) dat er 50% kans is op een overname (zou jij dat in de krant zetten als je een zaak had en met iemand in onderhandeling was?) en dat ze de "helft van alle gitaren" wegwillen hebben (hoezo, de helft, hoe kom je aan zo'n getal). Kijken waar ze hierna weer mee komen.

Groet, Jan.

Pepe
17 mei 2012, 14:18
Bij mij om de hoek zit ook zo'n opheffings/leegverkoop winkeltje, in verf en lakken. Al tien jaar lang. De gele en roze borden in de etalage van 20 en 30% zijn helemaal verkleurd. Ik koop er wel eens een blik. "Korting van 20%?" zeg ik dan obligaat bij het afrekenen. "Niet op dat blik" mompelt hij dan obligaat terug.
Het is meer gezellige etalage aankleding, zo zie ik het.

Martin_
22 mei 2012, 21:37
Volgens de advertentie van vandaag, zal het zaterdag de laatste kortingverkoopdag zijn. Vanaf 1 juni is op hun website te volgen hoe het verder gaat.

jplm
23 mei 2012, 20:05
Hallo.

Kijk, dat is duidelijke taal. Misschien is het wel leuk om vanaf nu een soort poll op te zetten waarin je kunt posten hoe je denkt dat het na 1 juni verder gaat. Als ik mag openen: ik gok dat kort na 1 juni de "opheffings-uitverkoop met gigantische kortingen" in dezelfde of licht gewijzigde opzet gewoon door gaat.

Groet, Jan.

Martin_
29 mei 2012, 19:14
Moehahaha.... de verkoop gaat nu al nog 2 weken door. Niet te filmen, dit.:stop:
"De onderhandelingen over overname duren iets langer"

jplm
29 mei 2012, 19:36
Hallo.

YEP!! Tien punten voor mijn voorspelling. Voor de volledigheid hier even hun tekst: "Opheffings leegverkoop met 2 weken verlengd, afronding overname heeft iets meer tijd nodig om het tot een succes te maken. Wij gaan er vol voor! U kan (zal wel achterhoeks zijn, wij zeggen "kunt") nog 2 weken profiteren... enz. enz.

Zouden die lui nou écht de enigen zijn die niet zien dat ze zichzelf voor joker zetten?

Groet, Jan.

vpilot
29 mei 2012, 20:35
Blijkbaar verkoopt het wel, want anders zouden ze allang wat anders gaan proberen. Tis net als wasmiddel reclame op tv.

Swaag
29 mei 2012, 21:10
Die tent in Culemborg heeft het zo jaren gedaan.

Hoogie
29 mei 2012, 21:13
Die tent in Culemborg heeft het zo jaren gedaan.

De eigenaar van die tent in Culemborg had waarschijnlijk geen tumor in zijn hoofd.

Swaag
29 mei 2012, 21:31
Voorlopig duurt die uitverkoop nu al 7 à 8 maanden.

arcane
4 juni 2012, 14:46
Ja, logisch toch? Ze moeten er gewoon van af, dat gebeurt niet 123.

jplm
19 juli 2012, 19:57
Hallo.

Sorry voor het weer naar boven halen van dit topic, maar ik voelde mij moreel verplicht om aan mijn mede-forummers te laten weten dat Vriese ons nog stééds / alwéér geheel belangenloos in de gelegenheid stelt om voor weinig een top-instrument te bemachtigen. Even een stukkie tekst uit De Gelderlander van afgelopen dinsdag 17 juli (wederom in een pagina-grote advertentie, kost blijkbaar toch bijna niks):

Opheffings-leegverkoop, met twee weken verlengd ! Onze voorraad MOET halveren. De overname is in de cruciale fase. De afronding heeft iets meer tijd nodig om het tot een succes te maken. Wij gaan er vol voor!

Ik geef er maar geen persoonlijke mening over, en ja, ik weet dat ze die streek daar de "Achterhoek" noemen, en dat zal wel voor een reden zijn, maar zelfs een baviaan gelooft dit toch niet meer. Toch?

Groet, Jan. (oh ja, "éénmaal, andermaal" staat er ook nog bij :crazyhappy:)

bass blom
19 juli 2012, 19:58
gaan ze 1 jaar halen? :D

arcane
20 juli 2012, 08:54
Hallo.

Sorry voor het weer naar boven halen van dit topic, maar ik voelde mij moreel verplicht om aan mijn mede-forummers te laten weten dat Vriese ons nog stééds / alwéér geheel belangenloos in de gelegenheid stelt om voor weinig een top-instrument te bemachtigen. Even een stukkie tekst uit De Gelderlander van afgelopen dinsdag 17 juli (wederom in een pagina-grote advertentie, kost blijkbaar toch bijna niks):

Opheffings-leegverkoop, met twee weken verlengd ! Onze voorraad MOET halveren. De overname is in de cruciale fase. De afronding heeft iets meer tijd nodig om het tot een succes te maken. Wij gaan er vol voor!

Ik geef er maar geen persoonlijke mening over, en ja, ik weet dat ze die streek daar de "Achterhoek" noemen, en dat zal wel voor een reden zijn, maar zelfs een baviaan gelooft dit toch niet meer. Toch?

Groet, Jan. (oh ja, "éénmaal, andermaal" staat er ook nog bij :crazyhappy:)

Ik heb vorige week nog met de vrouw van de eigenaar gesproken. Er zijn geïnteresseerden, echter is het voor hen heel lastig om de zaken rond te krijgen met de bank. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat ze nog doorgaan. Ik denk ook niet dat dat er maar iets overdreven is aan de advertentie, er moet inderdaad zoveel mogelijk weg. Hoe minder ze moeten overnemen hoe minder moeilijk de bank zal doen.

en dat éénmaal, andermaal zal wel slaan op de voormalige veemarkt, waar hun pand aan ligt. Dat vond ik eigenlijk wel leuk verzonnen.

