PDA

View Full Version : Feast (sludge/doom): Nieuwe track !!



yhcmarc
23 oktober 2011, 20:27
Eindelijk zijn de opnames van de aankomende Feast plaat af :). Check een van de nieuwe nummers op http://feast.bandcamp.com/

Dreverhaven
23 oktober 2011, 20:39
Dat klinkt lekker dik zeg.

edit:
Ergens doet het me, ver weg, wel een beetje aan de eerste van Year of No Light denken.

JER00N
23 oktober 2011, 21:19
Klinkt goed, gaaf intermezzo aan het einde :)

pasqual
23 oktober 2011, 23:17
Klinkt gaaf als compositie. Is dit de uiteindelijke mix? Ik vind de drums redelijk onduidelijk, vooral de snare en basdrum. Ook de bekkens en hihat komen er bekaaid vanaf, alsof ik alleen maar overhead mikes hoor. Maar hoe dan ook, het kan ook jullie smaak en bedoeling zijn, het is wél een gaaf nummer.

yhcmarc
23 oktober 2011, 23:27
thnx, en tja, het hangt een beetje van de luisterset af, op mijn mixsysteem en koptelefoon is het heel erg in balans, op mijn stereo weer wat bassiger, op mijn laptop vooral veel hoog etc. etc. ...

Dreverhaven
24 oktober 2011, 09:40
Ik ben het er wel een beetje mee eens. Hier over mijn monitoren overheersen de drums ook wat, maar dan vooral het koper. Dat drukt de gitaren wat naar achter. De hoeveelheid bas vind ik prima.

Duhsjaak
24 oktober 2011, 19:31
Hi
Ik heb drie keer een aanloop genomen. Dus drie keer begonnen voordat ik hem helemaal heb uitgeluisterd.
Dat is omdat ik helemaal ben verslingerd aan Britt. En die vind alles fucking vet (en dan nog dertig keer: fucking vet fucking vet fucking vet etc. ).

Geintje!

Maar het is niet direct makkelijk toegankelijk werk. Maar in zijn gelaagdheid heel erg (mag ik leuk zeggen?) Leuk dus.

Ik heb het idee dat de mix kwesties behoorlijk samenhangen met de medogenloze compressie die die internet diensten er op los laten. En dan ben je met dit soort muziek, met vrij heftige niveau verschillen gewoon aan de beurt. Je kunt dat tot op zekere hoogte (soms) wat beinvloeden door een wat zachtere versie te uploaden.

Wat ik er weer van meekrijg is dat Beverwijk/Velzen niet alleen een mooie koper traditie heeft, te vergelijken met o.a. Kampen, maar dat er ook supergoede bands rondrennen.

Verder weet ik gewoon te weinig ervan om je van werkbare suggesties te voorzien. Maar toe ik er eenmaal voor in da mood was, heb ik er echt van genoten.

Keep on keepin' on.

Top gedaan. Vriendelijke groet, Gus

Han S
24 oktober 2011, 21:54
Klinkt gaaf als compositie. Is dit de uiteindelijke mix? Ik vind de drums redelijk onduidelijk, vooral de snare en basdrum. Ook de bekkens en hihat komen er bekaaid vanaf, alsof ik alleen maar overhead mikes hoor. Maar hoe dan ook, het kan ook jullie smaak en bedoeling zijn, het is wél een gaaf nummer.

Ik heb dat ook, er zit weinig definitie in en het neigt naar een totale brei, maar dat kan natuurlijk ook wel de bedoeling zijn. Ik heb veel van dit soort muziek opgenomen en ik weet dat het heel moeilijk is om er een mix van te maken waarin je de definitie van de verschillende elementen behoudt, een bijna onmogelijk opgave, maar het kan wel.

Heb je een jazztrio dan heb je geen enkel probleem, maar deze muziek is opnametechnisch erg moeilijk.

interessander
24 oktober 2011, 22:11
Ik snap de opmerkingen over de mix wel en zeker ook met betrekking tot de verschillende audiobronnen maar tegelijkertijd komt dit soort muziek gewoonlijk ook niet bijzonder tot zijn recht op laptopspeakers bijvoorbeeld.
Ik heb het enkel nog op een goede gesloten koptelefoon geluisterd en ik vind het lekker klinken!

guhlenn
25 oktober 2011, 09:58
best vet, maar ook hier op een goede gesloten koptelefoon geluisterd en ik begrijp de opmerkingen wel: de cymbalen zijn super helder (ik hou daarvan), maar de kick en snare lijken ergens onder een dekbed te zijn opgenomen. Nou kan dat best binnen dat genre maar in combinatie met die superheldere cymbalen vind ik het wel raar. Verder prima mix, bassig, maar niet te bassig, zoals het hoort volgens mij. :)

yhcmarc
29 oktober 2011, 11:42
En nog eentje, BAM!!: http://feast.bandcamp.com/track/wolvenblood

yhcmarc
5 november 2011, 15:17
En nog een ...
http://feast.bandcamp.com/track/waves-in-the-marrow

yhcmarc
23 november 2011, 14:44
En de laatste: http://feast.bandcamp.com/track/the-burning

HaroldA
23 november 2011, 15:48
Nice! :ok: