PDA

View Full Version : Goeie versterker



Reindah
10 januari 2002, 23:17
Ik wil graag een nieuwe versterker kopen, maar ik weet echt niet wat, ik weet dat ik gewoon zelf moet luisteren maar hebben mensen tips? Ik wil er eigenlijk vooral Nirvana stijl op spelen, maar ik speel ook regelmatig blues en jazz, dus daar moet hij ook goed voor geschikt zijn. Ik wil er mee kunne optreden dus niet een een of ander 10 watt versterkertje. Ik wil graag tips. alvast bedankt!

Grandma_Placenta
11 januari 2002, 08:23
Als je Nirvana's studiogeluid wil kun je het beste een Fender buizenversterker kopen. Kurt gebruikte tenslotte een Twin Reverb op de meeste albums. MAar die dingen zijn wel teringduur. Voor het livegeluid zit je wel goed met iets halfbuis/halftransistor zoals de Marshall Valvestate. Die zijn best goed en als je daar een ds-1 ofzo voorzet klinkt ie best goed. OoK minder duur dan zo'n fender

Grandma_Placenta
11 januari 2002, 08:24
Kijk anders ff hier: http://sivut.koti.soon.fi/hehahy/tabs/you.htm

Reindah
11 januari 2002, 14:32
thnx, jullie zijn hier 3000000 keer behulpzamer dan het verrotte jagstang forum, :smile:

Grandma_Placenta
11 januari 2002, 16:31
hee niks tegen het jag-stang forum he, daar zit ik ook bij:D

Grandma_Placenta
11 januari 2002, 16:32
godverdomme waarom werkt die smiley nou niet??
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Grandma_Placenta
11 januari 2002, 16:32
oh

Reindah
11 januari 2002, 17:21
die Joey is een god op het forum daar, volgens mij vind ik mijn oma nog stoerder want als je leest wat hij allemaal lult en met zn jagstang doet lijkt het me een echt sukkel die erg blij is met zichzelf, maar daar gaat het hier niet over, laten we bij de versterkers blijven, iemand nog goede ideen?

Grandma_Placenta
11 januari 2002, 19:55
hee reindah heb je msn? dan kunnen we ff lullen

Reindah
11 januari 2002, 19:58
reinderreuvers@hotmail.com

Marshallover
28 januari 2002, 19:36
Ga een Marshall kopen !!!

Reindah
28 januari 2002, 21:51
Wat voor een marshall?
Ik ben nu oa. opzoek naar een goeie Twin Reverb achtige, en ik zoek niet echt een bepaald merk, als er maar een gruwelijk geluid uit komt!

Frusciante
28 januari 2002, 22:02
om jouw geluid te krijgen kun je bij verscheidene merken terecht. je zal eerst moeten vast stellen hoeveel geld je wilt investeren en de keuze bepalen tussen een buizen of transistor bak. om maar wat tips te geven... een mesa vind ik over het algemeen zeer geschikt voor metal maar voor het crunchy en cleane geluid niet. dde kochs zijn mesterlijk en veelzijdig maar daar betaal je dan ook voor. een fender is zeer geschikt voor jazz en blues maar blaast niet zo als een marshall. een marshall mist de sparkling edge op het cleane kanaal maar is verder veelzijdiger dan een fender. tja bepaal eerst hoeveel geld je tot je beschikking hebt, misschien dat ik je dan verder kan helpen.
laters