Gearjunkie
20 juli 2012, 17:19
Het kan toch bijna niet anders dan dat steeds nieuwe spullen worden ingekocht? Een keer zit je met niet courante voorraad namelijk...

Swaag
20 juli 2012, 22:42
Ik kijk net op die site: rechts kan ik klikken op: "nieuwe produkten". Koop je nieuwe produkten in als je een opheffingsuitverkoop hebt lopen?
Of is het ingekocht voordat de uitverkoop begon? Is het dan nog "nieuwe produkten" te noemen? Want we zijn toch al even bezig.

Verder zie ik (even wat voorbeeldjes) een Boss TU-3 voor 89,- een Epiphone LP koffer voor 99,- en een Vox AC4TV voor 239,-
En zo valt het mij dus op dat de websiteprijzen nu in in ieder geval niet uitnodigen tot een bezoekje, met dit soort prijzen gaat die tent nooit leeg..

Riky
20 juli 2012, 23:22
Volgens mij zijn de website prijzen zonder korting. Verder zijn het geen mega kortingen. Er moet duidelijk nog wel wat verdiend worden daar.

tnijland
20 juli 2012, 23:31
Boycotten die zaak. Het is duidelijk dat het een never-ending story is.

Sorry, maar ik heb de pest aan bedrijven die altijd uitverkoop hebben en je voor ... laten komen.

HalfBlindLefty
21 juli 2012, 13:50
Gisteren wezen kijken. Staat letterlijk bomvol.
Van de prijzen met nog -15% in veel gevallen, was ik niet echt onder de indruk.
Voor een showroom die leeg moet is de staande voorraad nogal , euhm, ruim en de prijzen duiden niet op noodzaak.

Riky
21 juli 2012, 13:52
Gisteren wezen kijken. Staat letterlijk bomvol.
Van de prijzen met nog -15% in veel gevallen, was ik niet echt onder de indruk.
Voor een showroom die leeg moet is de staande voorraad nogal , euhm, ruim en de prijzen duiden niet op noodzaak.

Precies wat ik er een in de eerste weken van de leegkoop van dacht. Toen was het zelf nog mega druk en vloog het spul de winkel uit. Kun je nagaan wat een voorraad de man had/heeft.

HalfBlindLefty
21 juli 2012, 14:07
Gisteren was het op zijn zachtst gezegd rustig.
Ik vond het wel handig dat alle lefties op 1 rek hingen (2 zijdig) Heb nog even staan te twijfelen met een goedkoop Epi SGtje, maar het besef dat ik hem toch 99% van de tijd in mijn rek laat staan was voldoende om hem terug te hangen...... (vooralsnog)

Swaag
21 juli 2012, 14:20
Precies wat ik er een in de eerste weken van de leegkoop van dacht. Toen was het zelf nog mega druk en vloog het spul de winkel uit. Kun je nagaan wat een voorraad de man had/heeft. Ja, of er wordt gewoon voorraad bijgekocht..

Tunes
27 juli 2012, 17:24
Ik snap de reden ook niet helemaal, je neemt een zaak over maar niet de voorraad ?
Wat ga je dan in die winkel zetten, als je klein wilt beginnen kan je beter klein kopen.

jplm
27 juli 2012, 19:39
Ik snap de reden ook niet helemaal, je neemt een zaak over maar niet de voorraad ?
Wat ga je dan in die winkel zetten, als je klein wilt beginnen kan je beter klein kopen.

Ja, dat dacht ik ook. Het verhaal is momenteel (tenminste zoals ik het heb begrepen) dat de overnamekandidaat wat moeite heeft om bij de bank voldoende geld te krijgen. Dus wat doe je dan (zo wil men ons doen geloven): dan verkoop je de inhoud van de zaak middels een "opheffingsuitverkoop". Enfin, dat lukt, de hele zaak is leeg, de overnamekandidaat klopt precies genoeg geld los bij de bank om die lege zaak over te kunnen kopen, en iedereen is gelukkig. De eerste maandag na het weekend van overname opent de nieuwe eigenaar de zaak, echter, helemaal leeg, dus, niets erin, geen gitaar, geen versterker, geen drumstel, helemaal niks. Hij gaat die middag naar de bank om wat geld te vragen om instrumenten te kopen om in zijn splinternieuwe zaak te zetten, anders komen er waarschijnlijk geen klanten. "Nee", zegt die bank, we hebben je afgelopen vrijdag nog uitgelegd dat je wel geld kon krijgen voor die zaak, maar niet voor de instrumenten, dus dat krijg je vandaag ook niet.

Raar verhaal, maar, ik verzin het niet zelf, dat is de (hun) verklaring van die eindeloze "uitverkoop".

Groet, Jan.

feegflor
9 augustus 2012, 22:15
Volgens mij hoeven ze niet zo nodig alles kwijt want ik heb vandaag gemerkt dat ze de prijs omhoog gedaan hebben. Ik loop al een tijdje te GASen op een Epiphone Casino dus liep er de laatste tijd wel vaker binnen en had op mijn mobiel uitgerekend hoeveel korting erop de gitaar zat(Dit had ik op mijn mobiel laten staan, weet ik vrij zeker want ik pakte extra voor al het andere mijn ipod touch om te rekenen). Nou zag ik vandaag dat de prijs 499 was (kortingspercentage was wel hetzelfde) en dacht dat die lager was en dus ff nagerekend en inderdaad die was lager. Ze hebben dus gewoon die prijs verhoogd terwijl ze zitten te zeuren dat alles weg moet.

Denk dat ik voorlopig daar geen gitaren meer ga halen. Ik zoek wel iets anders.

Rens Buursen
9 augustus 2012, 23:08
Had ik toch even moeten wachten met het kopen van mn AFD signature :sneaky:

Riky
9 augustus 2012, 23:43
De prijzen in de winkel zijn zonder de korting he:)!

