PDA

View Full Version : VHT Special 6 combo, niet ULTRA!



Globetrotter
23 oktober 2011, 07:42
Hoi

Ik overweeg zeer sterk een VHT special 6 combootje aan te schaffen. Ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets met een naturel randje, maar ook een naturel buizensound en goed reagerend op buizen. Ik heb ook een Blackstar Studio 20, dus als 't echt moet scheuren of hard moet gaan, dan neem ik die.

Ik heb vooral interesse voor een klein bakje om volgende redenen;
- iets klein/draagbaar om mee te nemen naar repetities (wij spelen NIET luid - desnoods met micro ervoor en via onze PA, de Blackstar is héél zwaar om elke week mee te nemen)
- iets stiller voor thuisgebruik en opname (audio interface met micro 's - geen voorstander van digitaal en emulated outs), met toch een goede buizensound...
- sounds; een bakje met een randje ipv gain, een 10" speaker ipv 1x12,...

Dus dat zijn voor mij de belangrijkste overwegingen bij het zoeken naar dergelijk ampje. Ik ben laatst eens naar m'n favoriete zaak gereden om hier de Vox AC4tv, en evt. alternatieven) te testen. Vond deze zeker niet slecht, maar hij overstuurd wel héél snel. Hij is ook direct wat duurder, dus heb het voorlopig nog on hold gezet.
De VHT spreekt me dan wel weer aan omdat hij voordeliger is, en volgens vele reviews, ook anderstaligen, enigzins langer clean blijft. Ook het point to point gebeuren is imo een meerwaarde.

Ook hierover had ik nog enkele vraagjes voor de andere gebruikers;
- Iemand ervaringen met het wisselen van de buizen? Is dit gewoon "eruit trekken en andere derin", of vergt dit enige andere handigheid (afstellen,...).
- Is het een meerwaarde om bij dit ampje de 6V6 to EL84 adapterring te kopen, zo ja, krijg je hiermee een andere, misschien meer britse soundkleur?
- Welke buizen zijn volgens jullie een goei alternatief voor de originele buizen?
- Wat zijn jullie bevindingen met de originele speaker? Is deze (mettertijd, budgetgebonden,...) evt. te vervangen door een ander model (staan die schroeven/gaten dan op de juiste plaats?).

Anyway, een heleboel vragen, maar hij is nog niet besteld, dus kan nog alle kanten uit!

Groetjes,

Bart