PDA

View Full Version : Feedback met hardware reberb



vincent136
23 oktober 2011, 17:50
Heren,

Ik zit met het volgende. Wanneer ik mijn hardware reverb wil gebruiken in Logic, krijg ik feedback in die reverb. Mijn software monitor staat uit. Hier een screenshot van mijn routing:

http://img684.imageshack.us/img684/5696/schermafbeelding2011101sv.png

Of klik hier (http://img684.imageshack.us/img684/5696/schermafbeelding2011101sv.png)

Ik stuur dus via een send mijn vocal naar een bus. Die bus route ik naar output 3, die naar mijn Lexicon mx-200 gaat. De output van de MX-200 gaat naar input 7 en 8. Maar dan heb ik dus feedback. Ik bedacht me.. misschien stuurt hij op die bus wel weer wat binnenkomt weer door. Dus een 2e bus aangemaakt. Dus de vocal track naar bus 1, bus 1 naar output 3, output reverb naar input 7/8 en bus 2 als input 7/8 gegeven. Output van die bus gewoon de stereo out, 1/2.

Nog steeds feedback. Software monitoring staat uit. Ik snap er geen hol meer van..

Wie o wie heeft een tip? Dank!

N.D.
23 oktober 2011, 18:32
En hoe staat 't met de routing van je geluidskaart zelf? Wellicht dat daar 't probleem zit.
Wat ik wel vreemd vind, is dat je bus geen output heeft. Neem aan dat je die uiteindelijk gewoon weer naar output 1-2 wilt laten gaan toch?

Han S
23 oktober 2011, 19:27
Ik ben een oude analoog diehard. dus ik kan je met die screenshot niet echt helpen. Maar een reverb kan alleen feedbacken als je wat er uit komt er weer naartoe stuurt. En als dat signaal hard genoeg is dan wordt het steeds erger, een lus dus.

Kijk ff of het returnsignaal niet weer naar de send gaat ergens.

vincent136
23 oktober 2011, 23:18
En hoe staat 't met de routing van je geluidskaart zelf? Wellicht dat daar 't probleem zit.
Wat ik wel vreemd vind, is dat je bus geen output heeft. Neem aan dat je die uiteindelijk gewoon weer naar output 1-2 wilt laten gaan toch?

Ja die had ik dus even uitgezet om feedback te voorkomen. Gaat idd gewoon naar 1-2.


Ik ben een oude analoog diehard. dus ik kan je met die screenshot niet echt helpen. Maar een reverb kan alleen feedbacken als je wat er uit komt er weer naartoe stuurt. En als dat signaal hard genoeg is dan wordt het steeds erger, een lus dus.

Kijk ff of het returnsignaal niet weer naar de send gaat ergens.

Dat is het probleem inderdaad en zover was ik ook. Maar waar die lus zit.. lastig. Zal de routing van mijn interface nog eens onderzoeken

Speeddemon
30 oktober 2011, 10:54
Misschien heel voor de hand liggend, maar gebruik je je sends wel 'post-fader' ipv pre-fader?

peter_heijnen
30 oktober 2011, 16:44
Ik stuur dus via een send mijn vocal naar een bus. Die bus route ik naar output 3, die naar mijn Lexicon mx-200 gaat. De output van de MX-200 gaat naar input 7 en 8. Maar dan heb ik dus feedback.

-Oh, waarom? Als je input 7 en 8 rechtstreeks naar de output gooit kun je -daar- toch geen feedback krijgen?




Ik bedacht me.. misschien stuurt hij op die bus wel weer wat binnenkomt weer door. Dus een 2e bus aangemaakt. Dus de vocal track naar bus 1, bus 1 naar output 3, output reverb naar input 7/8 en bus 2 als input 7/8 gegeven. Output van die bus gewoon de stereo out, 1/2.

-Veel te ingewikkeld. Stuur de bus uit met 3 en terug via 7/8 en 'make sure' dat 7/8 rechtstreeks naar de output gaan. Als je dan toch feedback krijgt heb je een lus en gaan7/8 niet rechtstreeks naar de output.