Wij hebben er gelukkig nog 2 PA speaker voor erg weinig kunnen komen en onze drummer een DW voor 700euro lichter dan de gangbare prijs. Ik vind het verder ook geen interessante aanbiedingen, maar na het praten met het personeel hierover snap ik wel dat de boel niet voor bodemprijzen weg kunnen. Toch zit er af en toe echt wel leeuk spul voor weinig tussen.

jplm
28 augustus 2012, 20:07
Hallo wederom.

Even voor degenen die tot nu toe toch nog maar steeds volhouden een dief van de eigen portemonnee te zijn, beter uw leven, want vandaag in de krant: "de finale uitverkoop gaat van start" en "een unieke gelegenheid nu uw instrument te kopen voor de totale uitverkoopprijs". "Seizoens start" staat er ook nog bij onder aan de advertentie, dat snap ik dan weer niet helemaal, want ik begreep dat ze ermee gingen stoppen, maar ja.

By the way, zouden ze het éénjarig-totale-opheffingsuitverkoop-jubileum nog gaan vieren, met een knalfuif en eventueel éxtra éxtra mega-kortingen?

Groet, Jan.

Pepe
28 augustus 2012, 20:40
De finale is de semi pre van de ultieme uiteindelijke en de aller aller laatste. We hebben nog even te gaan.

Git Aar
28 augustus 2012, 20:48
Heb al 2 keer een link gestuurd van een amp die elders goedkoper is. Twee keer geen antwoord op gekregen.

Dan moet je ook niet de mogelijkheid aanbieden om 'elders goedkoper?' door te kunnen geven.

Swaag
29 augustus 2012, 12:55
Misschien dat Arcane en Hoogie weten hoe de zaak er voor staat?

arcane
29 augustus 2012, 16:11
Misschien dat Arcane en Hoogie weten hoe de zaak er voor staat?

Om eerlijk te zijn heb ik hier geen antwoord op. En Hoogie is op dit moment met vakantie.

sideburns
4 september 2012, 10:20
Volgens mij loopt het wel een beetje op het eind aan, was er 2 weken terug. Wilde kijken naar een fender strat american standard. En wat denk je ? allemaal weg. Winkel staat verder nog wel redelijk vol. Met name de epiphones zijn nog rijkelijk vertegenwoordigd.

Hoogie
4 september 2012, 16:21
Misschien dat Arcane en Hoogie weten hoe de zaak er voor staat?

Ik ben er al in geen tijden meer geweest:sssh:, kan wel zeker een half jaar geleden zijn(als het al niet langer is).
Ik ben uitermate tevreden met de gear die ik nu heb en de volgende gitaar is nu al in de maak:)

jplm
14 september 2012, 19:28
Istieweer:

Krant van woensdag: "Een gedeelte van onze voorraad van €400.000 moet NU worden verkocht". En het gebruikelijke verklarende tekstje in de zwarte rechthoek: "Het wachten is op de beslissing van de bank, wat wij een goede kans van slagen geven. Dan is de overname een feit! En stopt de uitverkoop".
Op de eerste zin heb ik de nodige tijd zitten peinzen. Wat geven ze een goede kans van slagen? Het wachten (in dat geval: dat lukt aardig, dit topic is in oktober vorig jaar gestart), de beslissing? Beats me.
Trouwens, voor diegenen onder ons die dachten effe met een paar piano's onder de arm de tent te kunnen verlaten heb ik slecht nieuws: Ze hebben er 80 staan, nieuw en gebruikt, gaan weg met 20 tot 40% EXTRA korting, maaaaaar, nu komt de domper: maximaal maar één per klant! Staat er in kleine lettertjes onder, dus dat heb je zo op het eerste gezicht niet in de gaten. Moet je je indenken: ze willen daar een deel van de voorraad van €400.000 kwijt, komt er iemand die 5 piano's mee wil nemen (om wat voor reden dan ook), "néé meneertje, ééntje kan, die ander vier blijven hier, er zijn nog meer mensen die een piano willen hebben, niet altijd alleen maar aan jezelf denken".

Groet, Jan (wordt waarschijnlijk vervolgd).

marco v
15 september 2012, 08:56
Wat is het probleem?
Ze houden een uitverkoop, op hun voorwaarden.
Dat je het niet (bijna) gratis mee kunt nemen lijkt me duidelijk.
Dat ze regelmatig reclame maken, daar lijkt mij niets mis mee en is het dan een probleem dat het lang duurt voordat de deuren dichtgaan? Zit iedereen daarop te wachten? Dat lijkt op ramptoerisme, file aan de andere kant van de snelweg waar het ongeluk is gebeurd.

In Roosendaal gaat er ook eentje dicht, daar worden serieuze kortingen gegeven,
voor koopjesjagers wellicht de moeite, in maart is het afgelopen daar.

Pepe
15 september 2012, 16:13
Het is geen probleem, het is amusement. Het is iemand die bovenop een flat dreigt met springen en dat al een klein jaartje volhoud. Af en toe kijkt er iemand omhoog... kijk.. hij staat er nog steeds...

bad65
15 september 2012, 16:24
< Het is geen probleem, het is amusement. Het is iemand die bovenop een flat dreigt met springen en dat al een klein jaartje volhoud. Af en toe kijkt er iemand omhoog... kijk.. hij staat er nog steeds... >

:) ...

jplm
15 september 2012, 19:39
Wat is het probleem? Ze houden een uitverkoop, op hun voorwaarden. Dat je het niet (bijna) gratis mee kunt nemen lijkt me duidelijk.

Wat het probleem is? Geen, tenminste, niet voor mij. En dat iemand, om wat voor reden dan ook, zijn zaak moet verkopen vind ik, waarschijnlijk net zoals jij, erg genoeg, het lijkt me toch een ingrijpende gebeurtenis in iemand's persoonlijke leven, wat de reden daarvan ook mag zijn.

