PDA

View Full Version : nieuwe bas...



wesselrockt
22 oktober 2011, 21:46
Hey,
Ik speel nu bijna 2 jaar op mijn eerste beginners basje (die wel fijn speelt maar geen goede kwalliteit), en ik vind het wel eens tijd worden voor een niewe. Ik tijfel nu tussen: 4 of 5 sting.. ik ben eigenlijk metal bassist, d.w.z.: ik speel van iron maiden tot avenged sevenfold enzo.. wat raden jullie mij aan? tot nu toe dacht ik aan de Ibanez srx 360

pueblo
22 oktober 2011, 21:59
misschien is het handig om te zeggen welke bas en versterker je nu hebt en wat voor budget je hebt

wesselrockt
22 oktober 2011, 22:34
een Adonis basgitaar met Laney RB2 en Behringer BXL3000A versterker. budget ongeveer tot de 400 euro.

EDA905
25 oktober 2011, 23:34
Op zich heb je wel een leuke basgitaar uitgekozen. Ik speel zelf de Ibanez EDA905. Daarbij heb ik een Ashdown Mag 300 en Behringer BX1200. Op de Ashdown klinkt het super en op de Behringer klinkt het lang niet gek voor die prijs.
Maar als je echt zeker van je zaak bent om verder te gaan zou ik niet op een paar tientjes kijken. Je kunt het beter in één keer goed doen, dan krijg je later geen spijt dat je hebt bezuinigd op gitaar of versterker. Maar zoals je elders in de topics ook leest, Ashdown is een goede prijs/kwaliteit verhouding.

wesselrockt
26 oktober 2011, 23:53
Ja, zoiets had ik ook van: beter 1 keer een goede bas, dan 20 keer een bas die meteen stuk is. Maar ik ga 3 december (waarschijnlijk) naar de Ibanez die ik dus wil gaan kopen kijken en ff uitproberen in de musicstore. Maar ik twijfel dus nogsteeds wel een beetje tussen een 4- of 5-string.. Ik vind die Ibanez van jou ook wel wat hebben, maar die kan ik nooit betalen-.-

Wabbie
27 oktober 2011, 08:18
5 snarig heeft wel zo zijn voordelen in de metal (over het algemeen ook wel trouwens, maar er is ook zat te zeggen voor 4 snarig). Ik stel voor dat je ook eens kijkt naar de Dean Edge. Zeker de 5 snarige variant speelt erg lekker en is helemaal niet duur volgens mij. Ik vond hem persoonlijk een stuk fijner spelen dat de gemiddelde Ibanez, maar ik moet wel toegeven dat ik geen fan ben van Ibanez bassen.

muziekschuur
27 oktober 2011, 09:21
Iron Maiden's bassist speelt op een precision met een seymour duncan SPB2 erin.

Een van zijn bassen was een Ibanez Roadster. Deze bassen komen regelmatig voorbij op Marktplaats. Ook nette exemplaren...

Squier verkoopt nu diverse bassen die als erg goed gezien worden in basland. En die in jouw prijsrange liggen.

322 euro Jazz bas. (Squier is van fender en haar bassen zijn vrijwel identiek aan de Fender exemplaren)
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_vint_mod_jazz_nt.htm

Squier Jazz vintage modified 5 snaar 333 euro.
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_vint_mod_jazz_v_nt.htm

wesselrockt
27 oktober 2011, 18:16
Ik heb eens gekeken naar die Dean. Hij ziet er wel leuk uit kost inderdaad niet veel: 149 euro. Dat is dus niet veel, dus vraag ik me af: is hij kwallitatief ook goed? Ik houd hem op het oog!

En over die Squier, dat is niet zo mijn type. De vriendin van mn broer speelt daar ook op. Dus is denk toch meer aan een échte metal bas haha.

Ik slap trouwens niet, ik die het meeste met mijn vingers maar ook ooit met pic!

Wabbie
28 oktober 2011, 01:19
Echte metalbassen bestaan niet. Ik speel metal op een 5 snarige jazzbass, en dat klinkt vetter dan menig standaard puntig/Ibanez metal ding!

De goedkope deans waar ik op heb gespeeld waren altijd erg goed voor de prijs.

schwalbe
28 oktober 2011, 09:34
Die Ibanez srx 360 is inderdaad een leuke bas voor het geld.
Ik zou ook eens kijken (ook tweedehands) naar een Ibanez ATK en een G&L L2000 Tribute.

wesselrockt
29 oktober 2011, 19:33
Die Ibanez ATK 200 lijkt me wel wat! Maar ik ga dus sowieso nog naar de Musicstore over n maandje en dan heb ik ruime keus en kan ik ze ook uitproberen. In ieder geval, bedankt!

timobode
27 november 2011, 18:50
ik zou voor de stagg xb300 gaan of de cort action gaan goed geluid de stagg xb300 is echte metal de cort action heeft meer weg van rock punkrock hardrock maar klinkt ook goed bij metal zoals metallica enter the sandman en
avenged sevenold bat country enz.

pueblo
27 november 2011, 19:01
ik zou voor de stagg xb300 gaan of de cort action gaan goed geluid de stagg xb300 is echte metal de cort action heeft meer weg van rock punkrock hardrock maar klinkt ook goed bij metal zoals metallica enter the sandman en
avenged sevenold bat country enz.

als je een budget van 400 hebt koop je wel iets beter dan stagg dunkt me

proguitar89
27 november 2011, 19:42
als je een budget van 400 hebt koop je wel iets beter dan stagg dunkt me

is stagg dan slecht?

Rizz
28 november 2011, 07:18
ik zou voor de stagg xb300 gaan of de cort action gaan goed geluid de stagg xb300 is echte metal de cort action heeft meer weg van rock punkrock hardrock maar klinkt ook goed bij metal zoals metallica enter the sandman en
avenged sevenold bat country enz.

Punten en komma's aub! Het leest zo lastig...


is stagg dan slecht?

Wel 's gehoord van de uitdrukking: "Vloeken in de kerk?" :D Er is veel beters te koop voor dat budget..

clover
6 december 2011, 22:03
Ik zou de ESP / LTD B-50 ook eens proberen als je daar toch naar toe gaat !
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/ESP-LTD-B-50-BK-Black/art-BAS0002945-000
De kwaliteit is bijzonder goed en met een P- en een J-element kan ik via een Ibanez SW35 combo een heel scala aan klanken eruit halen.

proguitar89
7 december 2011, 20:01
Punten en komma's aub! Het leest zo lastig...



Wel 's gehoord van de uitdrukking: "Vloeken in de kerk?" :D Er is veel beters te koop voor dat budget..
oke dus ik kan beter geen stagg b300ns aanschaffen.

dan ben ik blij dat me moeder een andere bas heeft gehaald.:)

Joreeen
10 december 2011, 14:08
oke dus ik kan beter geen stagg b300ns aanschaffen.

dan ben ik blij dat me moeder een andere bas heeft gehaald.:)

Zoek eens op met de zoekfunctie: "Stagg" en je gaat zien, de meesten vinden het brandhout! :)