Waar ik wel een klein beetje moeite mee heb (en ook de reden is dat ik het hier af en toe post, ik kom de advertenties namelijk automatisch tegen bij het lezen van mijn krant), zijn al die doorzichtige lulverhaaltjes waar ze mee aankomen.
Neem nu bijvoorbeeld die laatste advertentie, dat stukkie over die piano's, laten we nu eens even nét doen alsof wij dat serieus nemen: Stel, ik heb een zaak, die ik van de hand moet doen, en waarbij ik bepaalde akties moet ondernemen om de verkoop door te kunnen laten gaan. In dit geval moet ik dus (zoals ik heb begrepen is dát aan de hand op dit moment) een deel van mijn winkel- en magazijnvoorraad kwijt om op die manier de totale waarde van het geheel te laten dalen om op die manier de overname mogelijk te kunnen maken en dus door te kunnen laten gaan. En dan geef ik in een van mijn advertenties te kennen dat ik in totaal 80 piano's heb staan, dat daar een redelijke korting op zit (niemand praat dus over bijna gratis meegeven), maar daar zet ik dan wel bij dat je er maximáál maar één per klant meekrijgt. Kijk, dat is dan in mijn ogen een minachting van je advertentie-lezende klant, want immers, normaalgespoken zou ik als winkelier graag hebben dat meerdere mensen van mijn aanbieding kunnen genieten, en er dus één per persoon toestaan, maar, in dit geval ben ik helaas niet in de positie om met mijn klant mee te denken, want ik moet mijn voorraad afbouwen om die verkoop door te kunnen laten gaan. Dus, komt er iemand mijn zaak binnenhuppelen die in één klap al die 80 piano's van mij over wil nemen, dan is dat jammer voor de andere (mogelijke) klanten, maar dan zijn ze verkocht. Immers, ik wil de lezers in de krant doen geloven (al bijna een jáár lang) dat ik de spulletjes in mijn showroom en magazijn KWIJT moet.

Dat is dus ongeveer mijn "probleem", als je al die tekstjes van het afgelopen jaar op een rij zet zakt je de broek op de enkels. Zelfs al zijn ze niet van de eigenaar zelf, maar (waarschijnlijk) van een of ander reclamebureau, dan zou ik als eigenaar nóg tegen dat bureau (dat uiteraard betaald wordt voor z'n diensten) zeggen dat ze met een iets realistischer verhaal moeten komen.

Zo, dat is eruit, wees gegroet, Jan.

-Martijn-
15 september 2012, 20:05
Zo ongeveer alle muziekwinkels hebben van die eeuwigdurende aanbiedingen. Daar in Doetinchem vinden ze het kennelijk nodig er een ongeloofwaardig verhaaltje aan vast te knopen en denken zo meer klanten te trekken.

marco v
16 september 2012, 00:32
Die beste man moet zijn toko sluiten, om een hele vervelende reden, maar hij wil er wel wat aan over houden om zo niet zijn gehele vermogen te zien verdwijnen, zo zie ik het.
Ik geef hem groot gelijk.
Die advertenties, dat is een mengelmoes aan marketing stunts, daar kun je je aan ergeren, maar er zijn wel ergere dingen om een zwak hart van te krijgen.

dezperado
16 september 2012, 07:52
De prijzen zijn hoog. de plakaten op de ramen showen tot 70% korting maar dat vind je binnen niet terug en zeker niet op een gitaar.

Misschien op een plektrum...............

Dat de uitverkoop lang duurt is wel uit te leggen.
Ze hebben een ongehoord grote voorraad die niet te verkopen is in 1 keer. Dus ze willen eerst de magazijnen op een acceptabel
niveau krijgen om de zaak te kunnen verkopen.

Ik ging voor een Taylor maar op € 3000 kreeg ik 10% korting daaaaaaaaaaaaaaaaaag

Tunes
21 september 2012, 10:48
Wat ik dan weer bijzonder vind is dat ze het enige bedrijf zijn met zo'n voorraad, mijn ervaring is dat de meeste muziekwinkels geen drol hebben en ongekend lange levertijden hebben.

Pepe
21 september 2012, 11:56
Ja, bizar groot die voorraad, alsof ze importeur zijn.

Geert H
23 september 2012, 18:58
De eigenaar wil van de winkel af door persoonlijke omstandigheden. De opgebouwde voorraad is echter enorm. Indien er al overname kandidaten zouden zijn, zou de enorme waarde in de voorraad vanuit bedrijfseconomisch oogpunt een groot probleem zijn. Volgens mij is er op dit moment geen financiële instelling die een dergelijke voorraad wil (her)financieren.
Het bedrijf is een V.O.F. dus er is niet één eigenaar. Misschien dat een langdurige uitverkoop daarnaast de Goodwill wat omhoog kan duwen?

Mesa-Man
23 september 2012, 19:17
Zijn nu de kortingen op de prijzen verwerkt? Of moet er nog korting af... niet echt geheel duidelijk.

Bij ons gaat er ook een muziekwinkel dicht maar dan zijn het wel serieuze koringen van 30-35%, op de 4 PRS gitaren die ze hadden zelfs 50% korting.

marco v
23 september 2012, 23:46
Die in Roosendaal?
Ze hebben wel weer de hoge bruto prijzen gehanteerd op sommige spullen om daarna met 35% korting te komen.

Pepe
24 september 2012, 01:58
Ja, de consument is achterlijk (ironie)...
Je hebt de adviesprijs, de going of street priijs, de korting prijs, de "alles moet weg prijs" en de inkoop prijs. Volgens mij moet je gewoon transparant zijn en er geen doekjes om winden. Door dat vage gedoe en gegoochel met prijzen krijg je niet het idee dat het water aan de lippen staat.

jplm
25 september 2012, 19:37
Hallo.

Even een update. Vandaag in de krant: de uitverkoop loopt t/m 30 september, verhaal is nog hetzelfde, ze zitten namelijk nog steeds te wachten op de beslissing van de bank.
Maarrrrrrrr, denk niet dat die mensen zitten te luieren; krap veertien dagen geleden moesten ze nog van een voorraad van 400.000 euro af, vandaag is dat geslonken tot 250.000 euro! Met andere woorden, die mannen hebben in slechts twéé weken tijd effe 150.000 euro aan instrumenten over de toonbank geschoven. En dan nog buiten de piano's om, want dat zijn er nog steeds 80 (je weet wel, die waar je er maar één per klant van meekrijgt, hoe lief je het ook vraagt mocht je twee piano's willen hebben). Dus, en masse óp naar de achterhoek, voor je het weet is het voorbij, en was je een dief van je eigen portemonnee.

Groet, Jan.

Mesa-Man
25 september 2012, 21:17
Nogmaals, vermeld dan de kortingen gelijk bij de prijs op de site...

Swaag
25 september 2012, 21:35
We zullen zien na 30 september.. ;-)

bass blom
25 september 2012, 22:04
als ze het tot 27 oktober uithouden is het precies een jaar :cheerup:

Geert H
26 september 2012, 07:27
In aanvulling: in de advertentie staat "alles tegen inkoop + BTW" ...Waarmee meteen opheldering is gegeven, ze hebben slechte inkopers begrijp ik uit de prijsvergelijkingen eerder in deze post?

Swaag
26 september 2012, 09:59
Martin D28 voor 1969,- Als dat de inkoopprijs + btw is dan is dat best duur ingekocht :seriousf:
En dan wordt in oktober de btw nog verhoogd ook. O nee, de uitverkoop zou t/m 30 september lopen..

jplm
26 september 2012, 14:24
En dan wordt in oktober de btw nog verhoogd ook. O nee, de uitverkoop zou t/m 30 september lopen..

Ja, ho even: jij gaat er zo maar vanuit dat dat 30 september van dit jaar is, maar daar heeft Vriese in hun advertentie helemaal niets van gezegd :soinnocent:.

Groet, Jan

arjanb01
26 september 2012, 15:22
Op sommige gitaren hanteren ze gewoon een hogere verkoopprijs en dan gooien ze er korting tegenaan, niks uitverkoop ! Beetje zoals Media Markt rond deze tijd ook altijd doet met aanbiedingen waarvan de BTW zogenaamd afgetrokken is ! Gewoon 19,5 & (straks 21%) eroverheen gooien en dan de oude prijs minus 19,5% doorgestreept eronder vermelden. Goeie verkooptruc, werkt vaak wel en we trappen er met z'n allen in !

jplm
4 oktober 2012, 13:07
Mannen ! Het eind is in zicht (zegt men). In de krant van gisteren: "De overname is voor 99% rond", 18 oktober verwachten ze het akkoord, en (dus) sluit de uitverkoop op 20 oktober.
Dat wordt dus haasten, wil je tenminste nog van de enorme kortingen gebruik kunnen maken. Overigens, die piano's staan er nog alle 80, nieuw en gebruikt, maar, ze zijn spijkerhard, nog steeds maar één per klant.

Groet, Jan.

Pepe
4 oktober 2012, 13:51
damn.. juist nou ik een goeie deal zoek voor 4 vleugels...

Swaag
4 oktober 2012, 13:58
Tsja, dan kan je piano-kwartet niet doorgaan Pepe...

Pepe
4 oktober 2012, 14:01
Ja, dan ga ik wel anders kwartetten met de dames

arjanb01
4 oktober 2012, 14:21
Ja, dan ga ik wel anders kwartetten met de dames

Geen Quatremain spelen op de piano pepe ? Dat red je wel met 1 piano dus pianospelen met 4 dames moet geen probleem zijn :seriousf:

muffstuff
5 oktober 2012, 17:59
dit zijn gewoon thomann prijzen, niets speciaals dus

marter544
5 oktober 2012, 18:37
Vriend van me heeft er vorig jaar wel een 11rack gescoord voor 550 euro..

jplm
28 oktober 2012, 13:57
Zo mannen.

Om dit onderwerp af te ronden (toch?), uit de krant van afgelopen woensdag: per 1 december a.s. wordt de tent overgenomen. Nu heet het nog Vriese Music Palace, mogen jullie raden hoe het in de nieuwe opzet gaat heten (tip: denk vooral niet te moeilijk).
Volgens het bericht zijn er nog 300 gitaren over, verder hebben ze nog een restantje instrumenten van 250.000 euro die er "effe" uit moet, wordt dus weer het oude vertrouwde matswerk, de komende dagen. En oh ja, de restrictie van één piano per klant zie ik niet meer staan in de advertentie, dus je mag ze voor hun part allemaal tegelijk op de nek de zaak uitdragen :seriousf:

Groet, Jan.

Swaag
28 oktober 2012, 15:37
Nieuwe naam wordt: Music Palace Vriese?

refused199
28 oktober 2012, 15:53
Music Palace? Hoeven ze alleen maar Vriese van de gevel te halen zeker.

rpl
28 oktober 2012, 17:25
Leegverkoop blijft dan toch wel he ! :seriousf:

grayfink
28 oktober 2012, 17:45
Grappig, mijn collega kocht vorige week een Fender Mustang III met footswitch bij Infomusic Emmen voor 259,-€.
Bij Vriese voor de Totale Leegverkoop opruimingsprijs van 309€. :???:

http://www.vriese.nl/transistor-versterker/fender-mustang-iii/

http://www.infomusic.nl/fender-mustang-iii-gitaarcombo

mountainman
28 oktober 2012, 17:54
Grappig, mijn collega kocht vorige week een Fender Mustang III met footswitch bij Infomusic Emmen voor 259,-€.
Bij Vriese voor de Totale Leegverkoop opruimingsprijs van 309€. :???:

Nee dus. Kijk even op de home pagina...
Alle merken kortingen tot 50% op de internetprijs.

grayfink
28 oktober 2012, 17:58
Ik geloof er niks van. "tot" 50 % korting. Daar kun je dus nog alle kanten mee op.

mountainman
28 oktober 2012, 18:00
Jawel. Maar vanaf het begin van de leegverkoop hebben ze al gezegd dat je niet op de internetprijzen moet afgaan. En toch blijven mensen dat dus doen...

jplm
28 oktober 2012, 20:12
Nieuwe naam wordt: Music Palace Vriese?

Nee, je denkt véél te moeilijk. De nieuwe naam wordt (taa taa taa taaaa): Vriese Music Palace.

Er staat bij dat er twee nieuwe eigenaren zijn, die gaan starten met een nieuwe voorraad muziekinstrumenten. Nieuw en strak georganiseerd (?).

Groet, Jan

Swaag
29 oktober 2012, 12:00
Hahaha

"beste klanten, graag even allemaal diep voorover bukken!"

losjansen
1 november 2012, 17:48
Maar de vraag is natuurlijk of iemand er al een dikke gitaar tegen een stuntprijs heeft gekocht. Als je alles goed leest op de website komt het er dus eigenlijk op neer dat je voor de 'laagste prijs' naar de winkel moet. Ik zie wel wat moois hangen, maar als er een paar tientjes van de prijs afgaan rij ik daar niet helemaal naartoe...
Iemand ervaringen?

Swaag
1 november 2012, 18:27
Nou, ik zit nu dus met 80 piano's in mijn garage.... :seriousf:

losjansen
1 november 2012, 20:57
Zit dus eigenlijk wel te azen op zo'n Gibson J-200... Maar nogmaals, de vraag is of ik (helemaal) voor naar Doetinchem ga rijden...

hulst
1 november 2012, 20:59
Ik zie wel wat moois hangen, maar als er een paar tientjes van de prijs afgaan rij ik daar niet helemaal naartoe...
Iemand ervaringen?

In ieder geval van te voren bellen; de gitaar (en het was de enige) die ik afgelopen maart daar kocht staat nu nog op hun website.

Mike'89
1 november 2012, 21:25
Zou indd van te voren bellen als ze de gitaar nog hebben. Laatste keer dat ik er was, was het gros van de gitaren (Fender, Gibson, yamaha, Epiphone enz) al verkocht.

Piano's en drumstellen waren er indd nog in over vloed!
En het is indd 'n flink stukkie rijden vanuit het zonnige Almere :p

losjansen
1 november 2012, 22:11
Aha, de site is dus niet up-to-date. Lekker dan. Ik ga bellen!!!

Midwolda
3 november 2012, 09:11
't Gaat nu wel hard met de prijzen... zou er bijna (bijna!) een rit voor over hebben!

Link Gitaren (http://link.marktplaats.nl/608460111)
Link Versterkers (http://link.marktplaats.nl/608905290)

grayfink
3 november 2012, 10:08
40 procent van 2190 is 876. 2190 - 876 = 1314
Dat klopt wel. Haast te mooi om waar te zijn. Zal wel net verkocht zijn als je er naar toe gaat.

Pepe
3 november 2012, 10:14
.. .niet bellen, niet mailen en we hebben niet alle kortingen doorgevoerd op de website want we willen het niet te gemakkelijk maken?

jaywalker
3 november 2012, 11:38
Ik vind het een kutzaak. Lekker ongenuanceerd maar toch!
Een nieuwe amp daar gekocht, maar als die het na een week begeeft moet je behoorlijk je best doen om überhaupt een reparatie te krijgen. Om maar niet te spreken over geld terug of dergelijke.

arcane
3 november 2012, 11:54
Ik vind het een kutzaak. Lekker ongenuanceerd maar toch!
Een nieuwe amp daar gekocht, maar als die het na een week begeeft moet je behoorlijk je best doen om überhaupt een reparatie te krijgen. Om maar niet te spreken over geld terug of dergelijke.

Heb je m afgelopen jaar gekocht? in de tijd dat ze alles in der uitverkoop deden? Volgens mij hebben ze nl. aangegeven dat de garantie dan loopt via de producent.

jaywalker
3 november 2012, 22:57
Daarvoor al. Na bloed zweet en tranen een nieuwe AC30 gekregen. Op het moment dat die kortings-saga begon ben ik er ook nog geweest. Toen ik die rij zag en de belachelijk hoge "stuntprijzen" ben ik snel doorgereden naar Ibbenburen.

MarkS
19 november 2012, 10:02
Et voila:

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/12043532/Duo-nieuwe-eigenaar-Vriese-Music-Palace.ece

Brum
19 november 2012, 11:53
Heb je m afgelopen jaar gekocht? in de tijd dat ze alles in der uitverkoop deden? Volgens mij hebben ze nl. aangegeven dat de garantie dan loopt via de producent.

Dit kan dus gewoon wettelijk echt nooit he. Ik weet dat winkeliers zich hier nogal eens achter verschuilen, maar daar waar je je goed koopt, daar geldt de garantie. Een korting op een bepaald product heeft daar niks mee te maken en ook een uitverkoop maakt het niet ineens dat er een andere wet geldt. Als ze eenmaal failliet zijn, ja dan... Maar da's dus niet de kwestie in deze.

Swaag
19 november 2012, 12:21
Juist. Je hebt een koopovereenkomst met de verkopende partij (de winkel), en niet met de fabrikant.

Zie: http://www.consuwijzer.nl/sites/consuwijzer.nl/files/downloads/checklist-terug-naar-de-winkel.pdf en http://www.consuwijzer.nl/sites/consuwijzer.nl/files/downloads/folder-consuwijzer-over-garantie.pdf

Martin_
21 januari 2015, 20:41
Zou het dan nu echt afgelopen (http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/vriese-music-palace-in-doetinchem-sluit-noodgedwongen-1.4724638) zijn?

D3nnis
21 januari 2015, 20:58
Als het klopt wat er staat, namelijk dat de huidige (ex)eigenaars de zaak in december 2012 overgenomen hebben, vervolgens in 2013 én 2014 een beroerd jaar hebben, dan lach je je als eigenaar tot december 2012 toch de ballen uit de broek...als je gezond bent.

arcane
21 januari 2015, 22:30
De vorige eigenaar (dhr. Vriese) heeft de winkel van de hand gedaan wegens persoonlijke medische redenen. Ik denk niet dat hij zich de ballen uit zijn broek lacht. Ik denk dat hij er best treurig om is dat zijn zaak waar hij veel liefde voor had nu niet meer zal bestaan.

Tunes
22 januari 2015, 09:46
En wij moeten ons zeker niet de ballen uit de broek lachen.
Er komt helaas steeds minder aanbod, tja de concurrentie is hard door de grote web verkopers.
De prijzen zijn daar laag zal je zeggen, maar moeten we daar blij mee zijn ?
Uit eindelijk zijn er nog maar een paar grote jongens over (in NL nog maar 2) en die bepalen de markt en de prijzen.
Zo kunnen ze ver onder de prijs inkopen ten opzichte van anderen, sterker nog ze kunnen zelf prijzen afdwingen die ver onder de groothandels prijzen liggen (dus je kan je afvragen of die daar blij van wordt).

Uiteindelijk is er nauwelijks meer concurrentie, en wat gebeurt er dan ............

D3nnis
22 januari 2015, 10:21
Ik vraag me dan af wat er gebeurd is in de betreffende winkel. Het fenomeen webshop en alle daarmee concurrentie is al aanwezig ver voor 2012. Zijn klanten weggelopen na / door de overname, of zijn de internet verkopen vanaf toen gigantisch gestegen en is het dus toeval?




De prijzen zijn daar laag zal je zeggen, maar moeten we daar blij mee zijn ?


Het is al vaker bediscussieerd, maar ik persoonlijk wel, al is het wellicht korte termijn denken.
Even buiten Vriese om, die winkel ken ik niet goed, maar ik merk steeds vaker dat winkels mij niet goed genoeg kunnen adviseren, deels door zelf steeds beter te weten wat je wilt, en deels doordat er veel op internet te vinden is tegenwoordig, waardoor de verkopers steeds vaker niet veel wijzer zijn dan jezelf (en dan bedoel ik ook zaken die ik in het verleden echt wel hoog had zitten).
Tevens zijn er vele winkels die niet echt goede service bieden.
Als die twee pijlers wegvallen blijft de prijs over, en eventueel de mogelijkheid om wat te testen, maar er zijn weinig of geen zaken waar je meerdere zaken waarin je geïnteresseerd bent kunt testen.

Vincent A.
22 januari 2015, 11:00
Ik heb er enkele maanden geleden nog een gitaar gekocht nadat ik er daarvoor al meerdere keren geweest ben om rond te kijken en te proberen. Behoorlijk grote winkel met drie verdiepingen, maar er waren altijd maar erg weinig mensen binnen. Ik vroeg me al af hoe die winkel kon blijven bestaan, het was wel een mooie winkel moet ik zeggen.

arjanb01
22 januari 2015, 12:49
Was wel een mooi pand, maar inderdaad te groot en niet echt een assortiment met een eigen draai.
Misschien hadden ze zich toch op bepaalde instrumenten moeten specialiseren.
Een beetje een zelfde winkel als huigens qua opzet. Ik snap ook niet dat zij al zo lang bestaan. Ik kom er nooit.

arcane
22 januari 2015, 13:16
+1 (en tien tekens)

Tunes
23 januari 2015, 12:47
Was wel een mooi pand, maar inderdaad te groot en niet echt een assortiment met een eigen draai.
Misschien hadden ze zich toch op bepaalde instrumenten moeten specialiseren.
Een beetje een zelfde winkel als huigens qua opzet. Ik snap ook niet dat zij al zo lang bestaan. Ik kom er nooit.

En ze zijn niet de enige (onze vriend uit Deventer zie ik al 10 jaar nauwelijks mensen, oud gedienden weten wel wie die vriend is), zo hier en daar zie je gelukkig nog een speciaal zaakje.
TE groot is zeker een probleem, niet alleen kosten maar (en zie de post van D3nnis) ze moeten dan ook van alles wel wat weten en goed advies geven en dat is gewoon bijna niet te doen. Bovendien moet je dat ook nog met minder personeel omdat dat niet te betalen is. Ook doen ze nauwelijks meer aan inruil, "zet het maar op marktplaats" is ongeveer het vaste antwoord.

Persoonlijk vind ik het heel, heel jammer, niks lekkerder dan neuzen in een muziekwinkel.

telerocker
23 januari 2015, 14:20
Je ziet op dit moment een duidelijke tweedeling ontstaan. Aan de ene kant de grote dozenschuivers zoals Bax en Thomann, aan de andere kant speciaalzaken met boutiquespul. Wat daar tussenin zit en grosso modo hetzelfde assortiment voert als Bax, gaat het niet redden. Ik hoorde laatst dat Keymusic onder druk van importeurs verplicht is bepaalde waar door te leveren aan Bax als het daar op is. Of dat waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.

marter544
23 januari 2015, 15:23
Was wel een mooi pand, maar inderdaad te groot en niet echt een assortiment met een eigen draai.
Misschien hadden ze zich toch op bepaalde instrumenten moeten specialiseren.
Een beetje een zelfde winkel als huigens qua opzet. Ik snap ook niet dat zij al zo lang bestaan. Ik kom er nooit.

Huigens verkoopt hier in Hengelo vrij veel aan de muziekschool, en aan middelbare scholen. Daarnaast is het volgens mij hier in de regio best een populaire zaak. Ik heb er zelf prima ervaringen, en duur zijn ze ook niet (meer). Toen ik net begon met spelen heb ik daar mijn eerste gitaar gekocht, niet afgesteld en te veel voor betaald. Dat is nu anders.

Het wordt waarschijnlijk wel steeds lastiger voor muziekwinkels met een doorsnee assortiment, er zullen een wel een aantal verdwijnen, maar ik denk niet allemaal.

Tunes
23 januari 2015, 16:13
Je ziet op dit moment een duidelijke tweedeling ontstaan. Aan de ene kant de grote dozenschuivers zoals Bax en Thomann, aan de andere kant speciaalzaken met boutiquespul. Wat daar tussenin zit en grosso modo hetzelfde assortiment voert als Bax, gaat het niet redden. Ik hoorde laatst dat Keymusic onder druk van importeurs verplicht is bepaalde waar door te leveren aan Bax als het daar op is. Of dat waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.

Dat zou wat zijn, dat zijn de enige twee grote spelers op de NL-markt.
Btw hier ook prima ervaring met Huigens.

showband
23 januari 2015, 16:27
Ik hoorde laatst dat Keymusic onder druk van importeurs verplicht is bepaalde waar door te leveren aan Bax als het daar op is. Of dat waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.

Keymusic IS importeur. BMI = zelfde tent
Ook is het best gebruikelijk dat merken die de markt willen raken maar als "risicovol" worden gezien. Hun waren in cruciale winkels zetten terwijl er pas na verkoop (compleet)betaald hoeft te worden. Ze worden gewoon niet ingekocht tot het begint te lopen. En als ze niet in de winkel staan gaat het niet lopen. Dus moeten ze dan maar tegen een soort "consignatieachtige" deal daar staan.

Dat maakt dat de handel bij keymusic gewoon voorraad van een groothandel kan zijn die tekort komt voor levering bij BAX.

telerocker
23 januari 2015, 16:49
D'accord Showband. Bericht kwam van een medewerker van Keymusic die verontrust is over de enorme groei van Bax. Finesses ken ik niet, ik hoorde het van een maat die de medewerker kent. Dus misschien is het idd een constructie die jij schetst.

Pepe
23 januari 2015, 22:34
Keymusic die zich zorgen maakt om de groei van Bax is als Albert Heijn die zich zorgen maakt om Jumbo.

Ik kan me voorstellen dat Thomann met een schuin oog naar Bax kijkt. Bax heeft een ijzersterke service, volgende dag thuis, snelle communicatie, Paypal... In het afgelopen jaar heeft Thomann zijn service ook aangescherpt en Paypal opgenomen en het staat weer gelijk. Behalve dat Thomann een veel grotere collectie heeft. Naast Keymusic is Anderstons ook een grote speler.
Keymusic blijft nog ver achter met service. Als je daar mee wil communiceren is Facebook de enige manier om ze wakker te krijgen want ik heb het idee dat niemand daar graag een telefoon opneemt.

Dat ik van Keymusic doodleuk het volle pond betaal voor een blijkbaar gebruikt ding helpt ook niet echt aan het beeld wat ik van ze heb.

jplm
26 januari 2015, 20:48
Hallo.

Zag dat dit topic vorige week weer omhoog gehaald was, en heb met smaak het hele verhaal nog eens gelezen, bleek dat ik er zelf ook nogal wat reacties in had staan (wat vergeet een mens toch snel). Anyway, ik sloeg vandaag de krant van afgelopen zaterdag open, en jawel hoor, daar stond ie: een advertentie van een halve pagina groot, Vriese Music Palace stopt, en daarbij ook weer dezelfde oenige kreten waar we twee jaar geleden zo smakelijk om hebben gelachen, te weten: "grote opheffingsuitverkoop" (door de pandhouder staat er in het klein onder, dus niet door de groenteboer van twee straten verderop, of door de burgermeester van Urk of zo), en (uiteraard) "alles moet weg" (ja, dat lijkt me wel bij een opheffingsuitverkoop, als er ooit een Nederlands kampioenschap Open Deur Intrappen wordt georganiseerd sturen wij de mannen van Vriese in als deelnemers, winnen we dik). Verder: "de producten worden met grote kortingen tegen dumpprijzen alléén vanuit de winkel verkocht".
Kijk, en daar heb je het weer, dit is wat ik zo bewonder in de mannen van Vriese: ondanks dat het water ze aan de lippen staat houden ze muurvast aan hun principes (lees even het hele topic terug, met onder andere die 80 piano's die destijds voor een habbekrats weggingen, echter, maar een per klant !) En nu dus ook weer: je zou toch zeggen dat ze naar aanleiding van die opheffing kost wat kost van hun handeltje af moeten, dus zou de hele tent via de internetverkoop binnen twee weken leeg zijn, dat moet dan maar. Nee hoor, niet bij de mannen van Vriese: je komt vanuit Zeeland of Groningen maar gewoon naar de winkel, en anders maar niet! Want, dan geldt gewoon (voor degenen die net zo veel naar de serie Seinfeld kijken als ik): NO SOUP FOR YOU (uit "de Soupnazi").

Kortom, ik ben benieuwd of deze klucht dit keer ook weer een vol jaar gaat duren?

Groet, Jan

DaanW
29 januari 2015, 13:24
Net even snel wezen kijken. Grootste korting die ik zo snel op een gitaar kon vinden was 20%
Staat niet echt heeeeel veel meer in de winkel.
Ik had het idee dat er begin deze week al veel weg is gedaan (zag wat bestelbusjes voor het pand staan begin deze week).

jplm
12 februari 2015, 20:40
Hallo.

Haal ik, waarschijnlijk voor het laatst, dit topic nog een keer naar voren. Want, eerlijk is eerlijk, gisteren stond er weer een advertentie in De Gelderlander m.b.t. de uitverkoop, is nu op vrijdag en zaterdag 13 en 14 feb voor het laatst, en er staat een hele lijst spul mét prijzen bij die dit keer dan écht vaak voor minder dan de helft t.o.v. de adviesprijs weg gaat. Bijvoorbeeld (ik werk er niet, en heb er verder ook geen belang in/bij) een Gibson J200 van 3935 voor 1967, een Fender Jazzbass van 2159 voor 900, een Gibson ES175 van 3479 voor 1450, dat soort werk. Misschien heeft iemand die net ergens naar op zoek is er wat aan.

Groet, Jan.